Susa-obey

DeletedUser

Guest
OBEY har väll vart den stammen som har tatt emot mest stryk genom världen?
Va det inte OnC och några andra stammar som försökte hoppa på dem i början?

Starkt jobbat av OBEY måste jag säga!
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
OBEY har väll vart den stammen som har tatt emot mest stryk genom världen?
Va det inte OnC och några andra stammar som försökte hoppa på dem i början?

Starkt jobbat av OBEY måste jag säga!

håller med men lite fel, obey ville få ner onc för de va hotet då.

sen när andra stammar va efterblivna nog låta susa växa för susa har nu stor försprång :)

heja heja!
 

DeletedUser

Guest
OBEY har väll vart den stammen som har tatt emot mest stryk genom världen?
Va det inte OnC och några andra stammar som försökte hoppa på dem i början?

Starkt jobbat av OBEY måste jag säga!

Tvärtom var det faktiskt. Det va OBEY tillsammans med andra småstammar som gick på OnC.
 

TheCuteHero

Member
Reaktionspoäng
0
OBEY har väll vart den stammen som har tatt emot mest stryk genom världen?
Va det inte OnC och några andra stammar som försökte hoppa på dem i början?

Starkt jobbat av OBEY måste jag säga!

Obey har gjort ett bra jobb utan tvekan. Men det var vi i OnC som fick alla mot oss i början inte Obey
Att de tagit mest stryk kanske stämmer men det betyde rju sin tur att vi slagit rätt hårt på dem också :)

någon som orkar lägga upp stats? verkar bara bli fel när jag själv gör det x)
 

DeletedUser

Guest
Sida 1:
Stammar: SuSa
Sida 2:
Stammar: OBEY

Timeframe: 19/01/2013 19:00:00till27/01/2013 12:10:38

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 66
Sida 2: 86
Skillnad: 20

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 24
Sida 2: 18
Skillnad: 6

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 447,131
Sida 2: 411,175
Skillnad: 35,956

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 203,468
Sida 2: 149,816
Skillnad: 53,652

chart
 

DeletedUser

Guest
Tillägger att ALLA adlingar OBEY gör är retakes.

God jakt, härlig slakt.
 

DeletedUser

Guest
Hade du förväntat dig något annat?

Jag hade förväntat mig något mer än enbart 1 skarp och sisådär 200fejks. Det är vad jag totalt fått in, förutom de 68inks jag har av metmasken nu.
Kan ju summera allt,

163fejks av Moody
68 av Metmasken
41 av Gnesor
42 av Karl Bertil Jonsson
18 av Gunilla
1 skarp av Fisticufs, inga fejk så va enkelt att deffa upp.

Ja det är väl allt, lite fler än 200 men inte så värst mycket.

vänligen
Nico
 

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
Jag hade förväntat mig något mer än enbart 1 skarp och sisådär 200fejks. Det är vad jag totalt fått in, förutom de 68inks jag har av metmasken nu.
Kan ju summera allt,

163fejks av Moody
68 av Metmasken
41 av Gnesor
42 av Karl Bertil Jonsson
18 av Gunilla
1 skarp av Fisticufs, inga fejk så va enkelt att deffa upp.

Ja det är väl allt, lite fler än 200 men inte så värst mycket.

vänligen
Nico

Du har inte tänkt på att ni inte har någon front (en liten kanske de finns men inte fan äre mö) mellan stammarna och att susa är så pass större. Obey och onc har krigat sen någon vecka efter start. Tror inte obey är villiga att skicka sina tåg på 15h+(?) och bli väggade när det finns frontbyar mot onc att plocka.

Det mest taktiska är att köra turtle/retake mot susa och något offensivar mot onc precis som dem gör.

Lite tankar om varför dem endast retakar från er.

vänligen
Vigo
 

DeletedUser

Guest
Du har inte tänkt på att ni inte har någon front (en liten kanske de finns men inte fan äre mö) mellan stammarna och att susa är så pass större. Obey och onc har krigat sen någon vecka efter start. Tror inte obey är villiga att skicka sina tåg på 15h+(?) och bli väggade när det finns frontbyar mot onc att plocka.

Det mest taktiska är att köra turtle/retake mot susa och något offensivar mot onc precis som dem gör.

Lite tankar om varför dem endast retakar från er.

vänligen
Vigo

Jo att dom gör det bra råder det inga tvivel om, är väldans imponerad av dom såhär långt, men om de ska ha minsta chans att vinna kriget måste de börja köra lite offensivt iafl. Vet ju de har offbyar att leka med.

Vänligen
Nico
 

DeletedUser

Guest
Måste hålla med viigoo, OBEY gör ett riktigt bra jobb mot både SuSa och OnC.

Sedan vet inte jag om det är rätt att sitta och klaga på dem nu när ni har så sjukt större övertag?

/Clean
 

DeletedUser

Guest
Måste hålla med viigoo, OBEY gör ett riktigt bra jobb mot både SuSa och OnC.

Sedan vet inte jag om det är rätt att sitta och klaga på dem nu när ni har så sjukt större övertag?

/Clean

De har ju själva satt sig i sitsen sen ligger de bara och snipar och gör absolut inget gott. Så känner att jag besitter rätten att klaga.

Vänligen
Nico
 

DeletedUser

Guest
måste dock säga att obey gör det dom gör väldigt bra. jag har imponerats stort av hur dom haft rejäla anfall på sig sista tiden och ändå stått emot så starkt. OnC har ett par riktigt duktiga spelare som haft hård press på dom, ni har rutinen många av er och ändå står dom emot o tar tbx byar så effektivt! Att kunna hålla en motståndare samtidigt som man expanderar på annat håll är tungt jobbat mot 2 toppstammar med rutinerade spelare ;)

jag beundrar hur världen artat sig och har aldrig förr sätt så många stora krig samtidigt på en värld i såhär tidigt skede. alla krigar hela tiden och det tar på krafterna hos vem som helst. många konton är riktigt aktiva och det är en hård värld, så summa summarum det är bra jobbat från många håll :) !
 

loriens

Member
Reaktionspoäng
0
De har ju själva satt sig i sitsen sen ligger de bara och snipar och gör absolut inget gott. Så känner att jag besitter rätten att klaga.

Vänligen
Nico

Man börjar känna igen den gamla goda Nick som var så "gillad" av alla :)
Faan lukas! har du fått tysthets plikt eller? ^^ Ser ju dig inte på v.21 forumet längre ju!

Håller på OBEY i detta krig. Good luck mates!
 

DeletedUser

Guest
De har ju själva satt sig i sitsen sen ligger de bara och snipar och gör absolut inget gott. Så känner att jag besitter rätten att klaga.

Vänligen
Nico
Då vi knappt går minus mot er, trots att vi har både er och OnC emot oss är det i sådana fall rätt dåligt av er att inte gå mer plus om vi nu ej gör någonting "gott".
 

DeletedUser

Guest
Man börjar känna igen den gamla goda Nick som var så "gillad" av alla :)
Faan lukas! har du fått tysthets plikt eller? ^^ Ser ju dig inte på v.21 forumet längre ju!

Håller på OBEY i detta krig. Good luck mates!

Well, detta var ju rätt läskigt...
 

DeletedUser

Guest
Rätta mig om jag har fel.. men har inte det här kriget typ pågått i knappt 2veckor?.. Förstår inte hur folk kan säga att detta är kampen om vem som ska vinna v21.. har själv fått känslan av att de flesta här inne är rutinerade spelare men förundras av att de flesta verkar tro att allt avgörs på en vecka eller ett krig...

Detta är kanske det största kriget på V21, och större kommer det kanske bli. Flera stammar leds av gamla erfarna spelare och dem bör alla ha uppfattat att om man står vid sidan om och kollar finns risken att någon blir för stor. Dock är det väl inte direkt nära ett slutspel? så mycket kan hända!.

Se mitt inlägg som en uppmaning till andra stammar att sluta barbarian adla och visa att Ni vill vara med i topp striden!

För övrigt, Lycka till båda parter! Ni spelar Spelet som man ska!

/ X
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp