Spjarens vapen

DeletedUser

Guest
Hur funkar de vapent ? gärna en utfärlig förklaring :)



Tack!
 

DeletedUser

Guest
Du menar paladin?

Tryck på din staty i byn, sen klickar du vapenförrådet, välj sen det vapen du har fått och där står vad detta vapen har för egenskaper. När du utrustat din paladin med detta vapen
så får din trupper dessa egenskaper när du skickar med paladin i ett anfall eller när du har paladin i din by när du blir anfallen.

Ex. Har du Svärd vapnet kommer dina svärd ha 30% mer försvarsstyrka när du blir anfallen.
 

DeletedUser

Guest
Du menar paladin?

Tryck på din staty i byn, sen klickar du vapenförrådet, välj sen det vapen du har fått och där står vad detta vapen har för egenskaper. När du utrustat din paladin med detta vapen
så får din trupper dessa egenskaper när du skickar med paladin i ett anfall eller när du har paladin i din by när du blir anfallen.

Ex. Har du Svärd vapnet kommer dina svärd ha 30% mer försvarsstyrka när du blir anfallen.

Tror han syftar på Spejarens vapen just, som att det är lite specielt mot de andra.
 

DeletedUser

Guest
Spejarens vapen, Kalidis Teleskop, ser normalt trupper utanför byn när man spejar med den på paladinen. Tyvärr är inställningarna på v17 sådana att man redan utan vapnet ser detta, precis som situationen var på v8.

Alltså har man tyvärr inte någon egentlig användning av detta vapnet på v17. Men vapnen ligger i ett "paket" och det går inte att välja bort dem baserat på inställningarna på servern.
 

DeletedUser

Guest
Taskigt läge om man får den som första vapnet :/ Dock förstår jag att ni inte orkar ändra alla inställningar osv för en sån liten sak.
 

DeletedUser

Guest
tveksamt om så är fallet.. Jag har spejat fler byar utan kikaren och fått en viss rapport men sen dagen efter så kommer samma spelare med dubbla styrkan och smällen in i muren.. Ser man verkligen allt utan kikaren?
 

DeletedUser

Guest
På värld 17 är inställningarna för spejare sådana ja. Du ska alltså se enheter utanför den spejade byn. Dock missade jag en del av användningen som jag inte alls tänkte på - det krävs så klart att en viss mängd spejare överlever om den spejade byn själv har spejare;

Om mindre än 50% av spejarna (men minst en) överlever; Ser du trupperna i byn.
Om mer än 50% av spejarna överlever; Ser du också resurserna i byn.
Om mer än 70% av spejarna överlever; Ser du också byggnadsnivåerna i byn.
Om mer än 90% av spejarna överlever; Ser du även trupper som inte befinner sig i den spejade byn just då.

Så det här är ett bättre svar än att vapnet för spejarna inte duger något till, det gör det ju faktiskt om den attackerade byn innehåller spejare.
 

DeletedUser

Guest
Man kan väl inte attackera med ass .
Du har nog fel om en spelare har 1000yx å 500 lk så kan han inte attackera med 2000yx å 1000lk. Vet du att nere står det trupper utanför byn det ska man läga märke till ( på rapp ) ;)
 
Topp