TQON/TKON falska??

dödsvrede

New Member
Reaktionspoäng
0
Ja först har ni avtalet sedan har ni hur dom bryter det.
Då vet ju alla hur mycke man kan lita på dessa stammar.




Dödsvrede på 23.12. kl 14:12
Så länge ni talar om vilket fel vi gort och har bevis för det så klart

Och TW funkar faktiskt så att IAP e att man inte ska döda trupper för varandra.
För vad e skillnaden om jag attackerar en av era byar med era trupper i. Eller om jag attackerar någon annan som har era trupper i sin by :p
Kontentan blir ju att era och våra trupper dör så ser inte någon som hellst skillnad i det :p

Men då kör vi en IAP som har 5 dars fred efter brytet av den.
Och vill man deffa allierad så måste man först ta det diplomatiskt. Innan man börjar ösa iväg deff.


matte47 på 23.12. kl 14:16
japp.

Då säger vi så.

Ha en bra jul nu, så hörs vi. Hälsa din stam en god jul oxå

Mvh
Matte47 & Ledningen


------------------------------------------------------------------------------------



Ofol idag kl 19:24
vi började visst på fel dott med varandra innan.

Dödsvrede idag kl 23:02
Hehe jo det kan man ju säga.

Men vi e ju venner nu iallafall :p


Ofol idag kl 23:03
nja jag vet inte det.


Dödsvrede idag kl 23:03
Jasso inte?


Ofol idag kl 23:03
vi har fått problem med matte47 beslut.

Ofol idag kl 23:05
och då vi andra i ledningen utan bara matte47 som tyvärr föll för grupp tryck av stammen ogillas så kommer vi inte i häller ha de 5dagars uppsägnings tid.

men vi kan ju ger er till 14:00 imorgon för att informera övriga stammen.


Dödsvrede idag kl 23:09
Jaja kom med vad ni har.
E ju endå ett krigs spel.

Tyvär så finns det dom som inte håller avtal.
Tycker själv det e pathetiskt att inte hålla avtal men alla e inte som jag tyvär.


Ofol idag kl 23:11
ja jag ber om ursäkt men det är lite mycket som händer nu och jag sägger iaf till.

och ber om ursäkt för misstaget.

Dödsvrede idag kl 23:12
Jaja ni lär ju bli utskämda på allmäna när jag lägger upp avtalet och hur ni bryter det :p

Men e er skamvrå inte vår


Ofol idag kl 23:13
ok gör du det.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Ja då kan ja ju tacka dig för att starta denna tråden :D

de som har fått bydna allianser eller IAP med Matte47 de sissta månaden ska kontakta mig Ofol ingame :D

allt gott till alla.

MvH Ofol.
 

DeletedUser

Guest
Dödsvrede du kan ju inte säga att dom har brutit sitt avtal,
när det var en i deras stam som tagit ett beslut som de inte kommit överens om.
Tycker det var bra gjort av Olof att han skrev och förklarade hur det låg till och dessutom bad om ursäkt för missförståndet.
Tycker absolut inte det är något dom behöver skämmas för,
är ju bara han matte47 som behöver skämmas för han tagit ett beslut som tydligen inte alla i ledningen var med på.
 

DeletedUser

Guest
Snyggt att dom bryter avtalet efter 5dagar då dom hunnit fixa deff osv osv osv...

Jaja whatever. Jag hoppas det går bättre för er denna gång!:)
 

dödsvrede

New Member
Reaktionspoäng
0
:)

Han var diplomat för deras stam då avtalet gordes och nu e han Baron istället :p


Så lägligt hehe


Men som sagt går ej att lita på er då ni bara byter ut era diplomater. Och säger nä han gick med på det där på egen hand så gäller inte :p


Trodde att en diplomat/baron i stammen hade talan.
 
Senast ändrad:

dödsvrede

New Member
Reaktionspoäng
0
Dödsvrede du kan ju inte säga att dom har brutit sitt avtal,
när det var en i deras stam som tagit ett beslut som de inte kommit överens om.
Tycker det var bra gjort av Olof att han skrev och förklarade hur det låg till och dessutom bad om ursäkt för missförståndet.
Tycker absolut inte det är något dom behöver skämmas för,
är ju bara han matte47 som behöver skämmas för han tagit ett beslut som tydligen inte alla i ledningen var med på.


Och självklart så tycker du så hära.
Ni e ju allierad med dom och klarar inte av ett krig solo mot oss fast ni e så mycke större :p
E ju för er dom bryter avtalet.
 

dödsvrede

New Member
Reaktionspoäng
0
:)

Dödsvrede på 22.12. kl 13:37
Du får återkomma när ni har kommit överens i stammen. Om hur ni ska göra och hur IAPn ska se ut om ni har några ändringar på mitt förslag.


matte47 på 22.12. kl 13:49
visst


matte47 på 22.12. kl 15:36
Har skrivit en text om vad vi har kommit fram till

Vi ser att en IAP tillför att inga anfall sker mot varandra och en IAP tillför inte att man ska deffa varan ifall det inte är särskilda lägen.

Ifall det skulle hända att ni skulle börja kriga med en av våra allierade skulle vi kolla anledningen och ifall det skulle ha varit våra allierade som hade gjort något fel skulle vi inte deffa, om ni skulle ha gjort fel skulle vi deffa. Ifall vi inte skulle kunna bestämma vem som gjort fel tvingas vi kanske hålla oss utanför eller uppmuntra er till en fredlig lösning med fiendestammen.

IAPn kan självklart diskuteras om hur den ska se ut. Men i detta läge anser jag att vi startar en IAP som betyder att inga anfall sker, om en av stammarna vill bryta den får inga anfall ske förens 5 dagar efter. Och för inga missförstånd ska ske så är det bäst att ha kvar stammen som IAP på kartan för spelare som inte läser forumet så aktivt.
 

DeletedUser

Guest
Jo

Men då han är baron så kommer han inte kunna fatta bindande beslut.

Det som hände va:

att matte47 upptäkte ett otroligt gnälande från TQON medlemar som han försökte hitta lösning på.

Så han försökte lösa detta med en fred men då vår närmsta fiende allså Doom79 som de nu heter.

Men som det står på PM i inlägget högst upp ser jag eller någon annan i ledningen att det inte var kriget som var problemet utan de gnäliga mäniskorna som va det.

Därför kommer nu TQON och TKON bli en stam igen och då kommer vi ha 2 ledare som har lång erfarenhet och lätt att se det igentliga problemet.

Anledningen till att det tog sån tid är att bland annan jag inte hade någon koll på TQON och då inte kunde se problemet med gnälliga mäniskor på forumet.

Sen att grundarna inte har så mycket tid vid datan nu runt jul så första fick jag reda på vad som var grunden på freden hitta en lösning på det.

och sen ta det med grundarna.

Jag skrev till er 5 timmar efter jag visste vad problemet va.

(som vanligt har jag lite oklarheter i texten som jag försöker lösa.
har redan redigerat den en gång och om någon ser mer oklarheter så kan ni skriva ett svar eller ett PM till mig.)
 
Senast redigerad av en moderator:

dabbe

New Member
Reaktionspoäng
0
Dödsvrede du snackar om att vi bryter vårat avtal? Vi sa att inga anfall skulle ske innan 14:00 ändå anfaller ni nu runt 12 tiden. Det va ju lite ironiskt?:D
 

DeletedUser

Guest
Och självklart så tycker du så hära.
Ni e ju allierad med dom och klarar inte av ett krig solo mot oss fast ni e så mycke större :p
E ju för er dom bryter avtalet.

Det jag skrev var en kommentar till att du tyckte att TQON var en falsk stam,
och att du tycker dom behöver skämmas för att en i stammen fattar ett beslut utan ledningens samtycke.
Och det håller jag inte med om för hela stammen kan inte stå till svars för vad en person gör.
Det har inte med något annat att göra eftersom jag ärligt talat inte är så insatt vad TQON pysslar med.
Sen om vi klarar av ett krig mot er, ensamma eller inte förstår jag inte heller vad det har med saken att göra,
jag vill inte diskutera kriget överhuvudtaget eftersom det inte är jag som fattar besluten i min stam.
 
Senast redigerad av en moderator:

ic3princ3

Medlem
Reaktionspoäng
0
varför ens skaffa en iap som ska hålla i 10 dar?

lite onödigt tycker jag, bägge parterna hinner få deff under 10 dar, de e väl bättre att bara kötta om man ändå ska kötta om 10 dar varför isf vänta lixom?
 

DeletedUser

Guest
varför ens skaffa en iap som ska hålla i 10 dar?

lite onödigt tycker jag, bägge parterna hinner få deff under 10 dar, de e väl bättre att bara kötta om man ändå ska kötta om 10 dar varför isf vänta lixom?

har du läst mina inlägg?
 

dödsvrede

New Member
Reaktionspoäng
0
Det jag skrev var en kommentar till att du tyckte att TQON var en falsk stam,
och att du tycker dom behöver skämmas för att en i stammen fattar ett beslut utan ledningens samtycke.
Och det håller jag inte med om för hela stammen kan inte stå till svars för vad en person gör.
Det har inte med något annat att göra eftersom jag ärligt talat inte är så insatt vad TQON pysslar med.
Sen om vi klarar av ett krig mot er, ensamma eller inte förstår jag inte heller vad det har med saken att göra,
jag vill inte diskutera kriget överhuvudtaget eftersom det inte är jag som fattar besluten i min stam.


Så du missa bara att han e med i TQONS ledning och du missa med att han skrev vad dom kommit fram till inte vad han har kommit fram till.

Och hade inte stammens ledning varit insatta i detta alls och han gort detta på eget bevåg.
Tror du på fullaste allvar att han hade fått vara kvar i stammen då??


Bara i 10 dar??
ic3princ3 vart har du fått det ifrån??
 

DeletedUser

Guest
Så du missa bara att han e med i TQONS ledning och du missa med att han skrev vad dom kommit fram till inte vad han har kommit fram till.

Och hade inte stammens ledning varit insatta i detta alls och han gort detta på eget bevåg.
Tror du på fullaste allvar att han hade fått vara kvar i stammen då??

Nä jag har gjort min bedömning av vad du skrivit och vad olof skrivit.
Men det är väll så att jag väljer att tro på vad olof skriver medans du inte gör det.
Fast jag vet inte allt om detta och det gör heller inte du,
så är ju bara att acceptera att dom ångrade sig.
Och de skrev det dessutom på ett trevligt sätt och gav er lite extra tid så du har inget att klaga över tycker jag.

Jag tycker ärligt talat detta bara är löjligt och att göra en sån här gråta ut tråd,
och hänga ut en hel stam på grund av vad jag uppfattar som ett missförstånd, det är ju om något patetiskt.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nä jag har gjort min bedömning av vad du skrivit och vad olof skrivit.
Men det är väll så att jag väljer att tro på vad olof skriver medans du inte gör det.
Fast jag vet inte allt om detta och det gör heller inte du,
så är ju bara att acceptera att dom ångrade sig.
Och de skrev det dessutom på ett trevligt sätt och gav er lite extra tid så du har inget att klaga över tycker jag.

Jag tycker ärligt talat detta bara är löjligt och att göra en sån här gråta ut tråd,
och hänga ut en hel stam på grund av vad jag uppfattar som ett missförstånd, det är ju om något patetiskt.


Jo det låter verkligen som ett stort missförstånd det hela, att förhandla sig till en IAP och sen bryta den efter 5 dagar. Att resten av ledningen inte skulle känt till nåt heller låter väldigt märkligt.
 

DeletedUser

Guest
Jo det låter verkligen som ett stort missförstånd det hela, att förhandla sig till en IAP och sen bryta den efter 5 dagar. Att resten av ledningen inte skulle känt till nåt heller låter väldigt märkligt.

Om vi nu gjorde slut på IAP/freden (på en kortare tid) för vi ville det:

För vi ville ta en kniv i eran rygg (lura er/anfalla utan ni var beräda)

Hur kan det vara så att ni knappt fick några riktiga anfall den första dagen knappt den andra i häller från oss.

medans ni tyvärr adlar en by och anfaller flera andra.

Ja vi ville verkligen lura er.

allvarligt tallat:

Har jag alldrig haft/ kommer alldrig att ha:

5 dagar uppsägnings tid på IAP/Allians.

Vi kommer inte gå med på en Allians/IAP där vi är ute efter att lura andra stammen.

Om ni ser att jag kommer göra det någon annan gång eller kanske har beviss att jag har gjort det så fint.

Lägg ut det på forumet så kommer jag kämmas.

Löjligt:

Att 2 så aktiva stammar som Doom och TQON är behöver 5 dagar på sig att informera alla i stammen att det inte längre fred?

Nej jag ser att alla som är aktiva och inne för spelet loggar in efter 12 iaf efter 24 timmar och då kan se vad som har hänt.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Om vi nu gjorde slut på IAP/freden (på en kortare tid) för vi ville det:

För vi ville ta en kniv i eran rygg (lura er/anfalla utan ni var beräda)

Hur kan det vara så att ni knappt fick några riktiga anfall den första dagen knappt den andra i häller från oss.

medans ni tyvärr adlar en by och anfaller flera andra.

Ja vi ville verkligen lura er.

allvarligt tallat:

Har jag alldrig haft/ kommer alldrig att ha:

5 dagar uppsägnings tid på IAP/Allians.

Vi kommer inte gå med på en Allians/IAP där vi är ute efter att lura andra stammen.

Om ni ser att jag kommer göra det någon annan gång eller kanske har beviss att jag har gjort det så fint.

Lägg ut det på forumet så kommer jag kämmas.

Löjligt:

Att 2 så aktiva stammar som Doom och TQON är behöver 5 dagar på sig att informera alla i stammen att det inte längre fred?

Nej jag ser att alla som är aktiva och inne för spelet loggar in efter 12 iaf efter 24 timmar och då kan se vad som har hänt.

Hursomhelst, oavsett era intentioner så är det hela väldigt dåligt skött från er sida.
 
Senast redigerad av en moderator:

anzen

Member
Reaktionspoäng
0
Det är ett krigsspel.
Varför blir alla så ledsna när någon är dum mot dem då?
Stackars små barn.
 
Topp