Sparta kapitulerar till OnC/Nomad

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Vi har pratat igenom det med ledningen och vi kommer fram till att det är lönlöst att fortsätta strida i hopp om att gå segrande ur detta.

Anledningarna till detta är att alliansen har gått väldigt dåligt de senaste dagarna & MoB har helt blivit förintade. Även om vi i sparta tar byar varje dag av OnC så går vi inte + på allians sidan, utan fortfarande stora röda siffror.

Sida 1:
Stammar: Sparta
Sida 2:
Stammar: OnC

Timeframe: 23/03/2015 00:00:00till20/04/2015 23:02:20

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 125
Sida 2: 21
Skillnad: 104

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1,113,605
Sida 2: 143,905
Skillnad: 969,700

chart



Sparta's war stats innan vi gav upp.

Vill tacka alla ur sparta för att de stridit så länge och väl. Jag var väl medveten om att många hade detta som sina första / andra världar. Men vi har överträffat alla förväntningar. Vi spöade till och med Stam2 (bättre fiende än onc, no offence) De var dock bra mycket mindre ;)

Får applådera OnC för en välförtjänt seger då, ja var ej med på världen så länge, men ja har gjort mitt bästa och de räckte inte. Så Gratulerar till segern.

Personligen så vill ja ge vinsten till 3 spelare ur OnC

Snorri
WW
Spezzo

De har gjort så väl ifrån sig att de har hållit fronten och avancerat bra på vissa håll. De finns säkerligen fler spelare ur onc som spelat bra, men dessa 3 håller ja lite högre.

Grattis. No hard feelings alls, trodde inte ens vi skulle plocka stam2 lol så ^^

Mvh

Henrik & Sparta
 

DeletedUser

Guest
Det var ju synd, vad ska vi andra stammar göra utan er?!

Bra kämpat måste jag dock säga, framförallt till er men också till OnC. :)

Anledningen till att alliansen inte ger sitt hundra är väl för att när väl OnC är besegrade så måste man ju förlora mot er istället hehe :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ärligt sagt, så har du rätt Henrik. Stam2 var och kommer alltid vara bättre motstånd är 70 pers på 18 acc :) Grattis till OnC dock!
 

Wrongway

Active Member
Reaktionspoäng
42
Synd att det blev såhär Henke må jag säga! Hade varit kul att se er fortsätta som ni gjort.:)

Tackar även för de extra credsen såklart.



Ärligt sagt, så har du rätt Henrik. Stam2 var och kommer alltid vara bättre motstånd är 70 pers på 18 acc :) Grattis till OnC dock!

Vart kommer de siffrorna ifrån? Om det är OnC du tror har 70 pers så kan jag komma med den riktiga siffran som är 30 personer och dessa inte alla aktiva. Lite skrämmande om du faktiskt vetat hela sanningen men jag kommer ej kunna gå ut med allt såklart.

Hade varit intressant att veta en siffra på mängden i alliansen med :)


MVH
WW
:awsm:
 

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
Bra jobbat Henke! :) Synd att ni väljer att avgå dock. Ni har varit den mest offensiva i hela eran allians, så Sparta höll nog låt oss säga, 80% av den offensiva biten mot OnC.
Resten var småplock..


Lycka till med allt! Väl krigat! Vet hur det själv är och leda en stam med mindre erfarna lirare (Stammen K45 på V16) eller K.O.F på V2. Det är inte lätt att stanna på topp när det väl brakar loss ordentligt.

/Start
 
Senast ändrad:

masaka

Member
Reaktionspoäng
5



Vart kommer de siffrorna ifrån? Om det är OnC du tror har 70 pers så kan jag komma med den riktiga siffran som är 30 personer och dessa inte alla aktiva. Lite skrämmande om du faktiskt vetat hela sanningen men jag kommer ej kunna gå ut med allt såklart.

Hade varit intressant att veta en siffra på mängden i alliansen med :)


MVH
WW
:awsm:


Låt han gråta bara! ;)
Han har ju precis hamrat sig själv på tummen med sin dummhet! :awsm:

Väl kämpat Henke med sitt Sparta. Trodde faktiskt även jag att ni skulle bli småmat till stam2.. Glad att ni motbevisa mig! :D


Önskar dig bättre lycka på v29. Så det blir en bättre match! ;)
 
Senast ändrad:

Boefst

Well-Known Member
Reaktionspoäng
25
Tråkigt men kan förstå varför, har nästan bara fått inks från sparta sedan de gick in i kriget, halva susa verkar ha somnat. Anledningen till att det gick så bra för er var ju dock att vi inte var beredda på anfall från den fronten. Väldigt lätt att se på statsen när vi blev beredda ^^
58a847db80a0a55c262bda1cc343b7f9.png


Vill lyfta fram wallarn och tummar med, vi var inte beredda på sådant motstånd och några började tvivla på att vi kunde ta världen. Då kom dessa två och börja styra upp offensiver mm.
Anledningen till att vi vinner är att i OnC hjälper verkligen alla till med något.
 

wallarn

Member
Reaktionspoäng
15
Du hade rätt henke, vi skulle gett er era 200 gratisbyar, det hade vi tjänat på <33


Bra kämpat, även jag får säga att Sparta har bjudit på störst motstånd på fiendesidan.
 

DeletedUser

Guest
Sparta har gett varit besvärligast under min tid i OnC. All heder till er, väl krigat :)

//Dupond
 

Quiza

Member
Reaktionspoäng
22
Vill lyfta fram wallarn och tummar med, vi var inte beredda på sådant motstånd och några började tvivla på att vi kunde ta världen. Då kom dessa två och börja styra upp offensiver mm.

Kan bara hålla med! Det är dessa två herrar som lyfter och leder OnC till vinst, utan er är OnC inget!
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Tja wallatn hade vi markerade som " enkel o adla från ". O tummar " fejkar mkt men aldrig nå avancerat" men kul och höra att de gjorde något mer för sin stam .

Inte för o va elak, bara de åsikter vi hade på dem. Wallatn är dock en dålig diplomat lol. Ingen ja kommer samtala någonsin med igen " håll tyst om de ja säger" 5 min senare fick man höra skiten via Skype från 3 andra looool
 

Wrongway

Active Member
Reaktionspoäng
42
Tja wallatn hade vi markerade som " enkel o adla från ". O tummar " fejkar mkt men aldrig nå avancerat" men kul och höra att de gjorde något mer för sin stam .

Vad man ibland önskar att man kunde se sådana delar utav ert forum så man fick se vad man gör för misstag och träna upp sig :awsm:

edit: wallarn och tummar är bra planerare och det behövs, men det viktigaste är att folk lyssnar tar till sig och agerar på vad som sägs. Där håller nog Henke med skulle jag tro!
 
Senast ändrad:

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Vad man ibland önskar att man kunde se sådana delar utav ert forum så man fick se vad man gör för misstag och träna upp sig :awsm:

edit: wallarn och tummar är bra planerare och det behövs, men det viktigaste är att folk lyssnar tar till sig och agerar på vad som sägs. Där håller nog Henke med skulle jag tro!

Håller med på båda punkterna. Att lära av sina misstag är viktigt.

Självklart, bra planerare behövs alltid & följer folk bra planer, då kan man gå långt. Är väl bara se på sparta, tror inte vi hade många som spelat fler än 3 världar tidigare. Ändå gick det såpass bra :)
 

Tummar

Member
Reaktionspoäng
11
Jag kan väl aldrig säga att jag tyckte sparta sattes på prov därav vet vi inte vad sparta hade gått för, tror att ni hade varit en större besvikelse än ni försöker måla upp er som. Det enda jag kan säga om sparta och kommer minnas från er är att ni gav upp utan som helst anledning. Ni har aldrig fått någon offensiv mot er, kanske ett dussintal tåg men inte mer än så :D.. Ni saknar/saknade vinnarskallar och tron på vinsten, med de egenskaperna kommer man inte långt.

Det många missar med TW är att det är ett Maratonspel, ett krig tar inte slut på 1 vecka eller 2 då har man valt helt fel spel att lira om man tror det. Jag kommer ihåg vår PM konversation henke innan du blockade mig. Du sa att kriget skulle vara slut innan midsommar. Visste redan då att du ej hade tålamodet och uthålligheten att kriga mot oss. För ett världskrig tar bra mycket längre tid än någon månad. Så hoppa in igen Henke så kan jag visa dig att du får pisk alla dagar i veckan av en söt liten tummar!
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Jag kan väl aldrig säga att jag tyckte sparta sattes på prov därav vet vi inte vad sparta hade gått för, tror att ni hade varit en större besvikelse än ni försöker måla upp er som. Det enda jag kan säga om sparta och kommer minnas från er är att ni gav upp utan som helst anledning. Ni har aldrig fått någon offensiv mot er, kanske ett dussintal tåg men inte mer än så :D.. Ni saknar/saknade vinnarskallar och tron på vinsten, med de egenskaperna kommer man inte långt.

Det många missar med TW är att det är ett Maratonspel, ett krig tar inte slut på 1 vecka eller 2 då har man valt helt fel spel att lira om man tror det. Jag kommer ihåg vår PM konversation henke innan du blockade mig. Du sa att kriget skulle vara slut innan midsommar. Visste redan då att du ej hade tålamodet och uthålligheten att kriga mot oss. För ett världskrig tar bra mycket längre tid än någon månad. Så hoppa in igen Henke så kan jag visa dig att du får pisk alla dagar i veckan av en söt liten tummar!

Får väl återigen påpeka att vi inte påstått att vi haft någon offensiv mot oss från er? Vi fick däremot ta emot offensiver av Stam2, men jag är säker på att era hade vart ack så mycket dödligare (såklart). Och vi har sagt anledningen till varför vi gav upp, och huruvida det gör oss till förlorare i dina ögon skiter nog de flesta fullständigt i. Dryga ut på en förlust var inget vi hade varken tid eller ork med, vi spelade redan på en skör tråd med sån inaktivitet i alliansen och rätt många nybörjare i stammen.

Vissa springer maraton... medans andra springer stafett? :sneaky:

Känns rätt uppenbart att den enda anledningen till att du ska härja om dina åsikter om vår kapitulation (istället för att bara säga tack o hej som resterande Onc:are) är för att du har någon personlig vendetta mot Henke efter att han blockade dig eller något. Varför annars vara så ihärdig och repetera samma saker om och om igen. "Kanske någon lyssnar på mig denna gången och håller med mig??? :awsm:"

Andra gången jag postar på externa, andra gången jag svarar på dina kommentarer. Var bara tvungen att dementera det du skriver, för det är ett sånt fruktansvärt onödigt skitsnack. :thinking: D:
 

Tummar

Member
Reaktionspoäng
11
Haha dem som springer stafett vinner aldrig TW ;).

Nej anledningen till att jag skriver är för att folk försöker måla upp er som bra när ni istället brister på så många punkter för att vara bra på TW. Men ni va ju bättre an SuSa och CW iaf ;)

Kan du specificera vad som är skitsnack, Jesper95?
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Tack till alla Spartaner för den här tiden, några av er har hoppat in i andra stammar av alliansen och vi får nöta vidare där, ni som slutar, lycka till på andra världar och passa på att njuta av vårsolen.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Jag kan väl aldrig säga att jag tyckte sparta sattes på prov därav vet vi inte vad sparta hade gått för, tror att ni hade varit en större besvikelse än ni försöker måla upp er som. Det enda jag kan säga om sparta och kommer minnas från er är att ni gav upp utan som helst anledning. Ni har aldrig fått någon offensiv mot er, kanske ett dussintal tåg men inte mer än så :D.. Ni saknar/saknade vinnarskallar och tron på vinsten, med de egenskaperna kommer man inte långt.

Det många missar med TW är att det är ett Maratonspel, ett krig tar inte slut på 1 vecka eller 2 då har man valt helt fel spel att lira om man tror det. Jag kommer ihåg vår PM konversation henke innan du blockade mig. Du sa att kriget skulle vara slut innan midsommar. Visste redan då att du ej hade tålamodet och uthålligheten att kriga mot oss. För ett världskrig tar bra mycket längre tid än någon månad. Så hoppa in igen Henke så kan jag visa dig att du får pisk alla dagar i veckan av en söt liten tummar!

Alltså, när du vet att du inte kan vinna fortsätter du o försöka ändå? Vad spelat de för roll om du försöker när du ej kan vinna? De va så vi kände att vi sitter på 15% av alliansens byar o vi ska vinna detta med ett gäng som onte hör något.

Vi bevisade vårt värde mot stam2 de va bättre än vad ni någonsin var. Hade ni lagt all er tyngdpå oss så visst de är ett siffer spel
 
Topp