Spelgrafik

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Tänkte bara kolla om det finns nåt diagram eller nåt som visar hur byggnaderna ser ut när de är på en viss level?
Skulle vara kul att se hur byn/dess byggnader ser ut från början tills det att den/de är fullt uppgraderad(e) :)
 

DeletedUser

Guest
Men det är just det ^^ jag vill se hur byggnaderna såg ut innan jag uppgraderade dom ;P har glömt av ^^
 

DeletedUser

Guest
fråga om du får kontoövervaka ngn noob så får du se :D
 

DeletedUser

Guest
Var väl mest ute efter någon slags tabell där man kan se utvecklingen ^^
Menmen ^^ får väl klara mig utan :p
 

DeletedUser

Guest
Lånar den här från .net versionen. Var en kille som sammanställde för den typen av värld som vår värld 1 är.
Texten är på engelska och är det närmaste jag kunde hitta för tillfället.

arvoredetropas1.jpg
 

DeletedUser

Guest
Tyvärr stämmer nästan ingenting med den :) men tack ändå ^^

EDIT: finns det ingen server som har de .giffar som används i vår värld 1? :)
Om detta ligger öppet, vilket jag inte vet. Får väl starta en ny by senare eventuellt när Värld 2 ser dagens ljus, och då ska jag försöka sammanställa en liknande tabell som du hittade, fast för den här servern :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Du kan ju också starta en ny by både på .net och .nl (om ni inte visste att nl fanns så är det holland:D.)
 

DeletedUser

Guest
Jovisst, men jag känner mig lite för aktiv här för att orka starta upp en ny by någon annanstans. Har funderat på en på .net, men inte blivit av :]
Finns för övrigt många fler :) .de, .it, .es, plus de du nämnde och ett antal till ^^
Så alla ni som har lust att pröva Tribalwars på ett annat språk så finns det gott om dem :)
 

DeletedUser

Guest
Intressant att ingen fattar din fråga :)

Intressant, alla verkar missförstå :)
Jag håller på att samla på mig dem, dom finns i browser mediat när man spelar (dom du har) så man får väl samla på sig dem med tiden och sammanställa
 

Rodryn

New Member
Reaktionspoäng
0
Vet att jag har sett detta nån stans. Kan ha varit på .net's public forum...Var hur dom såg ut i dagsljus natt och i dom olika lägena. Ska se om jag hittar på det igen
 

DeletedUser

Guest
Intressant, alla verkar missförstå :)
Jag håller på att samla på mig dem, dom finns i browser mediat när man spelar (dom du har) så man får väl samla på sig dem med tiden och sammanställa

Du menar alltså sammanställa alla byggnader från level 1 och sedan vid vilken level de ändrar utseende och hur de då ser ut? ^^
Det var så jag tänkte iafl :]
Vore trevligt att se nåt sådant :)
 

DeletedUser

Guest
Det enklaste borde väl vara att tanka ner sourcen någonstans? Det härär väl en opensource eller? har inte kollat, och där torde ju allt finnas :)
Kommer att ta en evighet att fixa förhand :)

Ah, inte opensource... men om man köper premium så får man grafikpaketet och i det ingår alla bilder så någon med premium kunde lätt bygga detta...

Jag kanske köper premium senare, men jag har bara byggt i några dygn ännu och vet inte om jag överlever tillräckligt länge för att det ska fortsätta vara intressant :)

Annars verkar en del byggnader, inte alla, ändra utseende vid nivå fem och tio, så om det fortsätter så så blir det några till :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Efter att ha kollat lite så verkar det som om byggnader har tre grafiktyper, när dom ändras är inte helt klart för mig, men jag ska se om jag kan peta ihop något under kvällen med själva grafiken, sen kan ju folk här få hjälpa till och tala om när det ändras :)
 

DeletedUser

Guest
Efter att ha kollat lite så verkar det som om byggnader har tre grafiktyper, när dom ändras är inte helt klart för mig, men jag ska se om jag kan peta ihop något under kvällen med själva grafiken, sen kan ju folk här få hjälpa till och tala om när det ändras :)

Jag har för mig det är fem, tio och möjligtvis femton eller tjugo. (Trämur blir t.ex. stenmur vid nivå femton.)
Detta kan ioförsig vara individuellt, alltså olika beroende på vilken byggnad det är, tror nog det är så :) (Alltså 5,10,15 för vissa, 5,10,20 för andra - antar jag ^^)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
högkvarteret uppgraderades vid nivå fem,
förrådet gjorde inte det, inte heller stengruvan, leran eller trä, men vid nivå tio så ändrades trä :) så jag antar att lera och järn gör detsamma...
någon som har slottet som kommer ihåg när det aktiverades?

mur skulle jag tänka mig vid ett, fem och femton
eftersom det finns tre bilder per sak utom dom som bara har en level :)
 

DeletedUser

Guest
Har fångat ut de olika grafikerna för byggnaderna nu...
Vet inte riktigt vad jag ska göra med dem, men det blir väl något dokument framöver när jag orkar och har tid :)

Tillsammans med allt annat skulle det kunna bli en enklare manual i pdf kanske...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Sweet, tackar för detta! :)
Borde nästan finnas någonstans på sidan kan man tycka :]
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp