Topp 10 OB + Topp 10 poäng

dödsvrede

New Member
Reaktionspoäng
0
Roligt att se att ingen av topp 10 spelarna e med på topp 10 ob listan.

Poäng-jägare eller helt änkelt bara tur med grannar som inte vet hur man bygger trupper?


Opponenter besegrade
Som anfallare
Rank Namn Besegrad
1 Born in Mordor 6.155
2 jide 3.569
3 Orcish Warlord 3.460
4 Dödsvrede 3.387
5 osk. 3.303
6 shlarvu 3.069
7 Clone009 3.010
8 Corpse Eater 2.888
9 Alison Angel 2.594
10 Nikki Benz 2.523

-------------------------------------------------------

Rank Namn Stam Poäng Byar Genomsnittlig poäng per by
1 Katsumi WANK 1.182 1 1182
2 Tool RAW! 1.171 1 1171
3 Clone041 CLONES 1.086 1 1086
4 felixketshup LCN 1.039 1 1039
5 Clone043 CLONES 1.023 1 1023
6 M...W d-.-b 1.017 1 1017
7 Davodo G/S 1.000 1 1000
8 Barton12 Epic 996 1 996
9 LillSkruttet TQON 963 1 963
10 Stormy WANK 962 1 962
 

DeletedUser

Guest
hehe aa ;) topp 10 listan kommer ändras nu när folk får mer trupper och dom bara har satsat på poäng :)
 

DeletedUser

Guest
Då jag bara satsat på poäng och inte trupper så är jag väll död snart då *S*
 

DeletedUser

Guest
hehe aa ;) topp 10 listan kommer ändras nu när folk får mer trupper och dom bara har satsat på poäng :)

jo det verkar vara så lång i mellan top 10 ob och top 10 poäng

11 shlarvu WANK 961 1 961
6 shlarvu 3.069

här det wallins konto mån tro?
 

DeletedUser

Guest
Mitt problem på v6 är att de som hade trupper har slutat bygga.

dvs, för att få OB måste jag dra mig utåt på kartan, och då förlorar jag istället resurser som kan användas till att förbättra min by/ bygga mer soldater.


Som jag sa i en annan tråd, OB och poäng spelar ingen roll än, den som använder det som en stödpelare just nu är noobs och wallin016.


Men sedan är det ju alltid kul att hålla koll, för att det är just, kul.
 

DeletedUser

Guest
Nah in this case you have to look up in the sky above.

om det nu stämmer vem fan är shlarvu då?, monte?,zorses? vilka fler förre detta ninja spelare finns det som är bra start spelare.

här bara wallin som jag trodde skulle kunna vara tillräckligt aktiv för att farma och poäng**** till sig top 10 plats på båda två.


EDIT: just ja mannel och dante finns ju också, så troligen nån av de två som har börjat igen.
 

DeletedUser

Guest
hehe aa ;) topp 10 listan kommer ändras nu när folk får mer trupper och dom bara har satsat på poäng :)

håller med dig på detta.

nu när de aktiva farmarna sitter på 400+ lc så kommer vi ändringar på top 10 inom de närmaste dagarna.
 

Bright

Member
Reaktionspoäng
0
tycker inte rankningslistorna är intressanta innan folk börjar få adel, då kan man se vilka som har trupper och inte.

Ifall du sitter och dör med alla dina trupper för att få en plats i OB kommer du inte komma så långt när tiden flyter på.
 

DeletedUser

Guest
tycker inte rankningslistorna är intressanta innan folk börjar få adel, då kan man se vilka som har trupper och inte.

Ifall du sitter och dör med alla dina trupper för att få en plats i OB kommer du inte komma så långt när tiden flyter på.

QFT.

Vad bryr jag mig om att folk sitter och suicidar trupper mot grannarnas mur för att få hög OD? Innebär bara att dom har mindre trupper när jag väl anfaller dom och adlar dom... ;)
 

DeletedUser

Guest
QFT.

Vad bryr jag mig om att folk sitter och suicidar trupper mot grannarnas mur för att få hög OD? Innebär bara att dom har mindre trupper när jag väl anfaller dom och adlar dom... ;)

Säg hur många spelare fler än du och jag som sitter med över farm 18?
Att rensa spelare är en stor fördel för att slippa springa ut med sina LC för att jaga barbarbyar som visa här inte verkar vara den bästa taktiken.

Egentligen är att bara ha farm 19 så är sent i spelet en katastrof fick sån dålig start när alla barbarbyar runt mig var konstant tomma.

personligen bygger jag enbart yxor för en sak och det är att rensa folk för att lättare kunna farma med lc senare, detta medför konstigt nog att man får oda visst är det konstigt?

jag letar efter folk med lågt od och höga poäng, dessa är ju perfekt för antingen 1. låta växa för att adla eller 2. farma för poäng***** har inte så mycket trupper att stoppa mig med.
 

DeletedUser

Guest
om det nu stämmer vem fan är shlarvu då?, monte?,zorses? vilka fler förre detta ninja spelare finns det som är bra start spelare.

här bara wallin som jag trodde skulle kunna vara tillräckligt aktiv för att farma och poäng**** till sig top 10 plats på båda två.


EDIT: just ja mannel och dante finns ju också, så troligen nån av de två som har börjat igen.

millionaire_idiot_fail.jpg


Detta är min första värld du vet :p, ett tips här att iaf kolla upp vilket språk som mitt konto namn kommer ifrån.
 

DeletedUser

Guest
åh vad man önskar att man hade vart granne med:
Tom100
Poäng: 940
Rank: 37
Stam: TMNT

fattar inte hur man kan låta en person som aldrig farma, inte skickat ett anfall få växa obehindrat.
 

Bright

Member
Reaktionspoäng
0
Nja, ifall det finns massa byar hos någon, med fulla förråd, och inga trupper, får de då mindre hauls än ifall någon har grannar med fulla förråd och massa trupper? o.o

Ser inte poängen i att bry sig tbh, somliga har bara newbs som grannar, jag har ju t.ex Stormy som granne.
 

DeletedUser

Guest
Nja, ifall det finns massa byar hos någon, med fulla förråd, och inga trupper, får de då mindre hauls än ifall någon har grannar med fulla förråd och massa trupper? o.o

Ser inte poängen i att bry sig tbh, somliga har bara newbs som grannar, jag har ju t.ex Stormy som granne.

alltså den spelaren HAR ALDRIG ANFALLIT NÅN, ändå så ligger han på top 50.

finns fler som honom som ligger högt i poäng rankningen.
 

DeletedUser

Guest
Gief Me CORDS! Du får bli min bitch Pilis.. Börja leta rätt på fina farms åt mig;)
 

DeletedUser

Guest
jo det verkar vara så lång i mellan top 10 ob och top 10 poäng

11 shlarvu WANK 961 1 961
6 shlarvu 3.069

här det wallins konto mån tro?

har fått veta från säkra källor att det är Katsumi som är wallin016! :D
Ni får gissa hur :cool:
 

DeletedUser

Guest
bara för att jag var intresserad tittade jag vad på vissa på top 10 byggde idag men tyvärr var jag borta ett par timmar så de andra gick upp med för mycker poäng så kan inte säga entydligt vad de byggde.

tool byggde idag trä/lera/järn lv 23. (alltså, pls farma eller adla honom. sim city spelaren nr 1)

Clone043 byggde högkvarter lv 19.

Katusumi byggde högkvarter lv 18

shlarvu byggde högkvarter lv 20
 

DeletedUser

Guest
bara för att jag var intresserad tittade jag vad på vissa på top 10 byggde idag men tyvärr var jag borta ett par timmar så de andra gick upp med för mycker poäng så kan inte säga entydligt vad de byggde.

tool byggde idag trä/lera/järn lv 23. (alltså, pls farma eller adla honom. sim city spelaren nr 1)

Clone043 byggde högkvarter lv 19.

Katusumi byggde högkvarter lv 18

shlarvu byggde högkvarter lv 20

Om du tror att tool är dålig så borde du kolla v4 då han har klarat sig över 1,5 mille och varit stamlös hela tiden...
 

DeletedUser

Guest
Om du tror att tool är dålig så borde du kolla v4 då han har klarat sig över 1,5 mille och varit stamlös hela tiden...

spelar ingen roll vad man gjort på tidiga världar igentligen.

visst han kan ha klarat sig till 1.5 miljoner men kan ju samtidigt haft ren tur med sin startposition och hade inget hot överhuvudtaget.

alltså det tar 9 dagar att tjärna in trä lv 23 om jag kom ihåg rätt, verkligen inte värt det så är tidigt.

om du istället hade byggt lc så tar det 10 farmningar att tjärna in de reuserna, för spjut tar det 4 farmningar.

förstå att man förlora slagkraft att byga resuser.
moståndaren får både större arme och kan få in mer resuser.

skillnaden mellan .se och .net här att på .se får folk spela sim city och växa obehindrat på .net så skulle de bli farmad/adlad.
åh vad jag önskar att man var granne med honom, skulle vara så fint med farm som har resuser lv 23.
 
Topp