Skärpning

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Hej

Jag tror inte att jag är ensam att tycka att .se's externa håller en "skamlig" låg nivå. Pajer kastas hit och dit mot varandra varje dag året runt. Tror många slutat läsa externa på grund av detta och flera som sitter och skriver även kan tycka det ibland.

Vad jag då undrar är om vi i V.23 forumet, kan hålla oss utan pajkastning i en hel vecka mot varandra :)
Skulle vara kul och se om vi ens kan klara detta i en hel dag utan att någon kommer och börjar. Tyvärr så blir det ju så att 1 gör en pajkastning, så kommer 1-2 nya som försvarar med mer pajkastning etc. Det är bara att kolla i kriget mellan RP och OBA tråden där folk sitter och kastar pajer på varandra för fullt.

Vad tror ni? Skall vi försöka att hålla hela Vecka 3 utan pajkastning, kan vi klara det tror ni? ;)

/FD
 

Fymig

Member
Reaktionspoäng
0
Lägg ner fågeljekel...flyg hem...ingen kommer någonsin att ta .se's forum seriöst...tyvärr...finns för många som förstör...
 

DeletedUser

Guest
Beror på vad man anser vara pajkastning..

folk ser vissa saker som argument vilket andra ser som pajkastning.
 
Reaktionspoäng
28
Pajkastning är en sorts känsloargument:
Känsloargument är:
Argument baserade på rädslan för motståndarbudskapets innehåll.
 

MotoX

Member
Reaktionspoäng
0
Jag håller inte alls med.....

För det första ska man inte hindra det fria ordet, vilket man gör om man ska inskränka eller stänga ute folk åsikter hur plumpa dom än må vara.

För det andra tycker jag pajkastning är av största intresse, detta då enskilda personers etik framträder väldigt tydligt. Detta i sin tur gör en påverkan på skälva spelet då vissa säkert söker sig bort från x antal pajkastare.

Tror också att oövervägd pajkastning kan påverka stammars vilja att samverka, endast pga av just dålig pajkastning.

Jag ser istället framemot pajkastning och hur diverse folk framträder i detta form...

Som sista utväg kan jag alltid byte kanal eller använda skrolla , men att införa censur på folks åsikter tror jag inte på.
 

DeletedUser

Guest
Om vi ändå är inne på pajkastning så finns det forums moddar som bör bära på ansvaret att förhindra pajkastning för allas trivsel kn jag personligen tycka. Möjligt att modden inte kan ta det ansvaret då moddar i de flesta fall spelar under samma världar/motparter etc. Vilket i regel kan påverka externa forummet. Bara för att Sixten i detta fall väljer sina ord på god nivå så saknar jag en tuffare modd som kan ställa stoppa pajkastningar utan att ta parti för någon part. Det ansvaret ligger på Innogames för att förhindra med andra ord.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Jag håller inte alls med.....

För det första ska man inte hindra det fria ordet, vilket man gör om man ska inskränka eller stänga ute folk åsikter hur plumpa dom än må vara.

För det andra tycker jag pajkastning är av största intresse, detta då enskilda personers etik framträder väldigt tydligt. Detta i sin tur gör en påverkan på skälva spelet då vissa säkert söker sig bort från x antal pajkastare.

Tror också att oövervägd pajkastning kan påverka stammars vilja att samverka, endast pga av just dålig pajkastning.

Jag ser istället framemot pajkastning och hur diverse folk framträder i detta form...

Som sista utväg kan jag alltid byte kanal eller använda skrolla , men att införa censur på folks åsikter tror jag inte på.


håller med dig, kloka åsikter:)
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Om vi ändå är inne på pajkastning så finns det forums moddar som bör bära på ansvaret att förhindra pajkastning för allas trivsel kn jag personligen tycka. Möjligt att modden inte kan ta det ansvaret då moddar i de flesta fall spelar under samma världar/motparter etc. Vilket i regel kan påverka externa forummet. Bara för att Sixten i detta fall väljer sina ord på god nivå så saknar jag en tuffare modd som kan ställa stoppa pajkastningar utan att ta parti för någon part. Det ansvaret ligger på Innogames för att förhindra med andra ord.

vi kanske skall släcka ner forumet då, eller vad tycker du sundisen?

Eller är det kanske bara du som får kasta pajerna, medans vi andra blir anklagade för allt möjligt om vi svarar på dina inlägg, typ så där var 2-3 månad?

Vad har vi forumet till för egentligen? Är det inte en del av spelandet att få tjata med varandra? Vad fyller den annars för syfte, annat än kramas och ge varandra pussar?
 
Senast ändrad:

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
vadå så du menar att du inte kastar pajer? :thinking: sluta du framstår bara så löjlig när du beter dig så...
 

DeletedUser

Guest
vi kanske skall släcka ner forumet då, eller vad tycker du sundisen?

Eller är det kanske bara du som får kasta pajerna, medans vi andra blir anklagade för allt möjligt om vi svarar på dina inlägg, typ så där var 2-3 månad?

Vad har vi forumet till för egentligen? Är det inte en del av spelandet att få tjata med varandra? Vad fyller den annars för syfte, annat än kramas och ge varandra pussar?

Skillnaden mellan oss två just i detta sammanhang är att jag själv ser forummet som förändrat idag jämte förr och jag förnekar inte paj kastningar från min egen sida, men kan inte påstå att jag skriver för att trycka ner fienden utan poängterar endast hur "personen" som skriver inte kan resonera för det dom säger. Paj kastning är en klassisk dålig förlorare vilket de flesta/inklusive jag ibland kan vara. Men jag står helt klart för att jag tycker Modd bör vara hårdare, jag har allt spelat detta spel länge jag med och jag tror inte jag är ensam om att ha sätt moddar dra åt snaran vid konversationer för att dämpa beteenden som påminnder lågstadie nivå.

Här lade jag ovan fram mina åsikter, vilket tråden just handlar om som jag samtyckte. Direkt ploppar paj kastningen fram från alla parter.

Cribba, jag förstår inte varför du ens orkar lägga energi på att besvara mitt inlägg på ett sådan sätt, jag svor mig aldrig fri från pajkastning. Jag noterade bara egna känslor ang nivån forummet idag ligger på.
 

Kruxet 22

Member
Reaktionspoäng
0
Trams!!! Sundisen, det har alltid hackats o tjafstas här. Din gamle läromästeraaare var en fena på o reta upp folk så skit samma. men vad jag ibland saknar är finessen på all tjfs o skitsnack. Ävemn om h´jag är illa sed o våärsta ovän me dessa typer så ghade de alltid en finess o still.

Kajan o Humlan var grymma!
 

Daun

Member
Reaktionspoäng
0
Tycker ärligt talat att detta bara är löjligt att ens lägga upp, ska jag fråga i en tråd vad jag ska köpa på farsdag ?

Är kanske så att jag är van sen V1 att pajkastningen är en del av spelet, en del av psykningen. Och sen när vill man inte psyka sina motståndare? Sen när vill man inte att den man skickar attacker mot lägger mer tid på att skriva ihop en novell och försvara sin stam eller kompis "rykte". F*n bete er nu, ni är då inte längre i sandlådan
 

Crantz

Member
Reaktionspoäng
0
Det intressanta är att de som bidrar mest till "pajkastningarna" klagar mest på det så fort det kommer lite mot argument.
 

DeletedUser

Guest
Är det bara jag som joina externa för att både kasta och snacka skit?? :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Trodde de var därför man registrera? så man kan hålla pajkastningen utanför pm's :thinking:
 
Topp