Statistik

DeletedUser

Guest
Hade tråkigt på jobbet så jag tog fram lite statistik. Hur stammarna ligger till i poäng kan man lätt se, men det är inte alltid toppenenkelt att se hur de ligger till i den ranking som många anser vara den sanna, dvs köttningsrankingen (även kallad OB). Jag har dock valt att plocka ut topp 10-stammarna utifrån den konventionella poängrankingen då det är de som brukar vara med på kartor och annat.

Det är ju självklart intressant att se hur mycket OB stammarna har:
OB.png


Hur grymma spelare har stammarna då? OB per spelare bör ju kunna vara ett mått på det:
OBpp.png


Sen kan man säkert dra lite slutsatser utifrån hur antalet byar spelare i stammen i snitt har...
N_spelare.png
 

DeletedUser

Guest
Mycket trevligt initiativ Gide0n. Förtydligar och vidareutvecklar den gamla vanliga statistiken. Nice. Visar ju bl.a. med stor tydlighet på Ecalos kvaliteter.

Bra jobbat.
 

DeletedUser

Guest
Några andra förslag på intressant statistik man skulle kunna plocka fram? =)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Några andra förlsag på intressant statistik man skulle kunna plocka fram? =)

Hur många tagna byar som varit fiendens (dvs de som gått barbarian för spelare som slutat/startat om + spelarägo)
och intern-noblingar

En mer historisk statistik som kan påvisa hur beslutsamma stammar är alternativ taktiker.
 

DeletedUser

Guest
Måste säga att Ecalos statistik är imponerande! Mycket bättre stam än jag trodde :)
 

DeletedUser

Guest
Oja, Ecalos är ens stam att räkna med, det har jag hävdat sedan jag fick nys om stammen, dvs väldigt länge!

Grymma & Aktiva spelare helt enkelt!
 

DeletedUser

Guest
Jepp, det visa sig när dom har 5 av 10 på toplistan!

Mycket starkt jobbat!!
 

DeletedUser

Guest
Topplistan säger inte så mkt men kolla hur deras byar ligger osv... De är utan tvekan elitspelare som kommer gå långt
 

DeletedUser

Guest
Bara temporärt tror jag.

Dom har ni 6 spelare i top 10 ;)
och Ecalos har växt mycket på sistone, (på att rekrytera skickliga spelare). Har funderat lite på om det var Ecalos som placerade dom i olika stammar i början av världen eller om dom helt enkelt valt att rekrytera dom pga deras skills.
 

DeletedUser

Guest
dom kan nog få mig om dom vill. foligt med starka stamar... ska nog söka...
 
Topp