Sprit förklarar Jihad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Ärade medlemmar av värld nio. Det är dags för ännu ett pressmeddelande från Sprits enkla förbund.

I vårt förra pressmeddelande kunde ni läsa om Herren Promillion. Vår ständige ledsagare och Gud. I detta pressmeddelande kommer ni även få höra om de relationer vår Herre har till barbarfrosseri.

Under en lång och alkoholiserad period har vi, spridarna av det oheliga budskapet Etanol, sett på hur en stam inom den välsignade Kontinenten 55 adlat barbs i hög fart. Detta har förstås skapat mycket prat och oenigheter bland oss medlemmar av det oheliga förbundet.
Att denna stam sedemera talat illa om oss i sitt interna forum är bara kryddan på toppen.

Ty, gång på gång, har vi fått tillrättavisa dem för deras frosseri och syndfulla uppträdande med att förklara för dem:
Grå > Farms.
Röd > Adelsmål.



När vi ingick denna IAP hade Alkoholorden endast ett krav:
* Adla inga barbs/farms.

Fierce har valt att vanhedra vår IAP genom att gång på gång bryta mot det krav vi satte upp, trots upprepade synpunkter - vilket tillslut lett till varningar. Detta står som beslutsgrund för oss att nu bryta vår IAP och formellt förklara krig mellan våra två stammar. Ty Fierce har, under en lång tid, genomfört vad vi kallar för ekonomisk krigsföring mot oss.


Sist, men inte minst, är det deras sätt att konspirera mot vår enkla Alkoholorden som växer känslor inom oss.

Glåpord och nedlåtande kommentarer.
-krig01.JPG


Skita i kraven på vår IAP, alliera sig med våra fiender.
-Krig02.JPG


Medvetet förstöra vår råvaruinkomst.
-Krig03.JPG


Deffa upp spelare vi anfaller.
--krig04.JPG


-----------------------------------------------

Nog för att vår diplomatiska relation inte varit någon form av allians. Men inom vår alkoholorganisation väljer vi att ära de diplomatiska förbund stammen ingår i. Att på detta vis "snacka skit" är inte ett gott sätt att visa ömsesidig respekt för varandra.


Därav har vi nu beslutat att tillämpa Jihad!
Detta är ett heligt ord som har uttalats i många religioner och det gör den även i Den Rätta Läran, därav känner vi det icke mer än rätt att yttra detta Heliga uttryck.

Må ni krigare av Fierce möta nåd i erat efterliv.
Ty vi spridare av det Oheliga Etanol skall icke visa någon.
Då det skulle vara som att spotta på den allsmäktige herren Promillion vilket NI frossare i Fierce har gjort i en alldeles för lång tid.

Vi ber även en stilla bön för er spelare som icke har frossat men som måste drabbas av vår bestraffelse ty ni tillhör Fierce.

Frosseri- och hädelseideologi.
Mycket av detta ni utövar.
Vårt tålamod ni prövar.
Men dropparna faller och bägaren fylls.
Nu går vi ut i krig och rättar till eran synd.
Må era soldater i mörkret hamna.
Må era grönskor vittra.
Så att Promillion kan fnittra.
När han ser erat nedslag.
På denna oheliga domedag.

Amen Skål!


%C3%B6lkrus%20-%20sk%C3%A5l.jpg



Må Promillions lära leda rätt stam till seger!


Med vänliga hälsningar
Ledningen, Sprit
 

DeletedUser

Guest
Let it be kött!
Nu gör vi detta för promillion!!!
(och lord bacon i bakgrunden!)
 

DeletedUser

Guest
Let's Ät!

Eller, va? Aja, hoppas det blir en trevlig dag/kväll/natt/liv! Jag kommer ha kul :)
 

DeletedUser

Guest
Fel, fel! Är inte "jihad" att man bara krigar när man blir anfallen, dvs försvara sig? Nu är det bara era barbs som blivit anfallna såvitt jag förstod :rolleyes:

Men annars verkar hela tw bli religiöst... först kyrkor i byarna och nu heliga krigsförklaringar!

Jaja, strunt i det. Ha det så kul :)
 

DeletedUser

Guest
Detta drog igång precis lagom till att jag kom hem igen från min välbehövliga semester =)

Kött fifan
 

DeletedUser

Guest
Mums.. lite kött!

Kom igen nu bröder och systrar, nu kör vi!
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Fel, fel! Är inte "jihad" att man bara krigar när man blir anfallen, dvs försvara sig? Nu är det bara era barbs som blivit anfallna såvitt jag förstod :rolleyes:

Men annars verkar hela tw bli religiöst... först kyrkor i byarna och nu heliga krigsförklaringar!

Jaja, strunt i det. Ha det så kul :)

Jihad:
Man måste inte bli anfallen, det räcker med att du känner dig hotad.
Sök upp det på wiki ifall du inte tror mig :)
 

DeletedUser

Guest
Som god vän med er i Sprit så önskar jag er lycka mot dessa barbar adlare, hoppas ni har mycket sprit till de grillade köttet ni kommer att äta dom närmaste dagarna, för vet att många e både hungriga + törstiga :D

MvH // Black Rose
 

DeletedUser

Guest
Jihad:
Man måste inte bli anfallen, det räcker med att du känner dig hotad.
Sök upp det på wiki ifall du inte tror mig :)

Jojo, jag sökte upp det och skrev nyss en uppsats om islam :). Men det är ju alla dessa jobbiga olika tolkningar, och den som jag sa verkar ju vara det som används minst...

Ursäkta, outlander hade rätt, helt perfekt krigsförklaring!
 

DeletedUser

Guest
Som god vän med er i Sprit så önskar jag er lycka mot dessa barbar adlare, hoppas ni har mycket sprit till de grillade köttet ni kommer att äta dom närmaste dagarna, för vet att många e både hungriga + törstiga :D

MvH // Black Rose

Inte grillat kött... Knaperstekt bacon

All Hail Lord Bacon! King of the Loooosers!
 

DeletedUser

Guest
Må spriten flöda och barbaradlarna få en rejäl baksmälla ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp