Svartenbrandt

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Jag anser att han är ett svin som bör kölhalas!
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Jag anser att han är ett svin som bör kölhalas!

En minst sagt begriplig åsikt. Känner du att du kan utveckla kölhalningen? Skulle gärna se en uppsats på omkring 2000 ord (IMRAD, givetvis) i vilken du noggrant beskriver den bäste Svartenbrandts stup. På tal om stup: Är det bara jag som tycker att Breivik har en viss talang för att göra människor upprörda?
 
Reaktionspoäng
0
Jag vill först och främst ge trådskaparen en eloge för att hen tar upp denna fråga. Jag känner att det är väldigt viktigt att detta område synliggörs och att röster som sällan kommer till tals lyfts fram. Så har skett i denna tråd, en applåd till eggeh!

Jag upplever Svartenbrandt som en tragisk figur, då hen på många sätt har påverkats av ohemula hierarkier och maktstrukturer i samhället. Med detta i åtanke anser jag att hen inte bär det fulla ansvaret för sina svinaktiga bedrifter. Dock har hen ett dubbelnamn, vilket leder mig att tro att vederbörande inte är vid sina fulla fem. Den enda rimliga slutsatsen som går att dra är att Lars-Inge Svartenbrandt förtjänar att tuktas.
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Jag vill först och främst ge trådskaparen en eloge för att hen tar upp denna fråga. Jag känner att det är väldigt viktigt att detta område synliggörs och att röster som sällan kommer till tals lyfts fram. Så har skett i denna tråd, en applåd till eggeh!

Jag upplever Svartenbrandt som en tragisk figur, då hen på många sätt har påverkats av ohemula hierarkier och maktstrukturer i samhället. Med detta i åtanke anser jag att hen inte bär det fulla ansvaret för sina svinaktiga bedrifter. Dock har hen ett dubbelnamn, vilket leder mig att tro att vederbörande inte är vid sina fulla fem. Den enda rimliga slutsatsen som går att dra är att Lars-Inge Svartenbrandt förtjänar att tuktas.

En tragisk figur säger du. Det är verkligen ett tragiskt öde han gått till mötes på grund av det patriarkala förtrycker han genomlidigt under sin livstid. Med det sagt, kan vi verkligen kalla Svartenbrandt själv, för tragisk? Är han inte snarare en arbetshjälte? Borde vi inte ge Svartenbrandt en eloge och hylla honom? Jag har emellertid svårt att nalkas denna fråga på ett klart och frimodigt sätt.
 
Topp