uppgradera två byggnader samtidigt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Byhövdingen

Member
Reaktionspoäng
0
som rubriken säger, tycker jag att man ska kunna uppgradera två byggnader samtidigt.
Det ska vara tillgängligt utan premium .
för att kunna uppgradera två byggnader samtidigt ska det vara en ganska stor påläggs procent typ 100-200% av byggnadskostnaden för att jämna ut fördelarna med funktionen. Bara en extra uppgift per by ska kunna tilldelas i taget.
Detta skulle man ex kunna använda då man behöver bygga upp sina murar snabbt, tjäna lite på sina överflödiga resurser, eller kanske skynda på byggandet av akademi eller liknande.
Det skulle verkligen bli en riktigt häftig ny aspekt av spelet.
Man skulle kunna aktivera funktionen genom att trycka på en flik i högkvarteret. Alltså ska en ny flik bredvid konstruera|demolering tillsättas ungefär såhärkonstruera|demolering|tilldela extra uppdrag

det skulle kunna vara en världs inställning.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
för mycket övertag för prem användarna blir som grepolis nu
 

DeletedUser

Guest
Enligt bör premium endast hjälpa till med översikter och annat skoj, den ska aldrig ge konkreta fördelar (som t.ex starkare trupper, mer resurser osv) för då kommer detta spelet sluta i "rikast irl vinner"

tl;dr version: no seaport
 

Byhövdingen

Member
Reaktionspoäng
0
om detta skulle gå igenom är det ju upp till ledningen om det blir för premium användare eller ej
 

Byhövdingen

Member
Reaktionspoäng
0
då säger vi väl såhär om det inte krävs premium för detta så skulle detta vara ett riktigt bra förslag?

Ändrade lite i det ursprungliga förslaget
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Vet inte om jag tycker om själva tänket, men det är inte jag som bestämmer.
 

DeletedUser

Guest
Nej Nej Nej

spelet bygger på taktik och inte vem som kan bygga upp sin by fortast, finns sätt som gynnar en spelare som ska bygga upp sin by redan! D;
 

DeletedUser

Guest
som jag skrev i förslaget kan det vara bra ex om man behöver bygga upp sina murar snabbt. Om man kan betala lite extra så får man upp sin mur typ från nivå 10 till nivå 12 innan nästa attack kommer fram...alltså en funktion som mest används i nödfall.

blir som grepolis där kunde man halvera byggtiden hur mycket som helst och köpa bättre trupper och sånt

blir för stor skillnad mellan prem och icke prem användare då
 

DeletedUser

Guest
Varför göra det över huvud taget? Orkar man inte vänta på att det blir klart, skit i att spela. Eller spela speed där du nästan slipper vänta över huvudtaget.

Orka ha det i en riktig värld.
 

DeletedUser

Guest
som jag skrev i förslaget kan det vara bra ex om man behöver bygga upp sina murar snabbt. Om man kan betala lite extra så får man upp sin mur typ från nivå 10 till nivå 12 innan nästa attack kommer fram...alltså en funktion som mest används i nödfall.

Vill du få upp dina byggnader snabbare, ha då ett högre hq.
 

DeletedUser

Guest
Bara för man har premium ska man inte få några speciella fördelar.
Därav min kommentar om att detta förslag var löjligt.

Spelet skulle suga mer än en hästpung om folk med premium kunde bygga två byggnader istället för en som dom utan premium skulle kunna.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp