TTT-Kalabalik AAK vs DE

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Det hålls krigsråd i kaninernas mörka hålor. Ölförråden är till bredden fyllda, rävarna som ska bära kaninernas kavalleri äro utfodrade och fem av kaninernas mest fruktade härförare har satt sig till bords för att äta en god sallad, fylla sin lekamen till bredden med sprit, mjöd och öl.
De är satta för att planera sin offensiv mot De Efterlämnade, en stolt klan av krigare som utmanat AAK om planerna för att nå den eftertraktade TTT-pokalen.

De fem herskarkaninerna heter:
MrRisling: Känd som AAK församlingens grundare och för sina äventyr runt om världarna i uppdrag från TW-Gudarna som journalist.
Freeway: En smått schizofren kaninhärförare vars styrka som härförare är legendarisk.
Snowcoatch: Härdad fjällkanin med väldig erfarenhet av belägringsmaskiner. Ständigt försenad till möten men ack så fruktad på slagfältet, har problem med starkdrycker och somnar lätt till under krigsråd.
Raggen: En stor vädur från de södra öknarna, när han dricker för mycket brukar han börja prata om sina vilda planer att bygga kaninhål ovan mark.
Erru9107: Skojfrisk jaktkanin från de västra stäpperna som älskar att gräva gångar under fiendens murar så man slipper slå ner dem med murbräckor, även känd för sitt osunda intresse för att rycka benen av hamstrar.

Mer och mer alkohol förs in av uppassarkaniner och stämningen kring bordet är på topp. Lagom till att snowcoatch slumrat till över bordet bankar det plötsligt på porten till MrRislings kaninhål.
Den stolte härföraren vinglar upp från högsätet.
Han går fram och öppnar porten. Där utanför står en människa helt omvälvd av en vid mantel så att endast en liten glugg vid ansiktet syns.
Han tränger sig utan ett ord förbi den överaskade och lätt berusade kaninhärföraren och kliver fram till hunörsbordet där tre överaskade kaniner vänder sig åt hans håll, Freeway puffar till Snowcoatch som vaknar till med ett ryck med morrhåren täckt av ölskum.
Mannen säger: Mitt namn är Abel och jag har kommit för att vägleda er inför det kommande fältslaget.
All aktivitet i rummet stannar till och alla från den lägsta uppassarkanin till den sömndruckna härföraren Snowcoatch stirrar med häpen blick på mannen vid bordsändan. Abel är en legendarisk härförare som dragit sig tillbaka från speedarenan, vissa rykten hävdar att den mannen är närmast en halvgud vid Ninos hov då hans makt över trupperna ingjuter hopp även i den bittraste bataljen.
Abel säger: För det första vill jag att ni nyktrar till och följer mig ut från det här unkna rummet.
De förvånade kaninerna reser sig upp förutom snowcoatch som gör ett försök och rasar ner under bordet.
Abel ser på den fallne härföraren med överaskad blick och säger sedan till fyra härförarna som fortfarande står upp: Den där kaninen vill jag inte se under det här slaget, uppenbarligen kommer han inte klara sig genom hela duellen.
MrR svarar honom: Men snowcoatch är en av kaninsamväldets mest respekterade krigare och en fruktad härförare, vi vet inte vem vi ska ersätta honom med och det är bara en och en halv timma före start hur ska vi hitta en ersättare på den tiden. Guden Gaffel övervakar slagen och vi kan inte ställa upp med enbart fyra härförare.
Abel ler ett snett leende sen vänder han sig om och gräppar en av uppassar kaninerna i nackskinnet och lyfter upp han mot sitt ansikte, han säger till uppasaren med tonlös stämma: Vad heter du?
Uppassarkaninen svarar med darrande röst: Rock Alex, jag är uppassarkanin vid Sir Freeways hov.
Abel: Du är numera befordrad till härförare vänj dig!
Han kastar den lilla kaninen mot de fyra furstarna och går sedan ut mot dörren. Kvar lämnar dom den store fjällkaninen sovandes under bordet med ett nöjt leende på läpparna.

När dom kommer ut skriker Freeway till och ramlar ihop i en liten hög.
Alla ser med chockad min på den scitzofrenes kamp med sin sinnessjukdom.
Efter fem minuter slår Freeway upp ögonen och säger till sina stridsbröder: Jag fick kontakt med Gaffel och berättade för honom vilka vi var som skulle vara med i striden vi förs dit en halvtimma senare än planerat.
De andra fyra kaninerna hurrar och MrR hivar upp en ölflaska från en av sina ficker och öppnar den med tänderna med orden: Jippie då hinner vi supa lite till innan.
Abel suckar och säger: Nej ni ska snarare nyktra till innan matchen, vem har hand om matlagningen i den här kaninhålan?
MrR säger med butter stämma: Det är mamsell Barhoppan som sköter den biten, hon är även en hejare på att göra vin om du är törstig.
Abel går utan ett ord in mot köket och kommer ut med en glad kanindam i släptåg, hon delar ut en klase med morötter till var och en av krigsherrarna och dom äter i tysthet medan Abel rabblar instruktioner för dem.
Plötsligt så dras marken bort under krigsherrarnas fötter och dom känner det välbekanta suget när man håller på att sugas in i en annan värld.
Dom landar i varsin by och det första de upptäcker är att förrådet inte rymmer all deras medhavda sprit så dom börjar om. Nästa by verkar idealisk för alkoholförvaring och dom börjar utbilda soldater som kan tömma grannbyarna på resurser och alkohol så dom kan brygga mer. Allt går väldigt snabbt och de upptäcker inom kort att fienden också byggt sig större och att deras magiska nybörjarskydd har hävts. Genast skickas soldater i en snabb takt mot fiende byarna med katapulter och murbräckor i släptåg för att ge dom en näsknäpp. Allt går kaninernas väg denna afton och när det är tydligt att motståndarna inte kan vinna så kontaktar MrRisling guden Gaffel: O du store Gaffel i ditt namn har vi nu besegrat De Efterlämnade och lämnat deras soldater efter oss. Kan du utropa oss till vinnare? Till på köpet har dom endast fyra härförare så vi vann redan efter en timma.
Gaffels stämma når kaninens hjärna utan att bemöda sig att gå omvägen via öronen: Nej min kanin ni skall hålla dem stångna tills imorgon vid 18tiden.
MrR svarar upprört: Men o Gaffel vi vann ju för att dom lämnade WO.
Diskussionen mellan guden och alkiskaninen fortsätter med hårda ord från båda sidor och till slut så lämnar kaninen duellen och låter sina bröder fortsätta slakten utan honom. Denna till synes lilla konflikt skulle leda till stor smärta för vår godmodiga alkiskanin. Han har ställts mot stora härförare tidigare och gudomliga krafter men aldrig tidigare har vår hjälte gjort sig ovän med härskaren över Tribalwars universum. Hur denna konflikt fortsätter får ni läsa i nästa berättelse.
Matchen fortsätter dock länge till utan MrRisling och till slut så kliver kaninhärförarna ut som vinnare.
LÄNGE LEVE ANONYMA ALKOHOLISERADE KANINER. Må deras öl alltid vara färsk och deras krigsfana alltid hänga på snedden.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp