Unstoppable - Slutar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Var hälsade kära forums,

Som topicen säger så lägger nu den "riktiga" unstop denna värld åt sidan.
Det är tyvärr pga hackingen osv. För man kan inte spela utan trupper/murar och de flesta i horden vet vilka byar som är off respektive deff pga, ic3! _:/

Hade det gött i v6 alla.

Med vänliga hälsningar,
Unstop!
 

DeletedUser

Guest
Tycker det är lite dåligt av en del i teamet med. Här betalar man pengar varje jävla månad sen blir man hackad av en admin som ger ut info om alla mina byar, skickar iväg allt off respektive deff mot spelare i LAW. Sen får man inget för det. :mad:
 

DeletedUser

Guest
Tycker det är lite dåligt av en del i teamet med. Här betalar man pengar varje jävla månad sen blir man hackad av en admin som ger ut info om alla mina byar, skickar iväg allt off respektive deff mot spelare i LAW. Sen får man inget för det. :mad:

Håller med dig där
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Tycker det är under all kritik av admins att inte ge en skälig kompensation.

Verkar inte som våra små söta admins fattar att vi är BETALANDE KUNDER!!!

Går du till MacDonalds tex, får en dålig hamburgare så inte f*n får du en servett och en påse salt som kompensation...
 

DeletedUser

Guest
Mycket tråkigt.

Det är tråkigt att en hackning skall resultera i att en hel stam blir lidande, spelglädjen försvinner för många och hela krigen mot Horden blir förstört.

Även om de nu komemr plocka byar kan det ändå inte kännas roligt att kriga mot en stam som blivit utsatta på detta viset och utebliven kompensation för de berörda utöver det.

Personligen blir jag bara häpen över hur detta har skötts.
Detta är inte ett bra sätt att sköta en affärsverksamhet på.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Med admins vet jag inte hur det ligger till, men ic3 har ju gjort sig skyldig till flera existerande brott. Inte för att detta är värt en juridisk process kanske, i varken ekonomisk eller tidsbaserad anda, men det skadar ju aldrig att belysa möjligheten, hoho.

Spelar inte på världen, kan bara beklaga hur detta utspelade sig Unstopp, lycka till med vad du än tar dig an i fortsättningen.
 

DeletedUser

Guest
sitter admins bara å fiser?
Tycker gott å väl ni ska kunna kompensera för det som hänt, är inte vi i LAW som gjort nåt, är nån jävla hackare som förstörde allt.. vi har inte fått tillbaks vår ob (om det nu är möjligt) Tycker gott det är nåt som kan göras, men förfan.. unstopp har inget å göra, alla timmar han spenderat har gått åt helvete ,pga admins.. GÖR NÅT?!

vi betalar faktiskt, iaf dom flesta, nog fan ska ni kunna fixa grejer som händer i spelet? Skärpning!
 

DeletedUser

Guest
En bra spelare slutar , alltid tråkigt.

Vad det gäller incidenten finns det en del sätt att se det på. Att en Admin gör skada i ett system är bland det värsta som kan hända , du kan inte skydda dig mot det. Hur kompenserar man ett senario som man inte kan tänka sig. Om ni tänker i ett lite större perspektiv , admins i olika dator system , vilken enorm skada dom kan orsaka hos företa om dom skulle go berserk? Då kan man falla tillbaka på lagen. Blir svårt här om man inte har några avtal som skrivs mella admins och företaget (kanske finns dock).

Pengarna tillbaka dock ska vara en självklarhet , undrar om inte konsumentverket skulle tycka det samma. Men vad hjälper det? känns det bättre för den drabbade bör det kunna lösas. Men spelglädje , förlorade byar , trupper , info om byar till FI osv. Det kan omöjligen kompenseras. Det är även svårt att skydda sig mot något som liknar detta. Enda sättet är att ha bindande avtal med admin, där man rent lagligt kan anklaga dom för något avtalsbrott. Men är inte mycket av detta admin arbete frivilligt osv?

Svårt läge tycker jag , inte bara att säga att admins/ledningen gör ett dåligt arbete.

OT. Otroligt tråkigt for unstop som lagt ner otroligt mycket tid på detta spel , att få allt förstört på en handvändning. Kanske du någon gång beslutar dig för att återvända , vi kan bara hoppas på att det då finns ett bättre skydd för incidenter som denna.

Mvh Slumdog
 

DeletedUser

Guest
Har spelat på v6 kanske mer än 1000h så det känns ju lite piss. Men vad fan tycker ni man ska göra? Jag TYCKER att det borde vara en skyldighet att återställa allt, en admin har hackat mig, så sånt borde återställas. Har rapporter på allt ic3 gjorde. DETTA ÄR SKANDAL!
 

DeletedUser

Guest
Kan de återställa allt så visst, då är jag med igen, men det går inte att spela utan murar respektive trupper!
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Det är självklart att allt går att återställa!!! All info sparas i databaser, tar en stund att söka igenom men det får dom ta helt enkelt, vi betalar deras lön (premium). Är man inte beredd att göra det lilla extra-jobbet kanske man ska fråga sig själv om man är lämpad som admin??
 

DeletedUser

Guest
Hoppas ingen admin låser denna tråd också bara för den är lite obekväm, för då är det helt *ucking unbelievable!
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Då får vi väl diskutera det med andra instanser, det finns en gräns för vad man kan ta även om det råkar vara ett "gratis-spel"...
 

DeletedUser

Guest
Hade det varit jag, Så hade jag kontaktat dom högre uppsatta som äger tribalwars. Glöm inte att försöka få fram alla bevis oxå. Dessutom borde det nästan finnas en logg för vad admins gör. Tycker det är rent förjävligt att sånt här händer.
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Hade det varit jag, Så hade jag kontaktat dom högre uppsatta som äger tribalwars. Glöm inte att försöka få fram alla bevis oxå. Dessutom borde det nästan finnas en logg för vad admins gör. Tycker det är rent förjävligt att sånt här händer.

Ja, ett mejl till Innogames kanske skulle göra susen...
 

DeletedUser

Guest
Ja verkligen. sen får vi se hur länge den där admin sitter kvar här på tribalwars! Detta är ett uppenbart tjänstefel.

Ic3 är redan borta, men vad hjälper det mig? Har lagt ner så mkt tid/pengar på detta sen går allt till spillo för att en admins hackar mig, SKANDAL så det bara smäller om det! :mad:
 

DeletedUser

Guest
Ic3 är redan borta, men vad hjälper det mig? Har lagt ner så mkt tid/pengar på detta sen går allt till spillo för att en admins hackar mig, SKANDAL så det bara smäller om det! :mad:


Det hjälper inte mycket i nuläget. Visste dock inte att Ic3 var borta. Men det bevisar juh lite rättvisa iaf. Och du ska få kompensation, så är det bara..
 

DeletedUser

Guest
En rimlig kompensation borde vara , Gratis Premium kompensation för dagarna som man missat pga hacket , dvs från det att kontot togs över till det datumet allt är återställt. Man bör väll kunna se vilka trupper som skickats under tiden som det hackades på rapporter? (loggar) tillbaka med dom bara. Kolla vilka byar som anfölls kompensera anfalls målet med dom förluster man tagit undet tiden när kontot var över taget.

Allt detta är inte mer än rimligt. Sen att be ingame admins om detta bör inte vara en god ide. Man bör som ovan nämnt ta det ett snäpp högre upp.

Det är säkert en hel del arbete med detta , men thats life så är det att ha ett företag ibland går saker åt he.....e och då får man gilla läget och kompensera.Hade det varit hemma Jocka som satt i sitt garage på fritiden och hade en gammal server med e P III som han hosatde på och enda han tjänade på detta var , 5 timmar fri tid från sin sura kärring kunde man inte begärt så mycket , men nu är det jue ett vinst drivnade företag som står bakom så vore förvånad om det inte gick ?

För övrigt så bör man se på det i det stora hela , vilken typ av service man vill ge sina kunder , ska man som kund behöva vara orolig att ens " 1000h" speltid kan förstöras på ett par timmar. Det är ett scenarie man får vara bered på , då bör det stå med under fliken Premium så att man vet vad man betalar för. Åtminstonne jag skulle tänka över om man skall satsa riktiga pengare på detta spel om vilkoren ser ut på det sättet
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp