Statistiktråd - Really important in ze krieg!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Kära forumstroll, moderatorer, kvinnor och barn!

Som min kollega, ledare och andliga vägvisare (EssEffEffEnn) skrev i sin tråd, som postats samtidigt, så ska alltså -SK- marschera emot ytterligare en topprankad stam i världen, genom årens lopp har vi, paradoxalt nog har jag personligen inte fått den stora äran att strida vid mina stamkamraters sida fullt ut ännu, krigat emot stammar av alla dess slag, vissa av dem bjöd på mediokert motstånd medans vissa var mer kvalificerade i konsten att bjuda upp till kamp, MEN blickar vi tillbaka längs historien så är -SK- den utav stammarna som stått kvar och således räknar vi även att det ska se ut på ett sådant vis efter detta krig, ett krig emot den största opponent vi någonsin mött och det kommer bli det största slaget genom historien på V1. Mitt jobb i denna soppa är dock inte att ge anledningar eller dylikt till varför detta krig bryter ut eller varför vi valt den motståndare vi gjort.

Så let's get to some serious stuff, mitt jobb är alltså att föra statistik över krigets gång och lite siffror utifrån hur kriget utvecklas, jag kommer självfallet följa upp denna tråd vid större offensiver, veckoslut och eventuellt (om tiden finns mellan attackskickandet, hoho) månadsvis.

Då börjar vi med statistik över båda sidorna som ställs emot varandra på slagfältet.

Från In-game ranken

-SK-, Southern Kingdom

Rank: 3
Antal medlemmar: 32
Antal poäng top40/total summa poäng: 253.313.308/253.313.308
Antalet byar: 25593
Gensomsnittlig poäng per capita (lät bättre i sammanhanget med tanke på vårt namn): 7.916.041
OBA/OBF totalt: Rank 1, 658,23 Mio./Rank 6, 121,06 Mio.

DH, December in Hell

Rank: 1, topnotch ranken - kan ni leva upp till den?
Antal medlemmar med/utan DH-I (er internadlingsstam ska också saluföras i statsen): 55/49
Antal poäng top40/total summa poäng, exkluderat DH-I: 402.146.721/446.813.638
Antal poäng top40/total summa poäng, inkluderat DH-I: 411.760.111/456.427.568
Antal byar med/utan DH-I: 45880/44890
Totalt antal poäng per spelare, exkluderat DH-I: 9.118.646
OBA/OBF totalt, exkluderat DH-I då de inte får vara offensiva/defensiva enligt reglementet, se §8: Rank 3, 474,93 Mio./ Rank 11, 72,18 Mio.

Tillåt mig att avrunda denna korta, men ack så vitala text med att säga följande meningar.

Från oss alla, till er alla - En riktigt god jul!

//-SK-'s råd genom Knass
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Side 1:
Tribes: -SK-
Side 2:
Tribes: DH

Timeframe: 17/11/2010 20:00:00till18/11/2010 02:00:00

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 62
Sida 2: 0
Skillnad: 62

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 599,064
Sida 2: 0
Skillnad: 599,064

chart



Efter 6 timmars intensivt krigande, i alla fall från -SK-'s sida.. Överraskningsmomentet spelar roll nu första dagarna trots att DH redan hade deffen på plats så det är en gråzon på hurvida man ska kalla det överraskningsmoment eller icke.. No matter what, this is still the stats!
 

DeletedUser

Guest
Bra start, minst sagt.

Hörrö egge! Har du smitit från V9?? Gå hem med dig igen. Här får jag ju inte skälla på dig för Gaffel! ;)
 

DeletedUser

Guest
vad har ni fått i från att vi hade deffen på plats?
vi har knappast deffat mot en allierad sånt gör man lixom inte =)
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
vad har ni fått i från att vi hade deffen på plats?
vi har knappast deffat mot en allierad sånt gör man lixom inte =)

Så de där byarna med 40k svärd och 30k bågar är inte er deff? Är det förebyggande deff från GPR eller:confused: Har flertalet rapporter som kan stärka detta påstående också om det är så!

För att inte tala om de deffade byarna mitt i -SK- land, t.ex. K64?
 

DeletedUser

Guest
har alltid deff i byar som ligger långt från klustret det borde du också ha ;)
anfaller du mig borta i K30 upptäcker du samma fenomen ^^
hade vi deffat upp hade det sett rejält annorlunda ut kan jag lova dig ^^

nått att lära sig kanske?
 

DeletedUser

Guest
Så de där byarna med 40k svärd och 30k bågar är inte er deff? Är det förebyggande deff från GPR eller:confused: Har flertalet rapporter som kan stärka detta påstående också om det är så!

För att inte tala om de deffade byarna mitt i -SK- land, t.ex. K64?

Oj förlåt att vi hade deff i byarna mitt inne bland er! vi ber så mycket om ursäkt eftersom vi var allierade! Dåligt av oss då man skall kunna lita på sina allierade. =)
 

DeletedUser

Guest
Efter 6 timmars intensivt krigande, i alla fall från -SK-'s sida.. Överraskningsmomentet spelar roll nu första dagarna trots att DH redan hade deffen på plats så det är en gråzon på hurvida man ska kalla det överraskningsmoment eller icke.. No matter what, this is still the stats!

Vi hade aldrig deffat upp fronten mot er, att ni gick på oss kom som en total överraskning för våra fronter och ledare. Den deff ni möter är antingen det som stått där sen länge eller nyinflyttat och så vitt jag vet så deffar man byar under anfall? ;). Hade vi fördeffat så hade ni mött betydligt mer deff än ca 40k :)
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: -SK-
Side 2:
Tribes: DH

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 160
Sida 2: 0
Skillnad: 160

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1,552,893
Sida 2: 0
Skillnad: 1,552,893

chart


Och tja, det har inte gått 24 timmar ännu.. :)
 

Morlly

Member
Reaktionspoäng
0
Side 1:
Tribes: -SK-
Side 2:
Tribes: DH

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 193
Sida 2: 26
Skillnad: 167

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 180
Sida 2: 0
Skillnad: 180

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 1,870,724
Sida 2: 240,160
Skillnad: 1,630,564

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1,742,934
Sida 2: 0
Skillnad: 1,742,934

chart


mhm!:awsm:

we're going for the record! :cool:

Vad tror NI det står vid kl 20 ikväll? :sneaky:
 

DeletedUser

Guest
Oj förlåt att vi hade deff i byarna mitt inne bland er! vi ber så mycket om ursäkt eftersom vi var allierade! Dåligt av oss då man skall kunna lita på sina allierade. =)

Ska sandlåde kriget börja samtidigt också ?;S tycker det är lika tråkigt varje gång. Stand your ground and fight. you dont need more.
 

DeletedUser

Guest
Oj förlåt att vi hade deff i byarna mitt inne bland er! vi ber så mycket om ursäkt eftersom vi var allierade! Dåligt av oss då man skall kunna lita på sina allierade. =)

En del av oss kunde uppenbarligen göra det. Intressant att se hur DH är griniga för att SK brutit alliansen med DH och gått i krig mot DH samtidigt som DH FÖRVÄNTADE sig att SK skulle göra samma sak mot Knight. Hade nog inte genererat samma svador i forumet?

Det kan knappast vara SK's moral som är problemet för er då ni räknade med att dom skulle göra mot oss vad dom just nu gör mot er fast på fredag istället? Snarare kan man anta att det är DET som stör, annars hade ni gottat er åt vår olycka på fredag istället och hyllat era bröder i SK som stod upp mot knektarna eller?

Om man lägger ribban på debatten där den hör hemma så kanske backstabbingdiskussionerna så småningom avklingar och hyllningarna för det smartaste taktiska draget på .se tar över?
 

DeletedUser

Guest
En del av oss kunde uppenbarligen göra det. Intressant att se hur DH är griniga för att SK brutit alliansen med DH och gått i krig mot DH samtidigt som DH FÖRVÄNTADE sig att SK skulle göra samma sak mot Knight. Hade nog inte genererat samma svador i forumet?

Det kan knappast vara SK's moral som är problemet för er då ni räknade med att dom skulle göra mot oss vad dom just nu gör mot er fast på fredag istället? Snarare kan man anta att det är DET som stör, annars hade ni gottat er åt vår olycka på fredag istället och hyllat era bröder i SK som stod upp mot knektarna eller?

Om man lägger ribban på debatten där den hör hemma så kanske backstabbingdiskussionerna så småningom avklingar och hyllningarna för det smartaste taktiska draget på .se tar över?

UNDERBART OCH SE HUMBLE! Skulle precis säga folk gnäller gråter och tråkar här på forumet "åååhh inget händer, V1 är såååå dött." Nu händer det något och då gråter alla med?

Kan ingen säga nej men vad roligt nu får vi ett värdigt motstånd som kan visa att vi ska ligga på 1.a plats :) Menar både ni och alla andra talar ju så gott för DH alltid så tycker låt oss dansa nu istället?
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Låt oss bara hålla tråden och tonen gentemot varandra på en mogen nivå här ute, oavsett vad ens känslor säger - låt oss toppstammar för en gångs skull föregå som ett gott exempel för hur man behandlar varandra utan att kasta smuts på den andra parten som ren pajkastning, PoP i all ära som sagt men håll smutsen till IGM mellan ledningarna istället om det finns saker att klaga på.

Och till DH vill jag sända lyckönskningar, må bästa stam vinna denna batalj.

Inte för att vara grinig men håll denna tråd till statistik och kommentarer rörande statistiken istället för att hålla kommentarer kring kriget och hurvida ena stammen gjort fel eller inte i båda trådarna, tanken från -SK- rådets sida var att denna skulle innehålla stats och den andra tråden skulle innehålla kommentarer rörande kriget som helhet, tvinga mig inte att låsa denna tråd nu bara ^^
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Ber Nova om ursäkt för dubbelpost :)

Då var första 24 timmarna i kriget avklarade, vissa har varit svårare än andra i DH att knäcka, men väl kämpat ni som gör motstånd emot oss i sydväst :)

Side 1:
Tribes: -SK-
Side 2:
Tribes: DH

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 281
Sida 2: 22
Skillnad: 259

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 265
Sida 2: 5
Skillnad: 260

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 2,723,163
Sida 2: 197,956
Skillnad: 2,525,207

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 2,566,357
Sida 2: 48,060
Skillnad: 2,518,297

chart
 

DeletedUser

Guest
260+ på en speed 1 värld, första dygnet, härligt!

Way to go -SK-, vi levererade, kunde inte varit mer nöjd (även om vi var bra jävla nära på att hålla nollan :/)
 

DeletedUser

Guest
En del av oss kunde uppenbarligen göra det. Intressant att se hur DH är griniga för att SK brutit alliansen med DH och gått i krig mot DH samtidigt som DH FÖRVÄNTADE sig att SK skulle göra samma sak mot Knight. Hade nog inte genererat samma svador i forumet?

Det kan knappast vara SK's moral som är problemet för er då ni räknade med att dom skulle göra mot oss vad dom just nu gör mot er fast på fredag istället? Snarare kan man anta att det är DET som stör, annars hade ni gottat er åt vår olycka på fredag istället och hyllat era bröder i SK som stod upp mot knektarna eller?

Om man lägger ribban på debatten där den hör hemma så kanske backstabbingdiskussionerna så småningom avklingar och hyllningarna för det smartaste taktiska draget på .se tar över?

Poäng där!! klart man blir lite sur men det är över nu och nu är det bara glada miner från denna pågen! antar att vi ses ikväll vid 20 snåret ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
260+ på en speed 1 värld, första dygnet, härligt!

Way to go -SK-, vi levererade, kunde inte varit mer nöjd (även om vi var bra jävla nära på att hålla nollan :/)

Förstörde jag för er med mina sega retakes, ni tar en by så kommer jag fyra timmar senare och tar tillbaka den, det kalalr jag inte att hålla nollan ^^

Sen kunde jag ju inte hålla på så länge med det heller då jag hade typ tre kluster på sex byar vardera mitt i ett rött hav av SK men kul var det ett tag, hoppas ni uppskattade det också.
Tror nog mina kolleger snart skall komma igång med den roliga leken på sina håll de med ska du se, sen när deffen och offen är rätt organiserade så kommer vi ifatt igen var så säker din gamle filur :)
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Då kommer lite ny statistik här :)

Side 1:
Tribes: -SK-
Side 2:
Tribes: DH

Timeframe: Sedan starten

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 470
Sida 2: 7
Skillnad: 463

Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 4,526,396
Sida 2: 66,719
Skillnad: 4,459,677


Side 1:
Tribes: -SK-
Side 2:
Tribes: DH

Timeframe: Sedan det hade gått 24 timmar, alltså bara senaste 25 timmarna på ett ungefär.

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 193
Sida 2: 2
Skillnad: 191

Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1,841,688
Sida 2: 18,659
Skillnad: 1,823,029

Väl kämpat och tack DH för att ni fått igång maskinen lite smått, låt attackerna hagla och ölen flöda under helgen.

Cheers mates!

//Knass
 

DeletedUser

Guest
Riktigt fina stats. DH var väl inte så bra som folk trott.
Dock alltid ansett att ni i -SK- varit bättre :)


/IB
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp