Väntar på svar: Vinna en värld

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Blev lovad svar senast Tisdag?

Kan man vinna i en värld eller är det ett evighetsspel =)
Hör vissa rykten om att man stänger världen när en stam nått
en viss procent?
Själv är jag ytterst tveksam till det då man inte stängt ner nån värld vad jag vet.
Är det någon som vet något?
 

DeletedUser

Guest
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffel
On-topic:

Jag vet ännu inte vad gränsen är, som jag skrev i mitt inlägg: "Skall få det bekräftat".

Det betyder att jag inte vet, och måste kolla med min chef på Tisdag.

Kommer låsa tråden tills jag fått ett svar på frågan. Återkommer på Tisdag.


Ändrat till imorgon(Tisdag).
__________________
 

DeletedUser

Guest
Ber om ursäkt för förseningen, skall ha ett svar imorgon. Promise!
 

DeletedUser

Guest
Kan man vinna i en värld eller är det ett evighetsspel =)
Hör vissa rykten om att man stänger världen när en stam nått
en viss procent?
Själv är jag ytterst tveksam till det då man inte stängt ner nån värld vad jag vet.
Är det någon som vet något?

En värld stängs för nyregistrering när den uppnår (ungefär) 300.000 byar.

När en värld "avslutas", arbetas det på just nu faktiskt.

Världarna ska få något sorts "end-game" och detta kommer säkert att informeras.
(Mer än så kan jag inte säga för tillfället, men det är work in progress på den punkten.)
 

DeletedUser

Guest
okej, har förstått att det inte varit genomtänkt tidigare pga att inga klara svar har givits på de vitalaste frågorna som finns i ett spel, nämligen hur/när det avslutas.
Men bra att man kommit så långt att man börjar fundera nu då, ska bli intressant att se vad slutresultatet blir.
Om jag förstår rätt är det i tyskland man smider eller kommer det att bli nån typ av undersökning och vi spelare får vara med och bestämma?

bättre sent än aldrig som man brukar säga ;)
 

DeletedUser

Guest
okej, har förstått att det inte varit genomtänkt tidigare pga att inga klara svar har givits på de vitalaste frågorna som finns i ett spel, nämligen hur/när det avslutas.
Men bra att man kommit så långt att man börjar fundera nu då, ska bli intressant att se vad slutresultatet blir.
Om jag förstår rätt är det i tyskland man smider eller kommer det att bli nån typ av undersökning och vi spelare får vara med och bestämma?

bättre sent än aldrig som man brukar säga ;)

Tror spontant att man testar i .de, .net, .pl först och sedan går ut till de "mindre" communitys.

Fråga spelarna är för mycket arbete bakom (tror jag), därför kommer säkert min chef(Nino) ta beslutet/besluten.

Hoppas på klara riktlinjer och något hall of fame eller liknande, plus märkbara vinster.
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Hoppas på klara riktlinjer och något hall of fame eller liknande, plus märkbara vinster.

Märkbara vinster i form utav prem:D

Fast om man ska få nån form utav vinst för att man har vunnit en värld borde det vara något annat än premium eftersom ett flertal utav de som spelar på världarna inte spelar på andra. Så då blir prem inget bra pris så att säga...
 

DeletedUser

Guest
Märkbara vinster i form utav prem:D

Fast om man ska få nån form utav vinst för att man har vunnit en värld borde det vara något annat än premium eftersom ett flertal utav de som spelar på världarna inte spelar på andra. Så då blir prem inget bra pris så att säga...

Livstids prem :D
 

DeletedUser

Guest
Vad menar du med detta Gaffel?

Är det typ att de kvarvarande top stammarna delas in i 4 , 5 stora stammar som sedan krigar mot varandra eller?

Nej låt oss säga ett sorts "slutmål"/"slutfas" på en värld. = End-game.

Förstår du mig om jag luddigt förklarar så? :p
 

DeletedUser

Guest
de där med att nyregistrering på en värld stängs när världen uppnått 300,000 byar.....hur kommer någon av .se världarna kunna uppnå detta antalet byar när v3 som har flest byar har strax över 185,000 byar ?
 

DeletedUser

Guest
de där med att nyregistrering på en värld stängs när världen uppnått 300,000 byar.....hur kommer någon av .se världarna kunna uppnå detta antalet byar när v3 som har flest byar har strax över 185,000 byar ?

Gissar på att svenska världarna inte stängs för nyregistering utan när en stam uppnått te.x 95% av alla byar, stängs världen. Bara en ren gissnings förstås :)
 

DeletedUser

Guest
Gissar på att svenska världarna inte stängs för nyregistering utan när en stam uppnått te.x 95% av alla byar, stängs världen. Bara en ren gissnings förstås :)

Just nu ligger den gränsen i alla fall på 70-90%, däremellan och man får gå efter känsla helt enkelt.

Vi känner ju av reaktioner, men TW.se är inte riktigt där ännu. (V4, V6 & V8 närmar sig.)

Värld - % av alla byar för rank 1 stam.
V1: 17,6%
V2: 43.5%
V3: 22.3%
V4: 68.1%
V5: 22.1%
V6: 61.8%
V7: 13.1%
V8: 64.3%
V9: 17.9%
v10: 5.1%
V11: 2.7%
 

DeletedUser

Guest
En liten fråga från min sida.

Oviktigt, men räknas barbarbyarna in på procenträkningen? :p
 

DeletedUser

Guest
En som är otålig på att få komma tillbaka till sitt "IRL"?

Tillbaka till mitt IRL? Lirar knappt längre, vilket säkert synts på min aktivitet i Ecalos :p Vill bara få vara med om att vinna en värld, sen ta en paus från TW. Och därefter får vi se, om man kommer tillbaka eller inte :)
 

DeletedUser

Guest
Om jag märker att vi är på väg att vinna. Så ska jag göra mig till barbar bara för att jävlas :p Nä jag vill nog fasen vinna en värld med :D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp