Slå ihop alla skandinaviska världar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

seke3

New Member
Reaktionspoäng
0
svenska finnar

men det finns ju i t.ex WASA en massa finnar som pratar svenska, ja tro att de skulle gå bra
 

clown

Member
Reaktionspoäng
0
Har nu läst hela den här tråden, och jag är 99% säker på att det skulle bli en superbra värld. Dessvärre skulle det kanske bli jobbigt att komma till en sådan värld utan garantier för att hamna nära ngn från samma land? Hamnar man t.ex i ett område med nästan bara danskar är det ju lätt att man blir offret då det till en början antagligen mest kommer att bli stammar inom länderna. Sj skulle jag ha svårt att börja på en sådan värld utan att riktigt förstå, och utan garantier för att hamna med en svensk vän. Jag är för att alla land ska blandas, det är inte det, jag vill bara inte att det ska bli svårt att starta där^^ Antar att ngn förstår vad jag menar?
För övrigt så tycker jag mycket om ett tidigare förslag om att man helt slumpmässigt skulle placeras i en stam redan vid starten.
Förstår att detta skulle bli svårt, men kanske kunde varje land få ett ansvar på att ha 7 stammar var klara vid starten? Ledare och sådant skulle förstås bli ett problem, men några som brukar hänga här på forumet har ju sina ljusa stunder, även de med. Iaf vad jag har märkt. Kanske att någon av er killar/tjejer har förslag på hur detta kan lösas?
MvH//DLTWM, även känd som Lekina00 ;)


Kan vara ärlig, har bara läst första delen^^
Men iaf det är ju mer svenskar som spelar en alla andra länder tsm!? därför kommer säker 60% av alla på servern vara svenskar och tror det är omöjligt endå att man inte får någon svensk i 7x7, fast där blir dom ju bara farmer :O
 

DeletedUser

Guest
Jo, det har du ju rätt i :) Jag borde nog tänkt lite mer innan jag skrev ^^
 

DeletedUser

Guest
Det här förslaget älskar jag. att skapa en skandinavisk värld och det skulle vara blandade stammar det skulle vara så roligt
 

tryy3

Member
Reaktionspoäng
0
Har suttit och tänkt på hur små .se's världar är om man jämnför med tex .net's världar. Visst har allt att göra med att vi är mindre personer reggade men ett rätt lätt sätt för framtida världar vore ju att man slog ihop världar; dvs alla varje .se/.no/.fi/.dk sida länkade till samma värld.

Problemet som skulle uppstå är ju det med språket men dom plus(mer spelare, nya fiender) skulle ju göra det otroligt mer skoj. Då kan man ju köra scandinavian wars fast på en vanlig värld eller kanske rent utav hitta en stam med nya spelare.

Vad tycker ni om detta? Jag ser bara plus med detta faktiskt; mer spelare att kriga emot skadar väll aldrig? :)

man skulle ju kunna välja språk sv,dk,fi osv. när man reggar sig och i spelet om man skulle ge ut men när man skickar mail så blir det svårt där översätts det inte lite sånt? men tex. högkvarter smedja och info om grejer och sånt det skulle funkar :p
 

unkas

Member
Reaktionspoäng
0
man skulle ju kunna välja språk sv,dk,fi osv. när man reggar sig och i spelet om man skulle ge ut men när man skickar mail så blir det svårt där översätts det inte lite sånt? men tex. högkvarter smedja och info om grejer och sånt det skulle funkar :p
du menar alltså; all gaming-stuff skulle man få välja på, men själva chattande mellan person-person skulle vara andra språk?...
 

DeletedUser

Guest
man skulle ju kunna välja språk sv,dk,fi osv. när man reggar sig och i spelet om man skulle ge ut men när man skickar mail så blir det svårt där översätts det inte lite sånt? men tex. högkvarter smedja och info om grejer och sånt det skulle funkar :p

Kör allt på engelska så blir det en ny .net värld istället. Det verkar på tok för krångligt, dels för spelarna, och dels för teamet och alla inblandade att fixa så dessa alternativ finns.

Antingen kör man väl allt på svenska, norska, danska eller finska... Eller engelska. Så då får man välja om man vill spela på en värld där allt står på finska, men du får ju spela med hela norden...
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Eller så kör vi den på svenska som hela norden förstår? Danskar och norskar har hyfsat lätt att förstå vårt skrivna språk, de kan gissa till sig de ord de inte kan. Finnarna läser svenska i skolan som ni kanske vet. Men interaktionerna mellan spelarna får såklart ske på vilket språk som helst.
 
Reaktionspoäng
0
Eller så kör vi den på svenska som hela norden förstår? Danskar och norskar har hyfsat lätt att förstå vårt skrivna språk, de kan gissa till sig de ord de inte kan. Finnarna läser svenska i skolan som ni kanske vet. Men interaktionerna mellan spelarna får såklart ske på vilket språk som helst.

instämmer sen finns ju google crome med översättning sen kan dom ju köra norska stammar och danska stammar för sig själva om dom vil
 

DeletedUser

Guest
Eller så kör vi den på svenska som hela norden förstår? Danskar och norskar har hyfsat lätt att förstå vårt skrivna språk, de kan gissa till sig de ord de inte kan. Finnarna läser svenska i skolan som ni kanske vet. Men interaktionerna mellan spelarna får såklart ske på vilket språk som helst.


ide´n e god, men jag tror att vi kan förstå danska och norska också, dom lär ju i vilket fall skriva på sitt egna språk istället för att plugga in svensk grammatik.
så jags er inga problem med att alla språken e med (svenska, norska, danska och kanske isländka?)
 

DeletedUser

Guest
Problemet med detta förslaget är tekniskt.

Jag kan inte se/förstå hur detta skulle lösas för fem öre... :p

____________________________________

Gör ett försök till en (usel) mindmap: (Vänligen läs denna tråd med den nya forumsstilen.)
______________________
Inloggning.se______..____|
Support.se---------------|
Forum.?? ---------------ä|
----------------------ÅÅ.|
Inloggning.dk-----------.a|
Support.dk -----¨,.------ |-> Värld Skandinavien
Forum.??----------------.|
-----------------------...|
Inloggning.no-----------^|
Support.no --------------|
Forum.??.______________|


  • Startsida - Länka till samma värld. (Borde inte vara någon konstighet.)

  • Support - Länka till samma värld. (Ge språk alternativ, varje land(support) ansvarar för sitt språk.
    • 1. Klicka på Support.
    • 2. Ruta skuttar fram, välj mellan landsflaggorna för respektive språk.
    • 3. Skapa supportbegäran.

  • Admintool - Länka till samma värld. (Perhaps a difficulty...)
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Gemensamt forum skare väl va, som då bara finns länkat på den twadressen
 

DeletedUser

Guest
Borde väl gå att fixa så att alla har samma externa forum till just den världen iaf?
Och där får det väl vara lite halvt kaos :awsm:

Men admin-grejer är jag inte så bra på xD
 

DeletedUser

Guest
Har ni ett .se Adminverktyg? För om ni loggar in på admintool @ .net t.ex. så bör det inte vara några problem att lägga in .sedeno servern i era åtkomliga servrar.
Har ni däremot ett .se verktyg lär det bli väldigt komplicerat och ni borde behöva köra bara admintool på en värld, d.v.s. t.ex. .se, men då kommer ni inte kunna ha några utländska administratörer, för ni vågar inte ge andra tillgång till era världar om jag gissar rätt. (Självklart kan ju högre uppsatt gå in i alla världar).
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Detta kommer tyvärr inte att ske. Det är förtungt tekniskt möjligt och större delen av spelarna trivs med att ha deras egna version med deras egna sprak.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp