Värld 28 - Inställningar

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Det var ju dom jag la upp, enda skillnaden var att jag sänkte stamantalet... :p
 

DeletedUser

Guest
Fan hero lätt att jag e på ifall du spelar där. Någon måste hålla dig i schak!:awsm:

Nybörjarskydd: 10 Dagar - Gärna mindre!
 

DeletedUser

Guest
Bara det inte är flaggor aktiverade elr någon nattbonus så är jag med!
 

DeletedUser

Guest
Hastighet: 1.0 -Vill att den tar lite längre tid än v26:sneaky:
Enhetshastighet: 1.0 -Hastighet * Enhetshastighet = så nära 1 som möjligt![/td]
Paladin: Ja, utan föremål - Gillar pallen i starten, men vapnen gör att slump avgör många strider i midgame
Bågar: Ja - ]Inte viktigt dock
Kyrka: Nej - Vill adla fritt
Adelssystem: Mynt - Självklarhet
Moral: Nej - :awsm:
Barbarbyar: Ja, låg hastighet till 250p - Ingen barbadling tack
Bonusbyar: Nej - Om barbsen inte växer över 250p ser jag ingen poäng, annars beror det på huruvida vapnen är aktiverade eller ej
Smedja: Enkel - Självklarhet
Nybörjarskydd: Sju dagar - Vill få upp ett bra antal LK innan det släpper, men sedan vill jag inte vänta längre :p
Nattbonus: - Ja - 00.00-07.00 - Om man går i skolan/arbetar borde man vara uppe såhär dags ändå
Stamgräns: 28 - Följa trenden
Milis: Nej - För starka mot mina LK D:
Kontohanterare: Aktivt från 2 byar - Ehh, whatever
Premiumfunktioner: Inte Sälja-Res-till-varandra eller köpa adelsplatser - PLEASE! :crybaby:
Slutscenario: Dominans - Tröttnat på dem lite, kanske blir bra till v73
Stamkrig: Aktivt -Statistik
Övrig info:
*Spelare kan välja startposition - Egentligen oviktigt, men alla premades kommer hata mig om jag säger något annat:(
*Endast möjligt att skicka resurser inom och utanför stammen efter 60 dagar - Inga boostkonton och ingen premhandel, perfekt värld? :awsm:
*Kan skicka assistans utanför stammen - Förhindra retakes
*Om man lämnar sin stam och har support hos sina stam kamrater så dras den tillbaks automatiskt - Vill inte glömma människor utomlands
*0,5% fejkgräns - Avråda från fejks, inte hindra dem
*Anfall mot stammedlemmar blir besök - Om vi inte får delade kommandon i tid. Annars får de gärna gå igenom, kul med kuddkrig ibland :rolleyes:
 
Senast redigerad av en moderator:

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Skulle vilja se Sir Heros inställningsförlag med några små ändringar:

- Stamgräns 50 istället för 30 (roligt med stora stammar)
- Samt ta bort dessa 2
*För att kunna skicka support inom stammen så måste man varit med i stammen i minst 10 dagar (som nybörjarskyddet).
*Om man lämnar sin stam och har support hos sina stam kamrater så dras den tillbaks automatiskt.
 

xeM xeT

Member
Reaktionspoäng
0
*För att kunna skicka support inom stammen så måste man varit med i stammen i minst 10 dagar (som nybörjarskyddet).
*Om man lämnar sin stam och har support hos sina stam kamrater så dras den tillbaks automatiskt.

Nej, dessa inställningar är riktigt sköna. Gör det svårare för flyktingar/backstabbers att överleva.
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Nej, dessa inställningar är riktigt sköna. Gör det svårare för flyktingar/backstabbers att överleva.

Fast är sjukt jobbigt o krångligt om man ska ge bort en by inför ett krig eller liknande. Isåfall tycker jag man ska ta bort
*Anfall mot stammedlemmar blir besök. istället :)
 

Hervor

Member
Reaktionspoäng
3
Hastighet: 1.0
Enhetshastighet: 1.0

Paladin: Ja, med föremål.
Bågar: Ja. Gillar bågar

Kyrka: Ja, varför inte. Bara ett annat sätt att spela.
Adelssystem: Mynt
Smedja: Enkel
Moral: Ja

Barbarbyar: Ja, oväsentligt hur stora
Bonusbyar: Ja.

Nybörjarskydd: 10 dagar. Köper Sir Heros argument att det kan få upp spelarantalet.
Nattbonus: Ja. 00:00 - 07:00. Sticker ut hakan och säger 100% (alltså INGET går igenom). Hade varit skönt med sömn och med tanke på att flertalet konton har 2 eller flera spelare (mycket p g a nattliga attacker), så kanske det också skulle bidra till fler konton - vilket hade gynnat både spelet och innogames. Detta är nog en utopi, och funkar inte 100% så kan ni lika gärna skita i nattbonusen.

Stamgräns: 25-35 verkar bra. Större antal gynnar bara merge.
Milis: Visst. Sir Heros förslag, på upp till 3 byar, kan också få upp spelarantalet.

Kontohanterare: -
Premiumfunktioner: BORT! Det har gått alldeles för långt! De ursprungliga räcker.
Slutscenario: -
Stamkrig: Aktivt -Statistik

Övrig info:
*Spelare kan välja startposition
*Endast möjligt att skicka resurser utanför stammen efter 20 dagar
*Kan skicka assistans utanför stammen
*För att kunna skicka support inom stammen så måste man varit med i stammen i minst 5 dagar
*Automatiskt tillbakadragande av trupper.
*Fejkgräns är bra. Fånigt att sitta med +1000 ink.
*Anfall mot stammedlemmar blir besök
 

DeletedUser

Guest
Hastighet: 1.0
Enhetshastighet: 1.0

Paladin: Ja, med föremål.
Bågar: Ja. Gillar bågar

Kyrka: Ja, varför inte. Bara ett annat sätt att spela.
Adelssystem: Mynt
Smedja: Enkel
Moral: Ja

Barbarbyar: Ja, oväsentligt hur stora
Bonusbyar: Ja.

Nybörjarskydd: 10 dagar. Köper Sir Heros argument att det kan få upp spelarantalet.
Nattbonus: Ja. 00:00 - 07:00. Sticker ut hakan och säger 100% (alltså INGET går igenom). Hade varit skönt med sömn och med tanke på att flertalet konton har 2 eller flera spelare (mycket p g a nattliga attacker), så kanske det också skulle bidra till fler konton - vilket hade gynnat både spelet och innogames. Detta är nog en utopi, och funkar inte 100% så kan ni lika gärna skita i nattbonusen.

Stamgräns: 25-35 verkar bra. Större antal gynnar bara merge.
Milis: Visst. Sir Heros förslag, på upp till 3 byar, kan också få upp spelarantalet.

Kontohanterare: -
Premiumfunktioner: BORT! Det har gått alldeles för långt! De ursprungliga räcker.
Slutscenario: -
Stamkrig: Aktivt -Statistik

Övrig info:
*Spelare kan välja startposition
*Endast möjligt att skicka resurser utanför stammen efter 20 dagar
*Kan skicka assistans utanför stammen
*För att kunna skicka support inom stammen så måste man varit med i stammen i minst 5 dagar
*Automatiskt tillbakadragande av trupper.
*Fejkgräns är bra. Fånigt att sitta med +1000 ink.
*Anfall mot stammedlemmar blir besök

Det ser ut som en mix av v26 o v27.
Jag tycker dock detta förslag var rätt kasst, syftar för det mesta på att du vill ha både palla+vapen, kyrka o bågar på samma värld. Skulle dock vara roligt att se en sådan värld då det aldrig funnit en sådan Värld här på .se?
 

DeletedUser

Guest
Hörde att "Ledare flotih da rel 55" var på G till v28. Han var sugen på millen igen...
 
Topp