Värld 28 - Inställningar

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Kommer bara bli merg om det är högt stamantal...

Gör lågt istället, 20 stycken per stam så blir det svårare att merga...




hur tänkte du här?

är man få så kan man merga direkt, men är man en stam med 100 stycken och skall merga ihop med en liknande, då har du problem.
 

Tobaco

Member
Reaktionspoäng
0
Bra du tog upp det Cribba, har suttit och knepat och knåpat vad denna menar oxå, jag förstod som du förstod det att helt klart så blire merg då det är lågt stamantal vilket jag tycker suger fett som man säger, gillar högt medlemsantal , skapar fin samanhållning efetr nått år eller så;)
 

misslover

Member
Reaktionspoäng
0
Inställnings-förslag av susa !

Hastighet: 1.5
Enhetshastighet: 1.5

Paladin: Ja med nya föremål

Bågar: Ja

Kyrka: JA!!! (varför? jo endast för att försvåra)

Adelssystem: Guldmynt, adeln kan gå max 26 timmar.

Moral: Ja

Bonusbyar: Ja

Barbarbyar: Ja - Medel hastighet till 1000p.

Smedja: Enkelt forskningssystem!!!

Nybörjarskydd: 10 Dagar - Gärna mer

Nattbonus: Ja - 00.00-08.00

Stamgräns: Max 30

Milis: Ja - Möjligt upp till 3 byar

Kontohanterare: Aktivt från 2 byar

Premiumfunktioner: Inte Sälja-Res-till-varandra eller köpa adelsplatser! Annars kan ni väl köra med resten då det är helt onödigt att ens tänka på att önska sig nåt annat...

Slutscenario: Öppen i minst 365 dagar och en stam måste ha minst 80% av alla spelarägda byar. Ja till sänkning av adelspriset.

Stamkrig: Aktivt

Övrig Info:
*Spelare kan välja startposition.
*Inte möjligt att skicka assistans utanför stammen.
*Anfall mot stammedlemmar blir besök.
*Där kommer vara anfalls- och assistansblockad på 300 ms.
*Endast möjligt att skicka resurser inom stammen och efter 100 dagar!
*MAN KAN DEMOLERA BYGGNADER
*För att kunna skicka support inom stammen så måste man varit med i stammen i minst 10 dagar (som nybörjarskyddet).
*Om man lämnar sin stam och har support hos sina stam kamrater så dras den tillbaks automatiskt.
*Fejkgräns på 3%.
*Flaggor kommer att vara aktiverade.
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
hur tänkte du här?

är man få så kan man merga direkt, men är man en stam med 100 stycken och skall merga ihop med en liknande, då har du problem.

Kör man högt stamtak så blir det ju enklare att merga, för att fylla upp sin stam kommer stammarna göra lite massinvites och sedan adla de sämre senare och bli starkare själv, sedan kommer det finnas 1 eller 2 liknanade stammar som gör detsamma och sedan är de kanske nere på 15-20 per stam och då kan dessa 3 stammar merga och bli en enda stor stam som ingen då kommer kunna få ner?

Om man istället har 20 i stamtak så blir det svårare för 2 eller flera stammar att merga ihop då det endast få plats några stycken från varje stam och färre av dem bra kan då få plats i 1 stam vilket gör att de som inte får vara med i den mergade stammen kommer antagligen kanske skapa en egen stam/gå med i en annan vilket höjer den stammens kvalite och kan då ge motstånd till den mergade stammen.
 

Hervor

Member
Reaktionspoäng
3
Håller med Tobaco till fullo. :)

Kör man högt stamtak så blir det ju enklare att merga, för att fylla upp sin stam kommer stammarna göra lite massinvites och sedan adla de sämre senare och bli starkare själv

Jaha, och nu vet vi hur Flying Duck tänker. Är det så man gör mot sin stam? Inte om man är en seriös ledare skulle jag vilja påstå. Med ett lågt spelarantal kan man ju i så fall bilda systerstammar där man kan lägga de "sämre" spelarna, och adla upp dem när det passar. Med ett högt spelarantal är det inte lika intressant med systerstammar.
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Håller med Tobaco till fullo. :)



Jaha, och nu vet vi hur Flying Duck tänker. Är det så man gör mot sin stam? Inte om man är en seriös ledare skulle jag vilja påstå. Med ett lågt spelarantal kan man ju i så fall bilda systerstammar där man kan lägga de "sämre" spelarna, och adla upp dem när det passar. Med ett högt spelarantal är det inte lika intressant med systerstammar.

Vad hjälper en systerstam om man endast kan assistera sin egna stam och om man byter stam dras all deff ute i stammen hem?
 

Utna

Member
Reaktionspoäng
0
Hastighet: 1.0
Enhetshastighet: 0.8

Paladin: Vilket som helst...
Bågar: Ja <3

Kyrka: Verkligen inte
Adelssystem: Guldmynt så man kan sola
Moral: Verkligen inte , folk måste få ha kvar sin rädsla

Bonusbyar: Ja
Barbarbyar: Ja - Snabb hastighet till 1000p.

Smedja: Mest avancerade ty

Nybörjarskydd: 55,5555h blir prima

Nattbonus: Ja - 00:00-04:00 8:00-12:00 16:00-20:00 Ungefär något sådant hade varit roligt, så blir det mer planering och jämt även om man är upptagen om natten eller morgonen eller aa, man måste fortfarande ha tid för annat :)

Stamgräns: 5 blir bra, så får man rejäl tighthet med sina buddies
Milis: Ja - Möjligt hur många byar du än har :)

Kontohanterare: Ja, tillgängligt från 10 byar
Premiumfunktioner: Prem och kh, bort med resten
Slutscenario: När det finns mindre än 100 barbs kvar på världen
Stamkrig: Aktivt
Övrig Info:

*Spelare kan välja startposition.
*Inte möjligt att skicka assistans utanför stammen.
*Anfall mot stammedlemmar blir direkt besök
* Endast möjligt att anfalla gamla stammedlemmar förens efter 24h
*Där kommer vara anfalls- och assistansblockad på 5 ms.
**Endast möjligt att skicka resurser efter 60 dagar.
*För att kunna skicka support inom stammen så måste man varit med i stammen i minst 3 dagar.
*Om man lämnar sin stam och har support hos sina stam kamrater så dras den tillbaks automatiskt.
*Ingen fejkgräns!
*Limited haul , det med "nattbonusen" blir en värld som tar perfekt med tid för att kunna spela på föralltid.







Varsågod, ska sända samma förslag till varje värld nu när jag väl har fixat drömsettingsen
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Jag är lite nyfiken på tänket när det gäller nattskydd? Är det bara jag som inte ser det som ett direkt "skydd"?

Så här; Om jag loggar in 21:00 och det ligger 1000 inkommande anfall, så kan jag förmodligen hinna både deffa och ducka både med och utan nattskydd. Det enda jag vet då är att det är stor möjlighet att anfallen som landar under nattskyddet kommer göra hälften så stor skada. De kan fortfarande vara skarpa. Även om man "normalt" inte skickar skarpa anfall under nattskyddet, så är ingen "normal" på tw. Vi har nog alla gjort det, och kallt räknat med att fienden ska avfärda anfallen som fejk just för de landar under nattskyddet. Man kan gissa att det är fejk, men om det inte är fejk kan det gå åt skogen.

Problemet är inte när anfallen landar, problemet är istället när man loggar in på morgonen och det under nattskyddet har skickats 1000 anfall. Du är inte ett dugg hjälpt av att anfallen är hälften så effektiva mellan 00-08 om anfallen istället skickas under den tiden och landar utanför skyddet. Då sitter du med 1000 inkommande och ska ducka, deffa och hantera dessa som alla har potential att vara 100% effektiva anfall. På vilket sätt är man då hjälpt av att anfallen skulle varit hälften så effektiva om de landat under natten?

Skyddet är lite som rysk roulette och jag tycker man blir lurad av att det heter just nattskydd eller nattbonus. Anfallen som landar då finns det större möjligheter att hantera, medan anfall som skickas då kan vara betydligt värre.
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Jag skulle vilja se ett Nattskydd som inte tillåter att attacker landar eller skickas under tiden skyddet är, skulle vara intressant och se om spelet skulle bli väldigt annorlunda med den settingen.
 

diavolo.II

Active Member
Reaktionspoäng
36
Du har så rätt!
Nattskydd är en falsk trygghet som lätt går att utnyttja. Misslyckas du blir du klassificerad som en amatör, lyckas du så ses det som "tur".
^_^
 

DeletedUser

Guest
V7 settings, dirr. med 1.3 hast.
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp