Statistik

DeletedUser

Guest
Ny statistik

Det börjar vara ett tag sen jag postade den förra statistiken, var lite nyfiken på att se hur det hade förändrats så jag gjorde diagrammen igen. Jag hade tyvärr inte kvar dokumentet med källdata till den förra så jag kunde inte göra nåt jämförande diagram, men ni kan ju se själva vad som förändrats eller inte.

OB2.png


OBpp2.png


N_spelare2.png


Slutsatser? Förslag på annan spännande statistik man kan gräva fram?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Titanerna har sparkast OB :eek:
Mycket starkt att vara starkare än Ecalos på det eftersom dom har mer än dubbelt så många spelare. Det är ju klart lättare för Ecalos ledare att få sina 15 medlemmar att spela aggressivt. Ecalos självklart också mycket starka vilket också ELITE är även om dom ligger lite dåligt till som sista stam i WAR älskade boll.

Finns sedan också mindre stammar vika inte hållit ihop så länge vilket ger dom en dålig OB för stammen, eller räknade du den från TWplus?
 

DeletedUser

Guest
Titanerna har sparkast OB :eek:
Mycket starkt att vara starkare än Ecalos på det eftersom dom har mer än dubbelt så många spelare.

Det betyder väl oxo att dom får nästan dubbelt så många OB poäng per anfall? Alla ecalos lär väl ha mellan 70/80%-35% moral på sina attacker mot sina fiender? och således lägre OB.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Ecalos är bästa stammen i v4. Finns ingen stam som kan hota dem, möjligtvis större stammar såsom WAR eller VVV.

Men håller med, kul med moralen :(
 

DeletedUser

Guest
Finns sedan också mindre stammar vika inte hållit ihop så länge vilket ger dom en dålig OB för stammen, eller räknade du den från TWplus?
Det är bara rå-statistik från TW:s egna topplistor. Man skulle nog kunna förfina den i närapå oändlighet om man hade ork, t ex genom att väga in hur länge en medlem varit med i stammen, väga OB i förhållande till spelares storlek osv...
 

DeletedUser

Guest
Borg ligger lite efter, det kan jag hålla med om. Men då de inte haft något fullskaligt krig så förklarar ju det en del...
 

DeletedUser

Guest
Det betyder väl oxo att dom får nästan dubbelt så många OB poäng per anfall? Alla ecalos lär väl ha mellan 70/80%-35% moral på sina attacker mot sina fiender? och således lägre OB.

Det är ju så klart sant. Dom kanske skulle ta in lite fler små spelare ^^. Lägg också märke till att LimeEd har en mycket stark OB rank men bland annat två av deras största och som jag har sett det bästa spelare har lämnat till Ecalos.
 

DeletedUser

Guest
Om man vill ha mer aktuell OB för stammen, så mycket som spelarna tillsammans har får man kolla TWstats.
 
Topp