snart nytt ÅR

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

kolhed

Medlem
Reaktionspoäng
0
Skulle vara kul om om vi började året med ärliga intentioner.
Visst många vill spela utan att det synsvem dom är.
Men jag tycker det skulle vara mer "fair play" om alla som spelar ett konto redovisade vilket aliasdom har/hade, och i förlägningen FÖRBJUD konto- övertagande, ärligt är det just att köra ett konto i botten för att sen ta ett nytt........
Sandlådan, jag byggde ett sandslott, som någon slog ned......no problem
jag byter sandlåda.
Enligt mitt sätt och se på detta så är ALLA som tagit över ett konto feglirare.
Och feglirare menas att du inte själv kan åstakomma det som behövs.
Sen har man ju avvarten i att springa ut i forumet under andra namn än dom man spelar, tjollahopp vad det stinker.

Ärlighet varar längst, utom för vissa TW-spelare (typ ingen nämd ingen glömd).

Efterlyser en regeländring; Kontoövertagande kan inte ske..
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Vad handlar denna tråden om?

Kan hjälpa kolhed lite.

De han menar är att tex (tar mig som exempel) ska inte få köra på något annat konto än de ja själv skapat.

Dvs jag ska inte kunna få ta över ett nytt, eftersom jag har förbrukat min chans när jag dog ut för länge sen.

Tror de är så kolhed menar?
 

DeletedUser

Guest
Tja om du läser vad som står i tråden så är det andemeningen.
Men ta bort den om du vill

Skrev du så för att du VILL provocera henne eller spelar du dum?

Ställer hon en fråga så svarar du. Några svårigheter?

1. Beskriv
2. Motivera
3. Argumentera
4. Diskutera


Kontoövertagande:
Är det blockerat? Nej.
Är det tillåtet? Ja. Varför? Finns personer som vill börja om utan att ha gammalt groll över sig.

Fakenick:
Är det tillåtet? Ja. Varför? Finns personer som vill börja om utan att ha gammalt groll över sig.
 

kolhed

Medlem
Reaktionspoäng
0
Skrev du så för att du VILL provocera henne eller spelar du dum?

Ställer hon en fråga så svarar du. Några svårigheter?

1. Beskriv
2. Motivera
3. Argumentera
4. Diskutera


Kontoövertagande:
Är det blockerat? Nej.
Är det tillåtet? Ja. Varför? Finns personer som vill börja om utan att ha gammalt groll över sig.

Fakenick:
Är det tillåtet? Ja. Varför? Finns personer som vill börja om utan att ha gammalt groll över sig.

Om jag spelar dum?
NEJ
Trodde inte detta skulle komma från admin.
Läs vad jag skrev.
Jag är emot att konton kan ges bort, är det så konstigt?
 

DeletedUser

Guest
Om jag spelar dum?
NEJ
Trodde inte detta skulle komma från admin.
Läs vad jag skrev.
Jag är emot att konton kan ges bort, är det så konstigt?

Drar det igen så att du förstår.

1. Beskriv
2. Motivera
3. Argumentera
4. Diskutera


Gör om, gör rätt. Gör inget halvdant, gör det ordentligt.

Du skriver din mening/inlägg och jag kör en rättstavning? Blir det bra?

När folk frågar, och när dem är fler än 1, ja då kanske man bör läsa igenom sitt inlägg.


Allmänna rekommendationer till er alla där ute:
Firefox inkluderar en rättstavning på köpet!
 

DeletedUser

Guest
Skulle ingen få ta över något konto skulle nog världarna tyvärr dö.... Det är inte många spelare som kan/vill spela i flera år som nu är läget.
 

DeletedUser

Guest
Klart man ska kunna ta över ett konto...

Det är fan bara positivt att ge ut inaktiva konton till spelare som vill återspela i en värld...


Man slipper slösa adlar på internadlingar och sparar dom till krig så går det mycket smidigare när man har många adlar tillgodo.

Varför är du emot att man ger ut konto till andra spelare... Förklara det för mig så kanske jag får en annan synpunkt.
 

DeletedUser

Guest
Varför är du emot att man ger ut konto till andra spelare... Förklara det för mig så kanske jag får en annan synpunkt.

det skulle jag också gärna vilja veta. vad är det för fel med det egentligen?? du kanske inte gillar det då behöver du inte göra det, om du inte vill ta "över" ett annat konto så behöver du inte det, för det finns ingen som tvingar dig att göra det. det finns säkert folk som tycker att det är bra att kan kan ta "över" andras konton, särskilt dom som inte har lust att fortsätta spela men inte vill att ens konto ska bli adlar.
 

DeletedUser

Guest
det skulle jag också gärna vilja veta. vad är det för fel med det egentligen?? du kanske inte gillar det då behöver du inte göra det, om du inte vill ta "över" ett annat konto så behöver du inte det, för det finns ingen som tvingar dig att göra det. det finns säkert folk som tycker att det är bra att kan kan ta "över" andras konton, särskilt dom som inte har lust att fortsätta spela men inte vill att ens konto ska bli adlar.

Bara så att jag hänger med.. var ditt inlägg inriktad mott mig eller du håller med mitt inlägg..?
 

DeletedUser

Guest
vände mig mot kolhed. men när jag citirade så menade jag att jag också ville veta varför han "hatar" att man kan ge bort konton och varför man inte har sitt nick på forumet som ingame
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Gott nytt år på dig med kolhed.
Du vägrar visst ge upp din kampanj att förbjuda övertaganden av konton;)
Jag kan inte förstå din hets mot detta då det är bra mycket roligare att få in en ny spelare på ett konto i stammen än att internadla ännu mer.
Det är ju ändå oftast spelare som en gång lagt av som känner suget igen och troligen inte har lust att börja om helt.
Lämnar man spelet och ett stort konto som sedan internadlats så är det inte fel i mina ögon att få ett "gammalt" konto att komma igång med igen.

Sedan vet jag inte hur en regel om förbud ska kunna efterlevas? Ska admins kolla dna?:)

ipadresser funkar ju knappast att kolla för att se om det är en ny person bakom kontot.
 

DeletedUser

Guest
vände mig mot kolhed. men när jag citirade så menade jag att jag också ville veta varför han "hatar" att man kan ge bort konton och varför man inte har sitt nick på forumet som ingame

Oki bra då vet jag det... ville bara dubbekolla med dig...
 

DeletedUser

Guest
Kolhed svarar igen om 7 dagar förhoppningsviss.

Stänger tråden tills vidare.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp