Speed VM nalkas och vi vill ha DIG!

DeletedUser

Guest
Hej, jag (ViGoo) och dampen har rekryterat handplockade speedspelare till vårt lag för TW VM inom speed.

Länk: http://forum.tribalwars.co.uk/showthread.php?t=19073

Eftersom vår goda vän foppa gått med på att lägga upp en speed enbart för oss som vi valt ut kommer vi då ha en liten uttagning och bedömma er efter en mall om ni nu skulle vilja vara med och bidra till svensk seger.

Under första speeden enbart för oss kommer vi testa era skickligheter inom ducka attacker, snipa olika sorters adelståg på flertal olika vis samt er förmåga att backtracka.

Vi kommer välja ut ca 30 spelare som går vidare från denna speeden beroende på hur bra det går för dem inom dessa genrer. Därefter kommer vi att få spela en ny speed där vi ser hur bra era start förmågor är samt hur fort ni kan växa och producera trupper inom en viss tidsram. De 25 som lyckas bäst inom detta momentet går klara till vår start trupp 20 spelare på planen och 5 reserver på bänken.

Den första uttagningen eller "testen" kommer ske någon gång nästa helg 20-22 januari beroende när vår kära admin har tid till att hjälpa oss.

Om du känner dig manad att gå med oss eller har något att erbjuda så tar vi gärna in er och testar era förmågor tillsammans med de andra handplockade. Både jag och dampen tillgänliga på skype om ni har frågor eller undrar något (viigoo93, dampen5) eller genom PM på forumt under mitt nick ViiGoo.

För att kunna få möjlighet att vara med oss vill jag att du kontaktar någon av oss senast fredag.
 

DeletedUser

Guest
Jag kan ju börja med att säga bra initiativ, för det är trots allt ett bra intiativ.
Dock tycker jag att det som räknas till speedkunskap är fel. Det handlar knappast om vem som får upp snabbast lc, den som duckar bäst eller sätter tightast backtrack. Det borde de flesta spelare lärt sig vid det här laget och jag tror det kanske börjar gå upp ett litet ljus hos de flesta med.

När jag var som mest aktiv och duktig på speed var tiden då 4 gemensamma stammar inte lyckades gangbanga. Anledningen var inte att jag duckade bra, backtrackade bra eller var vidare bra i starten. Jag är förvånadsvärt dålig på dessa saker om jag ska vara helt ärlig. Folk som pm bombade mig frågade alltid vad jag gjorde, eller snarare vilket fusk jag använde. Grejen är bara den att när man ser speed som etapper indelade i start och bearbetning av starten så är formeln för misslyckande redan klar. Du kommer snabbt att bli en duktig spelare när du tar till kända knep som ducka aktiv farmning osv, men du kommer aldrig någonsin komma längre än så.

Vi vill i det här läget ha spelare som är bättre än de som kan ducka snipa och backtracka bra. För det finns en äckligt stor hög med dessa spelare på .se som kommer få rumpsmisk emot bra motstånd. Varför?

Jag ska förklara vart de flesta svenska spelarna lackar kunskap:

1, de flesta har ingen som helst strategi i sitt spelande och spelar på ungefär samma sätt varje speed de gör och vars enda taktik är "vi kör över honom, fem stycken, tajma och anfall". Det fungerar extremt bra emot medelmåttiga spelare, men vi kommer inte möta medelmåttiga spelare så skippa idiottänkandet direkt.
2, sammarbete. En riktigt grym stam på 5 pers som håller ihop och som vet exakt vart de har varandra, exakt hur många trupper den andra har utan att behöva fråga (då de känner till varandras kunskaper så mycket reda) är 10 ggr farligare än en stam på 20 pers som pratar skype och skäller på varandra. Oavsett hur bra individuellt dessa spelare är.
3, ingen egen taktik. Återigen är det så sjukligt viktigt att anpassa sig till speedinställningarna och speedkartan. Jag ser gång på gång dessa "bra" spelare so spelar efter en viss guide som säger hur du ska spela och inte spela en speed. Det så få lyckas göra är att i början låta det gå någon minut för att stirra in hur kartan med barbs kommer se ut och sedan veta exakt vart farmarna skall sitta för att effektivast sega ner de farligaste motståndarna, eller veta exakt när yxorna skall in i byggnadskön osv. Det råder istället en sjuk lc stress där taktiken bygger på att farma hela kartan så snabbt som möjligt....
4, vet inte vad jag ska kalla det men får väl säga psyke. Ihärdighet eller liknande. Det är så sjukligt många gånger jag har fått gangbang emot mig och lyckats vända det av endast en anledning: Jag ger inte upp. Det finns spelare som kallar sig själva för eliter men som slutar spela om de väggar. Det här är det viktigaste som finns i speed och jag ser gång på gång folk som egentligen sitter i överläge i kamper men som ger upp då de tror sig ha förlorat tack vare att motståndaren vägrar ge upp och ger illusionen av att sitta i en starkare position än den gör.
5, hålla sitt lugn för helsike. Folk freakar ut och kaosar sönder vid incs ibland eller så fort de får några spelare på sig. Att hålla huvudet kallt är verkligen a och o för att överleva en grov gangbang. Är du lugn kan de fejka bäst fan de vill, det är verkningslöst. Du hittar det där tåget ändå och du sätter den där snipningen oavsett om den dumme motståndaren tror att det fungerar att skicka 200 fejktåg.

Det går att fortsätta i evigheter men det får räcka där. Men det jag menar är att ni letar fel slags spelare. istället för att leta upp folk med de tidiga tw kunskaperna som vem som helst lär sig på en halvtimme så leta upp lite smarta stabila killar som kan hålla huvudet kallt. sen får ni lära dem resten och vipps så har ni ett speedlag som tar ut vilka motståndare som helst.

För det är helt jävla värdelöst om man är dubbelt så snabb till att ha full nuke om man inte har en aning om hur man effektivast använder den.

Anyways, kul initativ ändå, men ta fler saker än tidiga tw kunskaper i åtanke när ni letar killar, annars har vi ingen chans.
Over and out, kyss
 

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1

Du behöver inte vara med om du inte vill. Dock så är det redan 26 spelare som vill vara med.

Vad vi också kommer göra är att dela upp oss i 4 olika grupper med 5 spelare i varje som kommer få spela speed tillsammans och öva på sitt sammarbete.

Vi väljer att lägga ut detta på forumet för att de som känner att de har något att bidra med också ska kunna få vara med annars hade vi ju aldrig lagt upp det på forumet eller? Tänk ett steg längre nästa gång och fråga mig privat innan du börjar antaga saker.
 

DeletedUser

Guest
Wall of whine? Wall of info.

Jag har spelat i varje skandi war som funnits sedan det startade. Det finns alltid en skara av dessa "bra" spelare som inte håller måttet. De har varit individuellt duktiga lirare som rage quitat och lagt av när de väggat, det var varit grymma spelare som blir rensade för de är ofokuserade och stressade. Det blir alltid samma skara spelare som kommer spela om ni letar efter denna skara spelare.
 

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
Wall of whine? Wall of info.

Jag har spelat i varje skandi war som funnits sedan det startade. Det finns alltid en skara av dessa "bra" spelare som inte håller måttet. De har varit individuellt duktiga lirare som rage quitat och lagt av när de väggat, det var varit grymma spelare som blir rensade för de är ofokuserade och stressade. Det blir alltid samma skara spelare som kommer spela om ni letar efter denna skara spelare.

Som jag skrev till dig på skype;
Det kommer bli 3 stationer, första och andra väljer vi ut de individuellt bästa spelarna och 3dje momentet lär vi dem spela tillsammans.
 

Padox

Member
Reaktionspoäng
0
Istället för att klanka på oss abel ge oss ett par bra tips på spelare som vi kan använda oss av då:)

eller du kanske håller på tyskarna?
vad vet jag

men sluta klanka ner är du snäll:)
jag förnekar inte att du är en bra speed spelare för det är du:)

men det är heller ingen bra egenskap att när vi spelar i ett team så ska du ha all deff så fort du får incs och alla andra som blir adlade är skit samma?

för ungefär så såg det ut på nordic

så fort du fick fejks på dig så: (alla stackar mig för nu fejkar de mig) ungefär^^
visst de kom med skarpt på dig också men de gick med skarpa på oss andra också och då brydde du dig inte ett dugg :)

så kom inte och snacka om teamwork när du inte vet vikten av det själv

Over and out
 
Senast ändrad:

Padox

Member
Reaktionspoäng
0
Jag baserar allt abel skrev utifrån vad han skrev. Inte hur han spelar, jag skiter fullständigt i hur bra han varit eller är och vad hans meriter är i ett läge som detta d.v.s. när man diskuterar intagningen till tws-vm. Och det han skriver är ju så sant, sen baserar ni andra det utifrån hur ni tycker utifrån vad ni upplevt när ni spelat med han.

Och det är bara fel imo :)


Neej det är det inte då vi spelade med honom under just ett sånt här mästerskap:)
och då råkade vi andra illa ut för att han bara tänkte på sig själv och sina närmaste:)

visst vi vann men det var inte bara på grund abels skicklighet och hans taktiker
för vi andra gjorde grovjobbet medans han gick mot tåg och adlade:)

men klart det behövs sådana spelare med men då ska man inte klanka ner på att andra gör dåligt jobb när man själv bara sitter och adlar och inte använder sin off till annat:)


du var inte med så tyst och säg inget mer:)

som jag sa är han en kunglig spelare men även han saknar massor för att vara helt komplett.
likaså gör även jag och alla andra speed spelare på .se

men det hjälper inte att säga negativa saker om oss? det försämrar oftast bara situationen:)
 

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
Nu är vi väldigt negativa. Klart vi ska ta emot kritiken och vad abel skriver. Men det abel försöker nedvärdera oss i har jag förklarat hur vi ska bekämpa det och öva på det. Just därför går vi ut med detta så pass tidigt som vi gör.

För enligt mr abel här tror han att en medioker spelare teamspelar bättre med andra mediokra spelare. Frågan är dock varför ha dessa mediokra spelare aldrig vunnit? Jo just för att de varit mediokra.

I och med att gå med vår lilla skara så kommer vi ge dem tips och som sagt (känns som jag upprepar mig själv flera gånger om för det ska gå in hos vissa) att öva på sammarbeta inom små grupper så man lär sig lita på sina medspelare.

Sen känner jag en liten aggression emot oss eftersom abel inte är med och håller i sparkarna eller blivit frågad om han vill hjälpa till att arrangera detta.

Hade vi bara velat ha gamla speedrävar hade vi såklart inte gått ut med detta på externa och självklart vet vi inte om det finns oupptäckta talanger som jag verkligen hoppas hör av sig till oss.

Våra mall som vi kommer att använda oss av kommer inte riktigt vara 100% korrekt då vi kommer självklart se om spelaren kan sammarbeta med andra spelare, kan han inte det är det tjohejsvejs med honom.

Sen tycker jag att ni har klankat ner lite väl mycket på abel här då han endast gav sin synpunkt på det hela och det är just detta som är farligt det gör inte moralen bättre eller vad tycker ni?

Så eftersom ni bara tror vi har gamla speedrävar som solospelar kan jag säga att det är väldigt många som blivit inbjuda från förra NM eftersom dem som sagt var oupptäckta talanger och jag hoppas verkligen fler folk kommer höra av sig.


Viktor.
 

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
Abel är enligt mig Sveriges bästa speedspelare. Lär er av honom och vad han har att säga och ni kommer att nå långt i SpeedVM :) Tyvärr så har jag fullt upp irl nu med träning och läxor så för mig blir det ingen ansökan. Hade säkert inte kommit med eftersom jag inte kan snipa, ducka och bta tillräckligt bra och snabbt^^

Lycka till i VM och gör oss svenskar stolta! :)

//Th3 0ni0n

Hej The oni0n just nu är abel snarare 4-5 bäst i sverige inom speed. Kan nog säga på rak arm att ingen skulle ta Wallarn 1vs1 i dagsläget.

Väldigt tråkigt hade varit kul att ha med dig! Ansökan kommer inte behövas att börja med bara dra iväg ett "bjud in mig" så kommer du med i testgruppen.

Jag vet att du kan om du vill! Kommer delas ut lite tips och annat godis =)
 

DeletedUser

Guest

Men quotade du mig nyss utan att läsa vad jag skrev, jag sa just att jag baserar vad abel skrev utan att ta med hans spelkunnighet i praktik när jag svarar. Jag tog bara med teorin och det teoretiska abel syftade på var rätt enligt mig. Därav skrev jag att det var rätt för att jag tyckte det.

Så du måste antingen glömt läst vad jag skrev eller missuppfattat det.


Ja jag tycker ni ordnat allt skitbra, men så jag tolkade abel var att man borde tänka "outside ze box" och inte bara ta med de som klarar snippa, starta upp fort, att den delen med teamwork och grovjobb och inget skrik efter deff är viktigare. Så allt ni har gjort är kanon, ni har verkligen lagt ned tid och tänkande åt allt. Jag menade inte att ni skulle ändra nått, jag höll bara med abel om att det är viktigare med teamwork än att kunna spela bra solo :)

Fet puss till er båda
zäään
 

Padox

Member
Reaktionspoäng
0
Vad är det för "massa saker" Abel saknar för att vara en komplett speedspelare. Tell me :)


det finns säker massa saker som varken han eller jag vet om:)
men det har alla spelare

han antydde själv att han tyckte han var en dålig starter/backtracker osv (eller inte jätte bra) där tycker jag han har fel.
han är riktigt bra på dessa saker men som sagt alla kan alltid förbättras:)

men håller med viggo kanske gick på för hårt och ska inte klaga mer:) och tar gärna imot all kritik från dig abel för jag har många brister och fel och ifall du har tips på dessa så får du gärna påpeka dem:)
men tycker det är synd att du inte vill hjälpa till i förberedelserna:/

jag uppfattade nog även din kritik på fel sätt så ber om ursäkt för det:)
antar att du bara ville väl?

men jag tolkade det som om du försöke prata skit om att vi inte vet alls hur vi ska spela och att vi inte kommer ha en chans ungefär :)
 

Fireside

Member
Reaktionspoäng
0
Enklaste receptet till att lyckas med alla tw är att anpassa sig som abel säger och vara enormt tjock i pannbenet och aldrig ge sig hur många gånger du än väggat. Det finns som sagt många som är duktiga individuellt men få som funkar i grupp. vara lyhörd och samarbeta i alla lägen inte vara rädd att offra trupper för andra i stammen nästa gång är det din tur att dra nytta.
 

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
Enklaste receptet till att lyckas med alla tw är att anpassa sig som abel säger och vara enormt tjock i pannbenet och aldrig ge sig hur många gånger du än väggat. Det finns som sagt många som är duktiga individuellt men få som funkar i grupp. vara lyhörd och samarbeta i alla lägen inte vara rädd att offra trupper för andra i stammen nästa gång är det din tur att dra nytta.

Tvivlar starkt på att du läst igenom mina inlägg. Så jag hjälper dig lite på traven. och citerar mig själv.

Vad vi också kommer göra är att dela upp oss i 4 olika grupper med 5 spelare i varje som kommer få spela speed tillsammans och öva på sitt sammarbete.

Det kommer bli 3 stationer, första och andra väljer vi ut de individuellt bästa spelarna och 3dje momentet lär vi dem spela tillsammans.

I och med att gå med vår lilla skara så kommer vi ge dem tips och som sagt (känns som jag upprepar mig själv flera gånger om för det ska gå in hos vissa) att öva på sammarbeta inom små grupper så man lär sig lita på sina medspelare.

Våra mall som vi kommer att använda oss av kommer inte riktigt vara 100% korrekt då vi kommer självklart se om spelaren kan sammarbeta med andra spelare, kan han inte det är det tjohejsvejs med honom.


Men jag tackar och bockar för tipsen! Och tar emot hjälpen.


Viktor.
 

Boefst

Well-Known Member
Reaktionspoäng
25
Orkade inte läsa igenom allt vad ni skrivet men läste abels inlägg vill bara säga ett par saker:

1. Abel du var kanske bäst det är du inte längre.
2. 5 spelare med världens bästa teamwork men som sugit på själva spelet hade inte tagit 5 spelare med världens sämsta teamwork som kunnat allt om spelet.
3. Vi kommer försöka få ihop en grupp spelare som redan har baskunskaper, som vi sedan lär lite till för att de ska veta allt, de ska kunna samarbeta och följa order och de ska kunna tänka själv, man bygger inte bara lc om motståndaren bara har spjut.
4. Det finns inte så många bra spelare längre men de som kommer in kommer bli bra spelare.
 

DeletedUser

Guest
Padox vill börja med att säga att ditt inlägg om NM är lite sanning med modifikation. Vi hade olika roller som spelare, en del var utsatta att göra "tungjobbet" (det fick jag göra 2 speedar) en del skulle gå mot tåg (fick jag göra 3 ggr) och en del skulle sitta och trycka med offen (2ggr tror jag jag fick den rollen). Du vet om att taktiken var den och en del av oss skulle sitta och hålla oss utanför och du fick själv se vilken kraft foppa m.fl kom in med i slutet och totalt körde över motståndet när nåra av oss kämpade hårt för att försöka hålla dem nere, det var ett framgångskoncept.

Även det där med skrek efter deff. Du lika väl som de flesta andra vet om hur danskarna och norskarna överskattade mina tw kunskaper och var rentav rädda för mig. De har ju ingen aning om att de flesta andra svenskar var minst lika farliga där ute utan att de gick på tidigare historier och valde ofta mig som första target. Därför låg jag också top 3 i deffob i starten på samtliga rundor. Vi använde oss även av detta i slutet, du var en av de som tyckte det var en bra idé vill jag minnas. Det funkade ju dessutom.

Men jag var inte ute efter att såga hela svenska laget, för det tjänar jag inte ett smack på. Jag vill att sverige ska vinna såklart, jag vill att det ska gå bra. Men jag vet också vart det är som brukar vara problemet bland spelare i allmänhet och jag ville lyfta fram dessa problem så ni nu i god tid kan göra någonting åt det. Istället för att göra som de flesta andra på .se och sitta i efterhand och "fan vad dåliga, ni skulle gjort såhär bla bla bla". Jag vill att vi/ni ska vinna (om jag nu spelar eller inte).

Sen så förstår jag inte varför det blivit en sådan diskussion kring hur jag spelar och inte, skit i det. Räkna med att jag är en av de sämre spelarna just nu istället så blir det bra. Jag har bara spelat en speed "på riktigt" då jag hade ett fungerande nät och gick in för att vinna. Det gick väl kanske inte jättebra, jag fick stressa som fasen för att få en acceptabel start och för att styra bort gangbangsen som "Death approaches". Jag är medveten om att jag är i dålig form och ska jag tävla så kommer jag göra någonting åt detta senare^^

Men som sagt. Jag vet inte hur det kommer gå på den här turneringen, det kan sluta rentav hur bra som helst. Men jag vet däremot att det kommer sluta åt helvete om vi letar efter spelare som bara är individuellt bra. Nu har jag ju snackat med viigoo osv och fått reda på att det inte ligger till på detta sett, och därför ser jag med nyfikna ögon på kommande tid =)
 

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
Bumpar denna tråden då det närmar sig fredag. Ta chansen skriv till mig eller dampen antingen forumet eller på skype för att gå med!


Viktor.
 

DeletedUser

Guest
Det hela är lite oklart här. Är det Viggo och hans vänner som avgör vilka spelare från .se som ska vara med, eller är det dom 20-25 bästa ifrån kvalificeringsrundan den åttonde.

Oavsett upplägg känns det lite som om det blir två läger som kommer att slåss om det och då har vi ju inte tagit ut en optimalt team utan ett team där kanske e bästa spelarna adlades bort tidigt..

För visst känns det som om de som går med i Viggos gäng har en fördel mot någon random som kanske vill kvalificera sig. Dessa random får kanske inte ihop ett "lag" i tid och när kvalificeringen är möter de en stam som tar ut dom pga att dom har ett teamwork sedan innan. Dessa spelare kommer att försöka hämnas på topspelare hos Viggo. Detta innebär ju inget annat än att kanske bara de mediokra spelarna kommer vidare,

Eller om det nu är viggo som avgör det hela så är det ju de som svansar runt honom som får vara med.


Det hela kännns olustigt hur som helst.

Skulle gärna få det hela förkarat för mig en gång för alla.

Tack
 

DeletedUser

Guest
abel, skriv gärna kortare historier, (wall of info's , som du kallar dem) så jag kan läsa dem, få med din poäng ist för o skriva en massa bajja innan poängen :)
 

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
Det hela är lite oklart här. Är det Viggo och hans vänner som avgör vilka spelare från .se som ska vara med, eller är det dom 20-25 bästa ifrån kvalificeringsrundan den åttonde.

Jag och dampen har tagit initativet att sätta ihop ett lag till den 8de februari. Vem som helst kommer kunna sätta ihop ett lag dock om de vill men som sagt det är bara vi som tagit initiativet.

Oavsett upplägg känns det lite som om det blir två läger som kommer att slåss om det och då har vi ju inte tagit ut en optimalt team utan ett team där kanske e bästa spelarna adlades bort tidigt..

Utveckla gärna hur du menar =)

För visst känns det som om de som går med i Viggos gäng har en fördel mot någon random som kanske vill kvalificera sig. Dessa random får kanske inte ihop ett "lag" i tid och när kvalificeringen är möter de en stam som tar ut dom pga att dom har ett teamwork sedan innan. Dessa spelare kommer att försöka hämnas på topspelare hos Viggo. Detta innebär ju inget annat än att kanske bara de mediokra spelarna kommer vidare,

Eller om det nu är viggo som avgör det hela så är det ju de som svansar runt honom som får vara med.

Tvekar på att du läst igenom tråden men jag ska förtydliga allting ännu en gång så du får en helhet.

Denna helgen lördag/söndag kommer vi ha en såkallad privat uttagning där vi testar alla som ansökt att vara med (I dagsläget ca 40 spelare) inom diverse saker. Det kommer vara 3 moment innan vi har tagit ut vårt lag komplett.

1: Individuella egenskaper såsom att kunna snipa, ducka, och backtracka någorlunda okej och kommer bedömma enligt en mall och sedan föra in i en statestik.

2: Att bygga by/trupper. Vi kommer ha en speed med exakt samma inställningar som TW masters kommer ha och sen efter en tid låt oss säga 1h 30 minuter så bedömmer vi läget genom kö hur det ser ut hos de olika individerna.

I de två övre mometen kommer vi beta av spelarna till det ändast återstår 25 spelare. Skulle dock någon inte kunna sammarbeta under moment 3 kommer vi såklart att byta ut denne spelaren och ta in nästa man under på listan.

3: I detta momentet kommer vi dela upp de 20 utvalda + 5 reserverna att spela med varandra unde en vecka och kasta om grupper så alla lär sig att spela med varandra och vi kommer uppmuntra foppa att lägga upp kortare rundor så de får tillfälle att öva på sitt sammarbete.

Eller om det nu är viggo som avgör det hela så är det ju de som svansar runt honom som får vara med.


Det hela kännns olustigt hur som helst.

Skulle gärna få det hela förkarat för mig en gång för alla.

Tack

Det kommer inte bli några favoriseringar eller gå före i kö eller liknande, jag kommer att lägga åt sidan gamla olikheter och det kommer bli samma för alla.

EDIT: Det bästa skulle ju vara om vi kommer överens med resten av TW att vårt team är det ända från .se som kommer att spela kvalificerings rundan, dock är ju det inget som är ett måste utan alla får spela om dem vill om jag har fattat rätt.
EDIT 2: Vi har också en egen hemsida med skript och filmguider till lite smått och gott till de som blir utvalda =)

Är det något du vill ha förtydligat finns det PM likaväl skype eller varför inte forumet.


Viktor.
 
Senast ändrad:
Topp