Stjärnkvinnan (St@rdusts Presstext)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
I värld åttas gryning fans det endast mörker och ond bråd död väntade de som dristade sig att bilda en by ty mörkret gjorde dem oense och sådde split mellan vänner.

I detta mörker trädde kort efter skapelsen fram ett stjärnstoft som tog formen av en vacker kvinna. Hennes ljus var så fantastiskt att hon snart hade en stor skara tillbedjare som till hennes ära byggde en by, mitt i byn byggde de en staty. Tillbedjaren som lade den sista stenen till statyn fick en uppenbarelse. Stjärnstoftskvinnan närmade sig honom och sade, du skall vandra till grannbyn och till mig hämta ett knippe ved, en näve lera och ett fat fyllt av de ädlaste metaller.

Uppfylld av styrka och kärlek till sin härskarinna vandrade den troende mannen till närmsta övergivna by och hämtade det hans härskarinna hade bet om. När han återkom till byn med sin offergåva talade stjärnkvinnan återigen till honom åter en gång, du har skött dig bra min paladin, du skall bli min talesperson här i världen och leda mitt folk för att i ljuset av min visdom och min sanning lysa upp vår värld och se till att fler byar skall lyda under mitt ljus.

Så kom det sig att St@rDusts Paladin var den första att vandra ut över världen. Må han lysa upp er resa och fall ner på knä och tillbed den vackraste av härförare. Ty här har himmelens stjärnor stigit ner för att ge er alla vägledning.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp