SPooK, Insperationsgivaren.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Vår Journalist vaknar igen efter en längre tids sömn han har svaga minnesfragment av en diskussion med tankens legend Odium (jag hoppas kunna publicera den intervjun senare.)
När han sträcker på sig och ser sig omkring inser han att han befinner sig på farlig mark.
Han befinner sig i ett rum fyllt av de hemskaste hyllningarna till de mörka krafterna och han inser att han varit här förut. Detta är ett förrum till helvetets gemak, ett av Biskopsdömet Helvetias dystraste rum.
Han ser sig omkring i skräck, denna gång är han inte här som gäst och åtnjuter inte sin diplomatiska immunitet som han gjorde förra gången, han vet att detta kan bli hans sista dag i livet ty en romersk senator på fiendemark är inte det minsta säker och från Lufsens katedral finns det inga flyktvägar.
Vår hjälte greppar med darrande händer sin fickplunta från fickan och tar en djup klunk från Tibbens hemmagjorda mäsk. Den välbekanta värmen sprider ett lugn i hans upprörda sinne och stärker hans mod.
Sedan vänder han sig mot närmsta dörr och tar ett djupt andetag, han tar en till klunk ur pluntan och går mot dörren, men innan han hinner greppa dörrhandtaget lösgör sig en skugga från ett mörkt hörn och en man iklädd en mörk kåpa stiger fram. ”Jag skulle inte rekommendera att du öppnar den dörren kaninmästare”, säger mannen med en djup olycksbådande stämma och greppar sin stav, ”går du in genom den porten måste jag tyvärr avsluta ditt ömkliga liv.”
MrR för handen till sitt bälte och finner att han tappat sitt svärd någonstans på fyllan, istället stammar han fram ”vem är du”?
Mannen skrattar till och svarar ”känner du inte din fiende senator? Jag är SPooK och antagligen är jag även din baneman om du inte kan ge mig en bra anledning till att du befinner dig utanför Helvetias ritualkammare där Lufsen just kallat till råd”.
Vår snabbtänkte hjälte svarar kvickt ”jag är inte här som senator utan jag är enbart här för att intervjua en biskop i min roll som Tribalwars journalist. Vilken tur att jag träffade dig skulle jag möjligen kunna få intervjua dig?”
SPooK ser irriterat på romaren han har framför sig sedan svarar han ”ja du kan få intervjua mig om jag i gengäld får ställa ett par frågor till dig”. Sen ler han och fortsätter ”eftersom du ger mig äran att intervjua Tribalwars reporter ska jag eskortera dig ut från katedralen”.
MrR förstår att mannen framför honom antagligen är hans enda möjlighet att rädda sitt skinn. Han nickar och säger ”jag accepterar dina villkor, ska jag börja direkt”?

SPooK: Kör hårt.
MrR: Vad fick dig att börja med TW?
SPooK: Några arbetskamrater fick mig att börja.
MrR: Spelar någon av dom kvar?
SPooK: Nej dom är inte kvar, jag adlade upp dem när dom slutade.
MrR: Hur länge har du spelat?
SPooK: Sedan sommaren -07.
MrR: Nu är du inte bara medlem i en av de mest framgångsrika stammarna på .se utan du har även hunnit vara med i TW-crew, hur hamnade du där du är idag?
SPooK: Jag började som sagt med mina arbetskompisar i = THO =, efter det blev det Krocks sen sprang jag över till –SK- ett tag för att kolla deras sätt att spela. Sen var det tillbaka till Krocks igen och sen tillbaka till –SK- igen och den gången stannade jag ett tag.
Efter ett tag började Milka! närma sig och det slutade med att man kom in i Milka!,jag vet inte om du var aktiv när Milka! upplöstes över en natt men tydligen hade Scrupi fått reda på att vissa funderade på att skapa stammen Kaffe BRB. Då valde han att upplösa stammen, detta ledde till att jag, Oknytt och Jan Banan var tvungna att starta stammen som ännu inte var mer än planer.
Det slutade ju som bekant med att R.E, 18D och BFH tillsammans gick emot oss när vi fortfarande inte visste hur någonting skulle fungera inom stammen.
I samma veva fick jag ett jobb som krävde mer tid än jag klarade av att undvara från TW så jag fick ta en ofrivillig paus från spelandet.
Nu i augusti fick jag gå från jobbet och vad gjorde jag då?
MrR nickar igenkännande och tar en djup klunk ur sin plunta.
SPooK fortsätter: Jo självklart tog jag tillbaka mitt accoont på V1, när jag kom tillbaka var jag medlem i någon akademistam, SRVS-@ tror jag att den hette, jag tänkte att där kan jag ju inte stanna så jag sökte till BFH och fick ett ja på min ansökan och här ärvi nu idag.
MrR: Hur var det med TW-Crew då?
SPooK: När jag var i –SK- för andra gången ungefär precis innan jag skulle gå över till Milka! skrev Nino, ,är SPook nämner den store herrens namn lyser han upp i vördnad, att han sökte nya moderatorer. Jag skrev ner lite i ett mail och skickade iväg en ansökan. Jag fick trotts den hårda konkuransen ett ja på min ansökan. Jag blev forummoderator på PoP v2 tillsammans med DJ Gaffel.
Detta var i samma veva som Angwidd påbörjade utredningen om alla mergningar och allt script användning på V1 så man kan säga att som en nybliven medlem av TW-crew och komma in i Milka! inte var såomtyckt.
MrR ler och säger: Det är fullt förståligt.
SPooK hummar jakande och säger sedan: Nästa fråga du store reporter.
MrR: Hur mycket tid ängnar du åt TW varje dag?
SPooK: Från ca klockan 07:30 till 04:15, ibland blir det mer ändå.
Vår hjälte drar hastigt efter andan: Oj det var nästan rekord måste jag säga, vad är det med TW som gör det värt all denna tid?
SPooK ler: Mina vänner känner mig som ”SPooK – han som tog TWistället för livet”. Spelet är värt såmycket på grund av alla vänner man skaffar och möjligheterna att träffa andra spelare.
MrR skrattar till och säger: Jag vet hur det käns, jag har börjat heta MrR för många av mina vänner jag också numera.
SPooK ler: Jag vet hur det är, men jag hade mitt nick SPooK innan jag började med TW.
MrR: Vart kommer nicket ifrån?
SPooK: En historia som kunde ha blivit kort, mitt liv.
MrR drar efter andan: Oj det var djupt, förklara gärna.
SPooK: Ja det är tyvärr så, därför har jag även en ryggtavla med SPooK på, mina IRL vänner, min familj och min släkt kallar mig det istället för mitt riktiga namn. Jag funderar faktiskt till och med att byta mitt dopnamn till SPooK.
MrR: Jag antar att du inte vill dela med dig av händelsen till hela TW men du kanske kan ge läsarna en hint?
SPooK: Mitt nick kommer från Spookey (spöke) och Spoke (ekar), men känner sig som ett eko i dagens samhälle, och ja jag höll på att bli ett spöke.
MrR: Okey, då förstår jag. Tillbaka till TW frågorna igen, du har ju upplevt en hel del stammar, vart trevs du bäst?
SPooK svarar utan minsta tvekan: Krocks, jag känner ju dom som startade den stammen. Om du spelar i V2 så kolla upp Krocko, oTTer och Jonnson. Dom var från början Karlstad Krocks på V1.
MrR: Vad var det som gjorde den stammen så bra?
SPooK: Det var bra sammanhållning, vi tog det inte så seriöst utan spelade så att säga bara för skoj. Idag så spelar alla efter en enda sak på alla världar och det är att bli nivå ett. Vi sket i poäng utan vi ville bara ha skoj.
MrR: Det är faktiskt alltid en sund inställning i såna här spel, vad är det då som gör att just du blir nummer ett i slutet av värld ett?
SPooK: Det vet jag inte, för det kommer inte att hända. Jag vill inte vara nummer ett alla vill ta ner spelaren som är nummer ett.
MrR: Men vad är du bäst på när det gäller TW?
SPooK: Jag är bäst på att ställa upp för stammen. Jag vill inte synas som spelare utan som en som ställer upp för stammen i vått och torrt.
MrR: Vad är viktigast att tänka på när man spelar TW?
SPooK: Att ha skoj.
MrR: Vem är den bästa spelare du har mött på slagfältet?
SPooK: Vet inte vad han heter men han var ledare i KwN på V2 när jag spelade där. Jag har respekt för många andra också.
MrR: Ska vi ta tio snabba nu?
SPooK: Visst.

Fortsättning följer i nästa inlägg.
 

DeletedUser

Guest
Fortsättning från förra inlägget.

MrR: Trupper eller poäng?
SPooK: Poäng i början sedan trupper.
MrR: Deff eller off?
SPooK: Deff, jag tog mina fem första byar med enbart deff.
MrR: Oj det är inte lätt att genomföra…
Vår hjälte tar en till klunk ur pluntan i ett försök att inte visa sin beundran för krigaren framför honnom. Sedan frågar han: Spjut + svärd(+bågar) eller Spjut + TKs?
SPooK: TK + bågar i krig annars blandar jag.
MrR: Marknad 10 eller 25?
SPooK: 10 i sånna fall, annars har jag 20.
MrR: HQ20 eller 30?
SPooK: 20
MrR: Själv eller stammen?
SPooK: Stammen så klart.
MrR: Som granne vad vill du helst ha, en allierad eller en fiende?
SPooK: En IAP, jag älskar diplomati.
MrR skrattar gott och säger: Vackert det gör väll vi alla. Farma eller adla?
SPooK: Farma tills adlesmannen är klar.
MrR: Diplomati eller kötta?
SPooK säger med ett leende: Börja med det ena och avsluta med det andra.
MrR: Kanin eller hamster?
SPooK: Jag är allergisk så det blir inget i levande format. På matbordet så är en helgrillad kanin dock väldigt gott, mums.
Journalisten ser väldigt ogillande på SPooK och tar ytterligare en klunk av Tibbens underbara nektar för att stärka sig och lugna sitt sinne.
Sedan frågar han: Om du fick välja en spelare som skulle bli bortadlad från TW.se vem skulle det vara då?
SPooK: På grund av rådande situation skulle det vara K99.
MrR: Skulle du kunna ge mina läsare ett avslutande visdomsord?
SPooK: Glöm 1a rankingen, TW ska vara en sak man har skoj med. Men man har roligare med alla byar i sin egen ägo än att vara helt utan byar.

MrR skrattar gott och säger: Det var kloka ord, jag tackar så mycket för din tid och önskar dig en fortsatt trevlig speltid.

SPooK ler och säger: Detsamma käre journalist men har du inte glömt något? Du låvade att jag skulle få intervjua dig efter du fått din intervju och du sa ja till det. Du kommer inte härifrån utan att ha svarat på ett par frågor.


Hur skall vår stackars journalist ställa sig till detta problem? Om det får ni läsa i nästa intervju
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp