Slarv i TW ledningen!

Antriox

Member
Reaktionspoäng
0
Hejsan alla!

Genom åren har det kommit nya i TW ledningen, och flera har lämnat sin post. Men herregud, det har blivit riktigt stora förändringar, i alla fall i mitt tycke.

Jag har haft ett väldigt långt uppehåll, och jämför jag med den förra tidens organisation och så vidare, så blir jag faktiskt väldigt besviken. TWs ledning tabbar sig allt oftare, nu vill jag inte dra alla över en kant men ni förstår principen. Vad jag främst vill trycka på är gårdagens/dagens tabbe, självklart låter det som om jag endast skriver detta på grund av att jag är tjurig, men det får helt enkelt gå.

Classic (Runda 10) var menat att avslutas 21/6, skedde detta? Nej, så klart. Världen avslutades inte förrän idag, detta ledde till att jag personligen tappade min rank 3 under natten och därmed inte får de premiumpoäng jag skulle tjänat. Självklart gör det mig irriterad, skrev till supporten idag på morgonen och har ännu inte fått svar. Den exakta tiden jag skrev var: 2013-06-22 11:33:39, skrev sedan återigen då jag inte fått svar vid 2013-06-22 17:59:02, fortfarande tyst.

11:33:39 och världen hade fortfarande inte avslutats. Jag är även medveten om att de flesta inte var tillgängliga igår under midsommar, men varför inte sätta slutdatumen dagen innan eller dagen efter?

Jag är oerhört besviken på TWs styrelse/admins. Jag förstår inte riktigt varför det uppkommer mer och mer slarv genom åren. Inte nog med att tribalwars allt mer förändras (i mina ögon, till det sämre), det är inte konstigt att det blir färre och färre spelare, är det inte dags att inse att det blir allt färre spelare på grund av att ingen gör något åt att bättra det?

Det känns som om styrelsen sätter prioriteringarna på fel ställen.

Helt ärligt saknar jag Gaffel, sedan han avgick från sin post har det bara gått sakta neråt. Vår nuvarande community manager, The Conqueror, gör inte ett dåligt jobb, men TW Teamet i sig är långt ifrån vad det var innan, det är absolut inte samma sammanhållning och inte lika organiserat som det tidigare varit.

Jag kan med säkerhet säga att många håller med mig om att Gaffels avgång från TW Teamet, var en oerhört stor förlust och det har till största dels bara försämrats sedan honom.

Tummen ner från mig.

- Eric
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
jodå kommer fortfarande ihåg dikt tävlingen ifrån påsk (?) tror jag.

Där han som kom tvåa kopierade sin dikt ifrån en känd svensk diktare ;)
 

Antriox

Member
Reaktionspoäng
0
Juste det jag försöker föra fram, inget illa menat men TW teamet blir allt latare, och det kan vara små saker som får en lite irriterad, eller besviken. Sådant gör ju självklart att folk inte orkar mer och när det blir allt för många sådana missar och liknande känns det inte seriöst, det känns inte som om de försöker längre liksom, och det leder till att allt fler spelare lämnar TW.
 

DeletedUser

Guest
Håller med om detta, till och med jag som inte spelade på hp och inte gjort det på 2 månader hade koll på att världen skulle avsluta igår. Pinsamt tycker jag faktiskt.
 

DeletedUser

Guest
Jag kan bara be om ursäkt för att det blev fel vid stängningen och beklaga att det hände. Servern skulle stängts ner under gårdagen, men så skedde av någon anledning inte. Däremot stängde jag ner servern direkt jag uppmärksammade detta, vilket tyvärr inte var förrän under förmiddagen idag (det var midsommarafton igår här också).

Samtidigt tog jag aktuell statistik, men även det som hänt under natten då servern egentligen borde varit stängd. Och så vitt jag ser har du fortfarande rank 3 på servern, enligt denna.

Att svaren kan dröja i supporten har en ganska enkelt förklaring - vi delegerar ärendena till den som ska ha dem, och därefter "försvinner" de från översikten för oss andra.

Kan ju erkänna att jag inte tar vid mig gällande att jag skulle vara lat som teammedlem, även om jag förstår det kan kännas så för er spelare. Jag gör så gott jag kan för att allt ska bli så bra som möjligt för er spelare, men jag är trots allt bara människa.

När det gäller dikttävlingen, så vill jag bestämt minnas att det var en omskriven version av en känd dikt. Det är enormt svårt att hitta på varierade tävlingar, och ibland blir det inte riktigt som man tänkt - jag ser personligen inga som helst problem med att nån skriver om ett redan publicerat verk i någon form, men tydligen ser en del av er spelare inte detta som "rätt". Men vi kan så klart försöka vara tydligare i förutsättningarna inför nästa tävling, det skadar aldrig!
 

Antriox

Member
Reaktionspoäng
0
Du skall inte behöva be om ursäkt, då jag faktiskt är medveten om att det inte är du som har hand om den världen så det är inte ditt fel. Dock vill jag gärna ha ett svar från den som har hand om det (Shamaninan (?) om jag inte minns fel). Vill gärna veta varför han inte stängde ner den.

Anledningen till att jag sa att jag tappat rank 3 är på grund av detta:
http://svc1.tribalwars.se/guest.php?screen=ranking
Och även Hall Of Fame:
http://svc1.tribalwars.se/hall_of_fame.php

Där det visar på båda att jag inte håller i rank 3.

Som jag även skrev så var det inte meningen att dra alla över en kant, helt ärligt ser jag dig som en av de som faktiskt lägger ner tid på det, men det känns som om inte alla i teamet håller samma standard, vilket egentligen är väldigt viktigt. För annars blir det väldigt förvirrande och det sänker även respekten för "hela" teamet, så att säga.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Du skall inte behöva be om ursäkt, då jag faktiskt är medveten om att det inte är du som har hand om den världen så att säga. Dock vill jag gärna ha ett svar från den som har hand om det (Shamaninan (?) om jag inte minns fel). Vill gärna veta varför han inte stängde ner den.

Nej det är inte Shamaninan som har hand om det, det är inte ens administratörerna. Vanliga admins har inte privilegier nog i systemen för att stänga en server.

Anledningen till att jag sa att jag tappat rank 3 är på grund av detta:
http://svc1.tribalwars.se/guest.php?screen=info_player&id=663312
Och även Hall Of Fame:
http://svc1.tribalwars.se/hall_of_fame.php

Där det visar på båda att jag inte håller i rank 3.

Jag har sett detta, men jag kommer göra vad jag kan för att backa alla ändringar som inte borde ha varit möjliga manuellt så fort jag har klara besked på att det är möjligt att korrigera.
 

Antriox

Member
Reaktionspoäng
0
Nej det är inte Shamaninan som har hand om det, det är inte ens administratörerna. Vanliga admins har inte privilegier nog i systemen för att stänga en server.



Jag har sett detta, men jag kommer göra vad jag kan för att backa alla ändringar som inte borde ha varit möjliga manuellt så fort jag har klara besked på att det är möjligt att korrigera.

Insåg det efter jag skrev det, kan man få fråga vem det är som har hand om nedstängning av en server?




Tackar för att du lägger ner tiden på det.




PS! Vill gärna att diskussionen angående TW-Teamet fortsätter då jag mer än gärna vill höra allas åsikter.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Ingen kommer ihåg en trea ändå, så va gråter du för.

Nova gör ett otroligt bra jobb, ser henne överallt hela tiden =)
 

Quiza

Member
Reaktionspoäng
22
Det är jag som är/var admin för Classic, men har som sagt inget med själva stängningen att göra. Däremot var det jag som tog emot din ticket och delegerade den vidare, vilket jag kanske inte borde ha gjort, då det medförde att svaret fördröjdes.

Vi gör alla så gott vi kan och ställer upp på det här på vår fritid. Vi är alla människor och tro det eller ej, vi har faktiskt ett liv vid sidan om tw (ja, jag vet, visst är det otroligt!). Jag själv arbetar heltid och har två barn som även de kräver sin uppmärksamhet. Utöver detta spelar jag själv och försöker hjälpa er, i form av admin, så gott jag kan. Kan inte se på vilket sätt jag skulle vara lat, eller någon annan i teamet heller för den delen. Vi försöker så gott vi kan, men tyvärr går det inte att få alla nöjda och glada. Vi gör alla våra misstag, ingen är perfekt, det hoppas jag ni inser och har överseende med.

Edit: Givetvis skall det vara Classic inte Casual
 
Senast ändrad:

Antriox

Member
Reaktionspoäng
0
Ingen kommer ihåg en trea ändå, så va gråter du för.

Nova gör ett otroligt bra jobb, ser henne överallt hela tiden =)

Du behöver inte vara så otrevlig. Min poäng handlar inte bara om att jag tappade min rank 3 och därmed PP jag skulle fått där, utan om du läser lite mellan raderna kan du kanske förstå vad jag menar.

Jag har inte heller sagt annat än att Nova gör ett otroligt bra jobb.



Det är jag som är/var admin för Casual, men har som sagt inget med själva stängningen att göra. Däremot var det jag som tog emot din ticket och delegerade den vidare, vilket jag kanske inte borde ha gjort, då det medförde att svaret fördröjdes.

Vi gör alla så gott vi kan och ställer upp på det här på vår fritid. Vi är alla människor och tro det eller ej, vi har faktiskt ett liv vid sidan om tw (ja, jag vet, visst är det otroligt!). Jag själv arbetar heltid och har två barn som även de kräver sin uppmärksamhet. Utöver detta spelar jag själv och försöker hjälpa er, i form av admin, så gott jag kan. Kan inte se på vilket sätt jag skulle vara lat, eller någon annan i teamet heller för den delen. Vi försöker så gott vi kan, men tyvärr går det inte att få alla nöjda och glada. Vi gör alla våra misstag, ingen är perfekt, det hoppas jag ni inser och har överseende med.

Detta gäller inte Casual, utan Classic. Så långt har jag också uppfattat det. Angående min ticket så är det lagt bakom mig, men ni kan ju förstå att man blir lite små irriterad.

Jag är även medveten om det, men känns som om det behövs någon som försöker återhämtar det TW en gång var, och det hittar jag inte, eftersom teamet måste vara kompakt, annars kommer det ingenstans

Självklart förstår jag ju att ni har ett liv utanför, det har vi ju alla. Jag försöker inte smutskasta på er, absolut inte. Men när jag personligen ser över åren, blir jag besviken helt enkelt, jag kan inte hjälpa det och därmed delar med mig av min åsikt. Vilket jag anser vem som helst får göra. Det jag försöker säga med att vara lat (som jag återigen sagt tidigare inte är riktat till alla), är att det inte händer mycket längre, innan hände det saker, saker som fick fler att registrera sig, som gjorde att fler och fler drog sig till TW.

Nu finns det ju självklart andra spel som gör att TW hamnar längre och längre bak, men det måste finnas en lucka där TW kan träda fram igen, det är jag säker på. Men de som kan få det att träda fram är TW- Teamet tillsammans med nuvarande spelare på TW. Det skulle vara kul om folk kunde komma in med idéer och förslag för att göra det mer "attraktivt" så att säga. Alla gör misstag, men försöker vi inte så går det bara neråt, jag anser att vi bör försöka, gör man misstag, lär man sig av det. Som sagt, ingen är perfekt och jag har överseende med det.
 

DeletedUser

Guest
Moget och bra argumentation, gillas.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
När det gäller dikttävlingen, så vill jag bestämt minnas att det var en omskriven version av en känd dikt. Det är enormt svårt att hitta på varierade tävlingar, och ibland blir det inte riktigt som man tänkt - jag ser personligen inga som helst problem med att nån skriver om ett redan publicerat verk i någon form, men tydligen ser en del av er spelare inte detta som "rätt". Men vi kan så klart försöka vara tydligare i förutsättningarna inför nästa tävling, det skadar aldrig!

Dock så ändra den personen bara 8st ord.
 

Antriox

Member
Reaktionspoäng
0
Moget och bra argumentation, gillas.
Skulle även vara intressant och veta dina åsikter, lite mer utvecklat så att säga. Finns ju alltid saker man kan missa och så vidare. Det kan vara bra och lyfta fram punkter när man missat något och jag är opartisk i största lägen så skulle vara bra och bli upplyst om det är något man missat.


Dock så ändra den personen bara 8st ord.
I sådana fall tycker jag det absolut inte är rättvist, i en sådan tävling ska man lyfta fram sin kreativa sida och försöka vinna på egen hand. Nu kan dem ha gjort ett misstag, men de kan inte heller dra tillbaka det nu. De får helt enkelt försöka tänka på det till nästa gång om de erkänner och försöker lära sig av felet.
 

DeletedUser

Guest
Skulle även vara intressant och veta dina åsikter, lite mer utvecklat så att säga. Finns ju alltid saker man kan missa och så vidare. Det kan vara bra och lyfta fram punkter när man missat något och jag är opartisk i största lägen så skulle vara bra och bli upplyst om det är något man missat.



I sådana fall tycker jag det absolut inte är rättvist, i en sådan tävling ska man lyfta fram sin kreativa sida och försöka vinna på egen hand. Nu kan dem ha gjort ett misstag, men de kan inte heller dra tillbaka det nu. De får helt enkelt försöka tänka på det till nästa gång om de erkänner och försöker lära sig av felet.

Jag håller med dig Antriox, de har tappats lite här och där men tycker generellt att det är betydligt bättre nu än t.ex. sista året som Gaffel va CM. Vet inte riktigt hur jag tycker det men jag lustigt nog gör jag det.


Angående dikttävlingen så innehöll de flesta kränkningar av olika slag så jag förstår valet av vinnare.
 

DeletedUser

Guest
Hej Antriox och övriga spelare med funderingar.

Kommer att besvara era frågor och funderingar imorgon och förklara vad som har hänt.

Tackar för ert tålamod.
 

Antriox

Member
Reaktionspoäng
0
Jag håller med dig Antriox, de har tappats lite här och där men tycker generellt att det är betydligt bättre nu än t.ex. sista året som Gaffel va CM. Vet inte riktigt hur jag tycker det men jag lustigt nog gör jag det.


Angående dikttävlingen så innehöll de flesta kränkningar av olika slag så jag förstår valet av vinnare.

Jo, men det tappas allt fler och fler spelare, statistiken bara sjunker, klart du kan tycka så. Men sedan får du ta hänsyn till all press som las ner på honom det sista året där. Många spelare som gjorde det jobbigt för honom.

Jag kan nästan garantera att många av de gamla lirarna kommer tillbaka om Gaffel kommer tillbaka, eller i alla fall om det styrs på samma sätt som under hans tid här. De tidigare lirarna var ju de som höll igång forumet till stora delar, och även gjorde det mer intressant i en värld. Nu är det för det mesta omogna spelare (Vill gärna att alla tänker på att jag verkligen inte drar alla över samma kant), jag saknar den gamla goda tiden, och tror även många också saknar dem.


Jag närvarade inte vid dikttävlingen, så vill inte komma med smutskastning.

Hej Antriox och övriga spelare med funderingar.

Kommer att besvara era frågor och funderingar imorgon och förklara vad som har hänt.

Tackar för ert tålamod.

TC, notera även att syftet med denna tråd inte endast handlar om förseningen av avstängning för en värld.
Det ligger mycket mer i det. Kommer invänta ditt svar under morgon dagen!
 

DeletedUser

Guest
Jo, men det tappas allt fler och fler spelare, statistiken bara sjunker, klart du kan tycka så. Men sedan får du ta hänsyn till all press som las ner på honom det sista året där. Många spelare som gjorde det jobbigt för honom.

Jag kan nästan garantera att många av de gamla lirarna kommer tillbaka om Gaffel kommer tillbaka, eller i alla fall om det styrs på samma sätt som under hans tid här. De tidigare lirarna var ju de som höll igång forumet till stora delar, och även gjorde det mer intressant i en värld. Nu är det för det mesta omogna spelare (Vill gärna att alla tänker på att jag verkligen inte drar alla över samma kant), jag saknar den gamla goda tiden, och tror även många också saknar dem.


Att det tappas spelare är ett noterat problem och det är något som har varit även under Gaffels tid så tror inte det har så väldans mycket med vem som är CM att göra.
Personligen tror jag mer på alla premiumfunktioner samt nya end game sättet "Maktens Hemligheter" det förstör lite av det roliga med spelandet då man inte längre behöver vara rank 1 stam för att vinna. v18 är väl enda världen med hemligheter som avslutats med fullt krig världen ut men det va också den första världen med hemligheter. v20 var inte alls likadant och där mergades det för att till slut vinna.

Forumet är mestadels troll och svammel (jag har mycket roligt här) medans de flesta konversationer osv sköts över skype eller ingame.

Det är inte lönt att försöka göra något vettigt här på det externa forumet då folk enkelt kan trolla fram ett nytt acc och sedan vräka ur sig, tyvärr.

Så kort och gott, Gaffels återkomst skulle inte lösa alla problem.
 

Antriox

Member
Reaktionspoäng
0
Att det tappas spelare är ett noterat problem och det är något som har varit även under Gaffels tid så tror inte det har så väldans mycket med vem som är CM att göra.
Personligen tror jag mer på alla premiumfunktioner samt nya end game sättet "Maktens Hemligheter" det förstör lite av det roliga med spelandet då man inte längre behöver vara rank 1 stam för att vinna. v18 är väl enda världen med hemligheter som avslutats med fullt krig världen ut men det va också den första världen med hemligheter. v20 var inte alls likadant och där mergades det för att till slut vinna.

Forumet är mestadels troll och svammel (jag har mycket roligt här) medans de flesta konversationer osv sköts över skype eller ingame.

Det är inte lönt att försöka göra något vettigt här på det externa forumet då folk enkelt kan trolla fram ett nytt acc och sedan vräka ur sig, tyvärr.

Så kort och gott, Gaffels återkomst skulle inte lösa alla problem.

Jo det är ju självklart, men statistiken höll ju sig någorlunda under den tiden, vad jag försökte säga var att det är mer systemet som var under hans tid jag syftar på (som jag skrev tidigare: "eller i alla fall om det styrs på samma sätt som under hans tid här."), alla dessa premiumfunktioner, så som du nämner. Nya end games och så vidare, du lyfter fram det även jag försöker säga. Jag förstår även att TW behöver pengarna för att hålla igång spelet, men vad kommer dem kunna leva på när allt fler spelare lämnar? Jag ser allt fler spelare lämna på grund av hur dem ser att de som ligger rank 1 - 20 (ett exempel) köpa till sig vinsten. De som inte har råd till detta eller känner att det inte är värt det är ju chanslösa. Tidigare fanns till exempel premium kontot endast för att vara ett extra stöd.

Men nu? 20% på alla resurser, halvera byggnaderna, byhandlaren, det är ju bara sjukt, för folk känner sig chanslösa när de ser detta. Därmed fler och fler som lämnar. Det är nog i alla fall det som påverkar mest (skulle jag säga i alla fall).

Jo men det förstår även jag att det är, men det är ju inte som det var förr, du personligen kanske tycker det är kul och trolla och liknande, men allt viktigt som jag vill läsa bara försvinner bort av alla onödiga inlägg.. Jag vet att det inte är lönt, men ville bara nämna det.

Gaffels återkomst skulle inte göra mycket om inte TW styrs på samma sätt som då. Styrs det som nu spelar det ju ingen roll, tycker inte jag. Varför jag nämner Gaffel är för att tiden han var här var det nu så kallade "Old School" och det är så sinnes sjukt mycket roligare, i mitt tycke.

Kanske en idé inför nästa värld? Old School?
 
Topp