Utmärkelsen "En hjältes död"

Exiteman

New Member
Reaktionspoäng
0
Hej!
Det är så att jag tycker att utmärkelsen "En hjältes död" inte är helt rättvis, tycker jag.
Jo, jag har märkt att för att det ska till exempel räknas som att man ska ha assisterat med 20 000 trupper, så finns det två olika sidor:

1. Spelaren 123 assisterar byn 456|789 med 20 000 spjutmän. Alla trupper dör, det räknas in i utmärkelsen.

2. Spelaren 123 assisterar samma by med 20 000 tunga kavallerier. Alla trupper dör, och det räknas in som truppantal.
Det är här vid nummer 2 som jag tycker det är lite orättvist, 20 000 tk är lika mycket värda som 20 000 spjutmän, och som ni vet så är tunga kavallerier mycket dyrare att rekrytera.

Mitt förslag lyder:
Att istället för att det är truppantalet som räknas in i utmärkelsen, så är det farmplatserna av trupperna som dör. Per 6 farmplatser skulle ändå tunga kavallerier bli dyrare än 3 spjutmän och 3 svärdsmän tillsammans - men det skulle bli rättvisare. Kanske även att spejare in skulle räknas in här alls - det kan diskuteras i denna tråden ju. ;)

Om detta skulle gå igenom så skulle en som assisterat 20 000 tunga kavallerier räknas som 120 000 farmplatser.

Jag vill inte säga att utmärkelser betyder något men det kan ge en bild av hur en spelare är engagerad.
Jo visst, man "tjänar" ju inget på utmärkelser, men det hade bara varit ännu en förbättring, enligt mig. ^^

Diskutera och motivera varför, om ni har kommentarer. ^^
Var det ett bra/dåligt förslag?

Mvh
 

Ninjagrisn

Member
Reaktionspoäng
0
Utmärkelser är alltid en rolig sak, och detta har jag tänkt på litegrann också. Bra förslag i min mening :)
 

DeletedUser

Guest
Behövs inte enligt mig, överlever du länge på världen lär du definitivt få den ändå förr eller senare.
 
Topp