Svagheter i stammen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej. spelat Travian för ett tag sen. men tycker det finns en postiv sak med det.
det är att I "stammen( alliansen) så kan man se vilka som attackerar vilka. det finns tyvärr inte I stammarna här på TW.

Så jag tycker det skulle vore bra om admin kan ordna denna detta.

Typ en filk i alliansen som heter attacker:)

Mvh V!rus
 

DeletedUser

Guest
det skulle faktiskt vara ganska användbart, men kanske svikta lite i realismen då det ur ett verklighetsperspektiv är omöjligt att veta allt om vem som attackerar vem om någon inte berättar det för dig, och det finns det stam-forum för :)
 

DeletedUser

Guest
Egentligen är det väl bara att ha en särskild forumdel för ändamålet.
 

DeletedUser

Guest
Då måste man ju faktiskt aktivt skriva (och där igenom varit online) men om anfallet kom kl 03.24 så är det inte säkert att personen hunnit vakna än, då är det bra att kunna se vem som behöver förstärkningar och vad som blev förstört, om man nu är uppe lite tidigare än dom andra.
 

DeletedUser

Guest
Dålig idee... det är ju en del av det roliga som attackerare :D
 

DeletedUser

Guest
Va...? Vaddå att man inte har koll på sitt folk eller? Dessutom är det iallafall lite realistiskt, man har väl lite budbärare?
 

DeletedUser

Guest
Va...? Vaddå att man inte har koll på sitt folk eller? Dessutom är det iallafall lite realistiskt, man har väl lite budbärare?

Jag håller med "Vargmannen", det är väll realistiskt att ha budbärare i sina vänners byar så att man får snabb information :)

mvh
ventrolt
 

DeletedUser

Guest
Jag spelar travian jag åsso och detta e väldigt likt det... Kunde tro att det var kopierat elr nåt:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Travian har kopierat från TW:mad:, och alla vet ju att TW är bättre!!!:p
 

Rodryn

New Member
Reaktionspoäng
0
För att ha budbärare i andra byar måste man ju ta dit dom...Bara ställa dit 3st sput så har du ju koll på om nån av dina grannar blir attackerade. Du får tyvärr inte reda på vem, men du vet ju i alla fall när han blir det...
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Detta skulle vara en funktion som bara skulle hjälpa dåligt organiserda stammar med många inaktiva så jag säger nej till det.

OT; Travian är en usel kopia av TW.
 

DeletedUser

Guest
min kompis visa travian och jag spelade det i 1 vecka men det var så likt TW så det inte var sant förutom att det e mkt segare att göra saker !!:mad:
 

DeletedUser

Guest
För att ha budbärare i andra byar måste man ju ta dit dom...Bara ställa dit 3st sput så har du ju koll på om nån av dina grannar blir attackerade. Du får tyvärr inte reda på vem, men du vet ju i alla fall när han blir det...

Spjutt näää Bättre om du skickar ditt 1 spejare...
 

DeletedUser

Guest
alltså om man ska vara så kass så att man inte kan hålla kontakten i en stam så borde man inte få spela detta och spela sketna travian istället :p
 

DeletedUser

Guest
Va...? Vaddå att man inte har koll på sitt folk eller? Dessutom är det iallafall lite realistiskt, man har väl lite budbärare?

Tkr att detta borde vara en enhet som man kunde sända som assistans till en by och att man bara kunde ha en, skulle vara skitkul!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp