Uppdraget "Utrusta vapenförrådet"

DeletedUser

Guest
Hej, jag har ett förslag till uppdraget "Utrusta vapenförrådet" som kort och gått går ut på att hitta ditt första Paladin vapen och som belöning får du 200 av varje resurs. Nu har det gått ca 2 veckor av värld 21 och jag har redan gjort uppdrag vid det här laget som gett mig 5000 av varje resurs. Jag kommer nog inte få mitt vapen än på ett tag och vid det laget så gör inte 200 av varje resurs så mycket i förrådet. Mitt förslag är att man skulle kunna få sig en fin flagga (kanske grön eller blå) och kanske 10000 av varje resurs. Säg gärna vad ni tycker om detta och om ni har några ändringar, t.ex en annan färg/nivå på flaggan eller kanske 15000/20000 av varje resurs.

----------

Sedan vet jag inte om ett efter följande uppdrag som går ut på att hitta alla vapen och få en riktigt fin belöning för detta (vet ej vad eftersom jag inte riktigt vet ungefär hur långt världen gått när man hittat alla), samtidigt får det ju inte vara alldeles för bra då man kanske börjat om när man hittat alla utom 1 och då sen hittar det sista och får en "over powerd" belöning. Men jag skulle tycka att en flagga nivå 9 (en guld belagd grå flagga) skulle vara ett fint pris.
Återigen säg gärna vad ni tycker och om ni vill ändra på något.

Sedan så skulle jag vilja att man gjorde paladin vapnen sämre och att det istället fanns flaggor som långsamt ökade till styrkan de ligger på nu efter varje nivå man får. Sedan så skulle ju den bästa flaggan av dessa kunna vara en belöning på förslaget ovan. Säg återigen vad ni tycker och om ni vill ändra på något....

----------

Sedan undrar jag om man kanske skulle lägga till några uppdrag som har med ranking att göra, ungefär som utmärkelserna. "Besegra 1000 opponenter", "ta rank 10 i din kontinent", osv. Sedan kanske stam utmärkelser/belöningar vore något att införa, T.ex "vunnit flest stam krig", återigen förslag? Ville bara fram föra idén samt stam belöningar för dessa.

Tillsist så undrar jag om någon har något förslag till ett ytterligare slutscenario (som maktens hemligheter) och om en inställning som gör att om en stam har kontroll över en viss kontinent gör att deras trupper presterar 5% bättre när ett slag utkämpas på den kontinenten. Bara lite funderingar.

EDIT: Har fått stöd av Moden Annika "SuperNova" i vissa frågor, här kommer lite citat och det är p.g.a av henne jag lägger upp allt detta: "jag tycker onekligen du har en poäng i det du föreslår, och jag lägger över ärendet till vår communitymanager."

"min tanke var mest att man där kan få ganska mycket respons från andra spelare. Och i det här fallet tror jag många håller med dig, och ju fler röster som tycker ett förslag är bra, desto större chans är det att man kan få igenom detta hos spelutvecklarna."

Så nu får ni tycka och argumentera mina vänner!

mvh beggret
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Håller med om att man borde få högre belöning till paladin-uppdraget, kanske inte så mycket då vissa spelare köttar direkt och andra skaffar poäng innan de gör något. Utmärkelser och uppdrag för stammar skulle också vara intressant, något jag skulle vilja se i en senare version av spelet!
 

DeletedUser

Guest
Vad tycker tycker övriga spelare om dessa förslag?

Något som ni vill utveckla mer/ändra/lägga till/ta bort etc?
 

DeletedUser

Guest
Skulle också vara nice om man kunde få en högre flagga på uppdraget Erövra nytt land. Man kommer ju ha flaggor som är högre än Level 3 ... Så en Level 3 flagga skulle inte komma till så mycket nytta ..
 

Nicovichen

Member
Reaktionspoäng
1
Skulle också vara nice om man kunde få en högre flagga på uppdraget Erövra nytt land. Man kommer ju ha flaggor som är högre än Level 3 ... Så en Level 3 flagga skulle inte komma till så mycket nytta ..

ja jefla offtopic du gick då..

men aja, jag håller med trådskaparen i att det är ofantligt lite man får när man väl inskaffat sig ett vapen. Men med tanke på att det "är ett gratis" uppdrag så borde det inte vara så mycket mer egentligen. Visst man kan speeda upp det med ob, men inte alla som gör och då får man faktiskt skylla sig själv.
 

DeletedUser

Guest
Jag har ju tidigare sagt att jag tycker detta känns som ett vettigt förslag, men jag kan ju motivera varför;

Att första vapnet till paladinen ska generera så pass lite resurser känns bara löjligt. 200 enheter av varje resurs är ingenting när spelet kommit så pass långt att man faktiskt får den här belöningen. Det är vad en misslyckad farmning genererar, och såna hinner man få ihop ett par hundra per dygn. En flagga däremot, det känns mer som en lämplig belöning. Eftersom det handlar om en flagga för en bedrift med just paladinen, tycker jag en flagga med attack eller försvarsbonus skulle vara på pricken. Nivån på denna flagga har jag svårt att avgöra eftersom jag inte spelat med flaggor än, men ett par nivåer över 1 är nog lämpligt. I alla fall något över de man redan har i det skedet av spelet, jag menar att det ska vara en belöning, inte bara ett utösande av flaggor i samma nivå så man till sist sitter med 25 flaggor av samma, när man i alla fall ändå bara har en by än så länge.

Förövrigt är nog dina andra förslag värda en eftertanke, men ska jag kunna ge ett meningsfullt svar gällande alla belöningar/uppdrag/flaggor så måste jag nog göra en större mindmap för att kunna få en korrekt överblick över hur det faktiskt ser ut idag. Och det hinner jag tyvärr inte just nu, men jag ska kolla upp om något "träd" för detta redan finns så man kan se det enkelt och lätt.
 
Topp