värld 11

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
hej jag undrar när värld 11 ska komma är sugen på att köra den med tanken på att det itne gick vidare i v10 :/ vet nån det ? =D
 

DeletedUser

Guest
Är detta ett skämt?
Det går inte ens att hålla reda på hur många sånna här trådar det finns redan.. V11 kommer när den kommer, och admins kommer säga till i god tid.
Min chansning är att den annonseras när som helst, men den kan också komma inom en månad.
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Sök innan du frågar. Det är ingen som vet nej. Gissa på slutet av januari början på februari så kanske det stämmer hyffsat.
 

DeletedUser

Guest
Gaffel chansade på att det kommer i mitten av januari nån gång, så jag tror att den kommer inom 1 månad iaf ;)
 

DeletedUser

Guest
Måste bara fråga, är det normalt att lägga ner en värld för att det "inte gick bra" när namnskylten knappt har torkat ännu? Är alla chanser till omstart uteslutna om man missar efter en månad eller två? Bara undrar eftersom jag suttit och harvat i V1 sedan september 2007 och även jag fick mig en snyting när någon fuling tog min första by. V1 är långsam, jag vet, men är det SÅ stor skillnad så att man är rökt om man får däng så här tidigt?
 

DeletedUser

Guest
Måste bara fråga, är det normalt att lägga ner en värld för att det "inte gick bra" när namnskylten knappt har torkat ännu? Är alla chanser till omstart uteslutna om man missar efter en månad eller två? Bara undrar eftersom jag suttit och harvat i V1 sedan september 2007 och även jag fick mig en snyting när någon fuling tog min första by. V1 är långsam, jag vet, men är det SÅ stor skillnad så att man är rökt om man får däng så här tidigt?

Med tanke på att V1 och V10 har ganska lika settings så borde det ju vara liknande förutsättningar.
Men å andra sidan , vissa ger järnet och vägrar ge upp , andra skiter i det och försöker lyckas bättre nästa gång. Säger inte vad som är rätt och fel, men det är kanske ett sätt att se på saken ? :)
 

DeletedUser

Guest
Måste bara fråga, är det normalt att lägga ner en värld för att det "inte gick bra" när namnskylten knappt har torkat ännu? Är alla chanser till omstart uteslutna om man missar efter en månad eller två? Bara undrar eftersom jag suttit och harvat i V1 sedan september 2007 och även jag fick mig en snyting när någon fuling tog min första by. V1 är långsam, jag vet, men är det SÅ stor skillnad så att man är rökt om man får däng så här tidigt?

På den frågan skulle jag säga att det är skillnad från värld till värld, på v9 till exempel fick jag börja om 2 ggr pga dumma snubbar. Sedan gick det bättre och blev uppboostad av min stam. Vi ägde kontinenten ett bra tag, och sedan blev det platt fall efter en diplomatisk miss. Då var det inte längre lika roligt..att gå från 400 k till 0 och resten av stammen också låg där.. :p
 

DeletedUser

Guest
23:02:25 Wallin: Godnatt, Nino och resten and kidsen, btw Nino släpp v11 ffs
23:03:03 @Nino: V11 dröjer ett tag hjärtat.
23:03:16 @Nino: V11 kommer dock bli röj! Det lovar jag.
23:03:31 Wallin: Awesome

Får hoppas Nino håller det han säger!
 

siemlo

Member
Reaktionspoäng
4
23:02:25 Wallin: Godnatt, Nino och resten and kidsen, btw Nino släpp v11 ffs
23:03:03 @Nino: V11 dröjer ett tag hjärtat.
23:03:16 @Nino: V11 kommer dock bli röj! Det lovar jag.
23:03:31 Wallin: Awesome

Får hoppas Nino håller det han säger!


Jag gissade lite skälv:
V8 öppnade 12 Mars 2009
V9 öppnade 15 Juli 2009(125 dagar efter V8)
V10 öppnade 15 oktober 2009(92 dagar efter V9)

Den borde komma i slutet av Januari om ni sedan räknar vidare skälv.
 

DeletedUser

Guest
jag menar inte så , på v7 går det rätt bra men på v10 om du failar tycker jag inte att det är en så stro ide att börja om ...
 
Reaktionspoäng
14
Sålänge ingen spelare i kontinenten man börjar i har mer än 500.000 så tycker jag det är värt ett försök ;)
 

DeletedUser

Guest
Sålänge ingen spelare i kontinenten man börjar i har mer än 500.000 så tycker jag det är värt ett försök ;)

Ändå enbart tur som avgör om man överlever eller inte, spelar inte såna världar.

Vill ha en värld där skicklighet spelar roll och så fort nån spelare tar andra byn så försvinner ens chans att bli stor på en värld utan att ha ren bondtur.
 

DeletedUser

Guest
om det här är en gissnings tråd så tror jag den startar någon gång i innan/efter Sportlovet/Påsklovet ;)
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Ändå enbart tur som avgör om man överlever eller inte, spelar inte såna världar.

Vill ha en värld där skicklighet spelar roll och så fort nån spelare tar andra byn så försvinner ens chans att bli stor på en värld utan att ha ren bondtur.

Med den logiken kan bara 1 spelare bli stor.
 

DeletedUser

Guest
Ändå enbart tur som avgör om man överlever eller inte, spelar inte såna världar.

Vill ha en värld där skicklighet spelar roll och så fort nån spelare tar andra byn så försvinner ens chans att bli stor på en värld utan att ha ren bondtur.

Inte fasen är det så. Dock skulle jag säga att det är tungt att bli stor om man startar (eller tvingas starta om) efter ett halvår. Att man dock ligger efter är ett faktum. Ett annat faktum är väl att man troligen ligger ganska "off" för att kunna leka med de större stammarna.
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Detta gäller troligen tyvärr de nya världarna ja. De äldre världarna däremot så vart det lite annorlunda.
 

DeletedUser

Guest
Lite för snart för att stämma. Tror Nino och grapparna har lärt sig av sina misstag med tidigare världar och kommer nog att förbereda oss om ett ungefärligt datum i god tid denna gång :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp