trupper

tycker fler som jag?

  • ja

    Röster: 15 13,6%
  • kanske

    Röster: 9 8,2%
  • nej

    Röster: 14 12,7%
  • aldrig i livet

    Röster: 72 65,5%

  • Totalt antal röstare
    110
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej jag tycker att man ska kunna ``ge`` bort sina trupper till en annan av sina byar ifall en blir adlad så vill man kunna styra trupperna ändå ?
 

DeletedUser

Guest
Hej jag tycker att man ska kunna ``ge`` bort sina trupper till en annan av sina byar ifall en blir adlad så vill man kunna styra trupperna ändå ?

Aldrig livet.. Kan då kan man oändligt med trupper ju? Om får adelståg och skickar över dem till en annan by så kan man ju ha 20k yx 10k lk 500 mb osv.

Skulle göra spelet tråkigare.
 

DeletedUser

Guest
nja bara om farmplatserna blir det dubbla för den byn alltså en yxman=2 då;)
 

DeletedUser

Guest
Aaaa tänk om en spelare får ass från 400 byar från en allierad och 150 byar är svärd byar och 150 byar är spjut och 100 byar är yxmän då skulle det bli om det vore 20 tusen i en by.

3000000 spjutmän
3000000 svärdmän
2000000 yxmän

spelaren skulle då kunna lätt farma större spelare på det sättet så jag säger nej.
 

DeletedUser

Guest
Tror han menade att man bara ska kunna flytta runt sina egna trupper. Också gäller ju fortfarande max-gränsen i farmen, eller? Annars blir det kaoz.

Hursomhelst så, nja.
 

Wwhjip

Member
Reaktionspoäng
0
Däremot, tycker jag man skall kunna skicka vidare assistansen till byarna utan att behöva ta hem den:)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Varför inte? Men att "ge" bort dem bör ta den tid de tar för trupperna och vandra + en tilläggs tid på nån timme/% på tiden de tar och gå.

Fick ett litet skratt när man såg uträkningarna på hur mkt trupp en by skulle ha :D (max 24k i farm gäller)

Nej, jag är för. Om ja ser min by har ett tåg på sig, varför ska ja inte kunna beordra mina trupper och lyda under en ny by? Ska väl va en speciell värld för detta då.. Kan ju alltid testa något nytt, funkar de inte så begrav idèn ;)
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Kan funka OM trupperna som "ges bort" tar farmplatser. Då slipper vi dessa overpower insidenter? Ganska bra sätt att bygga upp en nytagen by snabbt etc.

Mvh
 

DeletedUser

Guest
Bara det är så att man bara kan ge trupper till sig själv så...
 

DeletedUser

Guest
Man kan ju ge sig själv trupperna, sen adla byn igen, eller låta en kompis göra det. På så sätt så kan du skaffa dig hur mycket trupper som helst...
 

DeletedUser

Guest
De funkar ju med paladinen, du kan ju inte stationera honom i en annan by om inte farmplatserna tilllåter de.

Skulle ju kunna finnas en knapp brevid assistans i samlings platsen som hette stationera så kan man välja vilka trupper man vill ha dit.

Jag är för då=)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp