Speed

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Kommer inte ihåg om ni har haft den här frågan förut eller ej.

Varför inte ha speed på svenska servern för ? Skulle vara roligt om de fanns speed här ochså . :p
 

DeletedUser

Guest
Så alltså så kanske kommer de speed efter runda 3 ? eller missuppfattar jag de hela ?
Men som dom säger där om man har speed här så lan jag garantera att de kommer många spelare. varför inte bara testa i 3 dagar eller nått ?

Jag älskar speed ! =)
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Möjligen en speed värld efter värld 3. Tyvärr så kostar det otroligt mycket, och de är i praktiken ni som bestämmer ödet vad de gäller speed.
 

DeletedUser

Guest
Möjligen en speed värld efter värld 3. Tyvärr så kostar det otroligt mycket, och de är i praktiken ni som bestämmer ödet vad de gäller speed.

OKej... shit jag trodde inte att servrarna kostade pengar... hehe Hoppas de blir speed... beror de på hur många som lirrar och hur mkt perngar ni drar in ? Ska premiumera på premium =) hehe:p
 

DeletedUser

Guest
Sen torrenten... eller vad det heter.

Antar att det funkar lite som skolverket... desto fler spelare desto större budget från tyskarna :)

eller?:rolleyes:

Sen har jag inte riktigt fattat det rätt... Men har typ Nino och de viktigaste ett heltidsjobb här?
 

DeletedUser

Guest
Vad en server består av:
SQL - ngn av versionerna
ServerOS - Windows 2003 torde fungera bra
Fysisk maskin med en eller flera cpu-er, en hel del ram, servernätverkskort + multipla diskar i array ELLER en PDC och 1-2 BDC-er dedikerade till tws databas och en BDC till webdelen
Backup av all data
Apache

Nu spekulerar jag bara då jag inte vet vilken konfiguration de använder
Eller så hyr man in sig på ett bra ställe och det kostar även det pengar
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
En tw.se server kostar 5000 euro. Dubbla processorer, minsta ram på en av våra servrar är 8 gb, och de är på inloggningsservern och forumsservern.
 

DeletedUser

Guest
ni tjänar ändå igen det ganska snabbt, inte lika snabbt som de tjänar på .net men det finns ändå ganska många som använder premium.
 

DeletedUser

Guest
Om det skulle vara 1568,333... stycken som skulle betala Premium månadsvis med 30 SEK skulle det i runda slängar bli 5000 € med forex kurs när jag precis kollade
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp