Spejning?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej!

Jag kommer fatta mig relativt kort då mitt förslag inte behöver någon utförligare förklaring.

Angående spejning, jag tycker att det är rent utav korkat att en by utan spejare kan se när de är påväg att bli spejade och har blivit spejade. Soldaterna i byn kan inte döda spejare om det inte finns några spejare i den då borde det altså inte finnas nån chans för soldaterna att veta att byn blivit spejad.

Så mitt förslag är:
En Spejning på en by UTAN spejare är helt ovetandes om den inkommande och pågående spejningen.

En spejning på en by MED spejare ser inte när spejningen kommer, men den vet när den blivit spejad och möjligtvis lyckats döda spejarna om de var utnumrerade.
 

DeletedUser

Guest
en attack som attack. oberonde om det är spejare eller andra soldater.
det är ju ingen skillnad, i såna fall så borde man inte se att någon anfaller ens by heller. bara efter när man ser rapporten.

jag tycker inte förslaget håller i längden. jag tycker att man ska se alla attacker nån skickar mot en by eller så ska man inte se någon.
 

DeletedUser

Guest
Varför kan då inte spejarna bli dödade om det inte finns några spejare i offrets by?

Jo bara för att vanliga soldater inte vet hur de ser ut så därför borde de även vara ovetandes om spejning utan spejare. Men har de spejare så märker dom det och kan döda dom om de hade mer spejare.
 

pont

Member
Reaktionspoäng
0
Det kanske finns en sed i TW som säger att vanliga gubbar inte får vara dumma mot spejjare, och att bara andra spejjare kan kaxa upp sej mot dom.

Så när det kommer en spejjare till en by utan spejjare så bjuder helt enkelt den byn som spejjaren ska spejja på spejjaren på lite kaffe och nån kaka medan dom berättar lite om sina byggnader, trupper och resurser.

För att dom ska veta när spejjaren kommer så är det så att spejjaren/spejjarna helt enkelt ringer innan han kommer.

Lätt va?
 

liviaro

Member
Reaktionspoäng
0
Det kanske finns en sed i TW som säger att vanliga gubbar inte får vara dumma mot spejjare, och att bara andra spejjare kan kaxa upp sej mot dom.

Så när det kommer en spejjare till en by utan spejjare så bjuder helt enkelt den byn som spejjaren ska spejja på spejjaren på lite kaffe och nån kaka medan dom berättar lite om sina byggnader, trupper och resurser.

För att dom ska veta när spejjaren kommer så är det så att spejjaren/spejjarna helt enkelt ringer innan han kommer.

Lätt va?

hahaha :p:p
 

DeletedUser

Guest

Om du inte har något att tillföra diskussionen och ska istället spela dum, så kan du lika gärna dra till off-topic forumet där det faktiskt finns någon som uppskattar sånt barnsligt uppförande.

Den som inte har något att tillföra till mitt förslag eller har åsikter / synpunkter kan lika gärna vända om, här
 

pont

Member
Reaktionspoäng
0
Ok, jag ska bli allvarlig.

Jag vet en sak, och det är att spelet skulle bli mycket sämre om det vore så att man inte ser när man blir anfallen.

Hur skulle det gå om man skickade med spejare med en armé?

Jag tycker det är helt perfekt som det är nu.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Tycker iaf inte att man ska se när en spejning är på väg, men man kan ha kvar att man ser när man blir spejad oavsett...
 

DeletedUser

Guest
I Travian är det så att du inte ser när spejarna kommer och du ser inte att dom har varit där om du inte har egna.

Håller med, att man ser när spejarna kommer suger.
 

DeletedUser

Guest
Men tänk typ alla bönder som jobbar utanför och skogshuggarna... de kanske ser dem och springer till dig och säger att de kommer men de vet inte vad de ska göra mot dem:p:)
 

DeletedUser

Guest
Men tänk typ alla bönder som jobbar utanför och skogshuggarna... de kanske ser dem och springer till dig och säger att de kommer men de vet inte vad de ska göra mot dem:p:)

Då borde dom nog bli löpare istället för skogshuggare eftersom dom i så fall springer fortare än spejarnas hästar...
 

DeletedUser

Guest
Men tänk typ alla bönder som jobbar utanför och skogshuggarna... de kanske ser dem och springer till dig och säger att de kommer men de vet inte vad de ska göra mot dem:p:)

Jag tycker du är en rolig person :). Du hävdar att du är så duktig och mogen. Men jag undrar egentligen hur mogen du är :p


Tycker också att det borde vara så att om man själv har spejare, borde man bara kunna upptäcka andra spejare.
Annars är det ganska ologiskt, när det gäller att man kan döda andra spejare när man har spejare och inte kunna det när man inte har spejare.

Mvh
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Det är bra som det då det nuvarande systemet ger en chans att försvara sig även mot spejare.

Vill du undvika att den du spejar ska veta att det är du som funderar på att anfalla honom så be en i triben att speja, och vill du undvika att att han skickar in sina spejare för att mossa dina så skaffa mer eller be någon som är riktigt nära att speja.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker du är en rolig person :). Du hävdar att du är så duktig och mogen. Men jag undrar egentligen hur mogen du är

Det beror på vilken tid på dygnet och vilket läge jag är inställd på:p jag tar alltid mina uppgifter och plikter med ansvar och allvar. att skriva på forum är inget man behöver göra med så stort allvar. visst man måste komma ihåg: inga svordumar eller fula ord och försöka att inte spamma. tack för kommentaren att du tycker att jag är rolig förästen.

för att avsluta detta så skriver jag så här: jag har 2 sidor. En lite halvtramsig som vill ha uppmärksamhet (OBS: endast uppmärksamhet på forum,spel och liknande inte i real tid!) och en allvarlig och mer mogen sida. jag är väldigt duktig på att skifta mellan sidorna vilket gör att jag inte blandar ihop dem. (mest är jag faktsist på den mer mogna sidan xD).

(oj vilken lång post det blev:eek::p)

PS: Föresten kanske inte skogshuggarna springer utan bildar en skvallerkedja. du vet väl hur snabbt skvaller sprider sig xD
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp