SirBrobeck, Guden av krig

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Natten är mörk och dyster, stora regndroppar faller ifrån himlen och gör det nästan omöjligt att gå utomhus.
Men trots detta vidriga väder är det full fart inne i Mrrislings slott. En hejdundrande kaninfest för öldrickandets skull tar plats innanför de trygga väggarna. Gästerna är på gott humör och som vanligt är det Mrrisling själv som är fullast och vacklar fram emellan borden för att se till att sina gäster har en bra stund. Stämningen är hög och gäster från världens alla hörn är bjudna.
Men plötsligt avbryts festen av en snabb knackning på porten, knappt hörbar. Någon gäst snappade upp det svaga ljudet och ropade högt åt Mrrisling att han har fler gäster på väg. Mrrisling ser förvånad ut, alla gäster han bjudit in är redan på plats, med en stor koncentration försöker han röra sig framåt emot slottsdörren. Men samtidigt som han lämnat arean med bord, och inte längre har något att stötta sig emot, faller han snabbt emot marken, han beordrar snabbt en tjänstekvinna att se till att den okända gästen får kliva in samtidigt som två andra gäster hjälper till att få honom på fötter igen.
Porten öppnas och snabbt springer en liten kanin som knäböjer inför Mrrisling och säger.
"Åh, store kanin, jag har misslyckats med det uppdrag du givit till mig, min intervju.. Den blev inte av.." Den lille kaninen hämtar andan och fortsätter: "sirBrobeck, jag besökte hans krigsborg tidigare idag, men jag fick avslag och blev genast jagad därifrån, jag är lycklig som har livet i behåll."
Mrrisling ser förvånad på sin lilla kanin och svarar:
"Min älskade 012, du är den bästa av alla mina reportrar, inte kan jag vara arg på dig, men den brobeck verkar vara en sniskig typ tycker jag" han stryker snabbt 012 lugnande över kinden och ler stort emot honom. Därefter ger han sig av emot borden igen, situationens allvar har fått honom att koncentrera sig så pass att han kan gå själv nu. Gästerna har tystnat och följer nyfiket Rislings steg.
MrRisling tänker högt "Mina undersåtar kräver en intervju med denna karl, och en intervju skall de få, orädd som jag är skall jag själv bege mig till SirBrobecks krigsborg i gryningen! Eller i alla fall efter bakfyllan"! han skrattar till lite för att försöka återfå den goda stämningen och gästerna brister i skratt och börjar så smått fortsätta dricka.
Den unga kaninen närmar sig MrRisling tyst och drar nervöst i hans kappa.
"MrRisling, det är något du inte förstår.. Denna man.. Han.." Den lille kaninen sväljer hårt innan han vågar fortsätta sin mening. "Han äter kaniner som oss till frukost, jag såg själv hur han höll hundratals kaniner fångar i burar".
Chockad ser MrRisling på sin unga reporter och en stor tystnad spred sig över salen.
"Denna galning!" utropar MrRisling. "Jag tänker inte tillåta att någon av mina kaniner går ens i närheten av hans borg, och inte ger jag mig dit heller! Även om mina undersåtar kommer bli mycket besvikna på mig, så tänker jag inte ta risken!" MrRisling hämtar andan från sitt tal och kräver in en stor öl som han snabbt sveper i ilskan. Hela den stora salen sitter blixt stilla och är helt tysta i väntan efter vad som nu skall hända.
Ett skratt hörs från ena hörnet ifrån salen. Ett galet skratt, som snabbt ökar i styrka tills hela salen donar av det. MrRisling kollar bort i hörnet då en mörk gestalt med en svart huva, stora mörka kängor, säckiga byxor och ett stort tungt svärd hängandes vid sidan närmar sig. MrRisling kollar noga in gestalten och försöker identifiera sin gäst vilket som är svårt då ansiktet är helt dovt i luvan. "Jag har en lösning, en lösning som gör att dina undersåtar får en intervju utan att du behöver riskera livet på någon av dina kaniner." säger mannen med en dov stämma samtidigt som han tittar upp mot MrRisling och tar av sig huvan. Några gäster drar efter andan och man kan tydligt höra viskningar som säger "Abel den galningen, vad gör han här". MrRisling möter Abels blick och ger ifrån sig ett stort leende samtidigt som han säger: "Abel, min gamle vän, vad gör du i mina salar?" Abel ser sig omkring i den stora salen, man kan tydligt se djupa ärr efter oräkneliga krig och fighter som han deltagit i, sedan möter han återigen MrRislings blick och skrattar fram: "haha, ja du MrRisling, du brukar vara så full när du skriver listan att du inte längre kommer ihåg vilka du bjuder in och inte"
MrRisling faller i skratt och svarar snabbt: "Så sant, men gamla bekanta som du är alltid välkommen i mina salar, nå låt höra ditt förslag".
Abel sätter sig ner bredvid MrRisling, några gäster har börjat småprata med varandra medans andra ivrigt följer deras diskussion. Abels ton är mer allvarlig nu och han börjar förklara:
"SirBrobeck är en sann krigare, inte som de flesta ni intervjuat tidigare, han lever för krig och faror. Han kommer inte låta vem som helst träda in i hans borg, det är han som gör lagarna i hans närhet och de som inte lyder får smaka på hans vrede. Men vi är gamla bekanta jag och brobeck, vi har stridit tillsammans flera gånger, kanske får jag kliva in i hans område smärtfritt."
MrRisling funderar länge och frågar: "Och du skall alltså intervjua brobeck när du väl är inne i hans borg?"
"Jag må inte vara så skicklig med pennan. Jag må inte vara så valtalande, och inte heller den mest kreativa. Men min skicklighet med svärdet gör att jag kommer klara av resan till brobeck smärtfritt, och du får en intervju. Även om den inte blir den bästa, så har du givit vad du lovat till dina undersåtar".
MrRisling ler nu vänligt så som bara en full kanin kan göra och svarar: "Gott! Jag ska se till att belöna dig med 50 guldmynt för att du ställer upp på detta uppdrag!"
Abel, som redan börjat röra sig emot den stora porten vänder sig om och svarar: "Nej, jag tar inte emot några pengar." Sedan säger han någonting som låter som ett gammalt krigarcitat: "Jag gör allt för en vän, när jag vet att min vän hade gjort detsamma för mig".
Därefter kliver han ut i natten och beger sig emot brobecks krigsborg.

Resan går snabbt och smärtfritt, förutom några simpla rövare som Abel enkelt manövrerat bort så var det ingenting mer som vågade störa honom på sin färd. Där plötsligt såg han den stora svarta borgen, det ryker kraftigt om pelarna och en stor vallgrav omringar den mäktiga borgen. Orädd närmar sig Abel porten, den var öppen. Ingen syntes inne i borgen så långt ögat kunde se så han fortsatte längre in i den stora salen. Helt plötsligt stängdes dörrarna igen och ett våldsamt vrål hördes. Abel vände sig snabbt om och såg en stor jätte komma springandes emot honom med draget svärd bara några meter ifrån honom. Abel hinner inte mer än att snabbt dra upp sitt eget i försvarsställning och ta emot den mäktiga klingan. Ett kraftigt don hördes när dessa två svärd möttes bara några centimeter ifrån Abels huvud. Den store jätten stod stilla, de båda hade svärdet i samma position som när de träffade varandra och kollade in i ögonen på varandra. Helt plötsligt föll de båda in i ett skratt och jätten fattade Abel i en stor kram. "Brobeck min vän, det var länge sedan, var har du hållit hus sedan vår tid i BringT tillsammans?" Brobeck skrattar högt och svarar: "Ja du, jag har hållit mig undan denna värld tillsammans med den sköna SuperNova och andra hjältar ifrån vår tid, Vad kul att se dig igen, vad för dig till min borg?"
"Ett brådskande uppdrag" svarar Abel snabbt. "Det är såhär att jag är på uppdrag ifrån MrRisling att intervjua dig. I och med att du redan skrämt iväg den tidigare reportern så vågade de inte skicka någon annan än mig till din borg."
Brobeck skrattar än en gång högt, "Ja den lille krabaten minns jag, jag gillar inte att bli intervjuad men jag säger såhär: Om du lyckas vinna över mig med svärdkamp så skall du få din intervju".
Abel tittar upp, greppar hårt om svärdet och svingar snabbt emot brobecks mage. Brobeck hoppar undan med enkelhet och kontrar med sitt eget svärd. Abel duckar och slår med näven hårt emot brobecks mage... De båda står i nästan en timme och slår emot varandra, till slut lyckas Abel få in en hård armbåge emot brobecks mage, därefter lägger han fälleben så brobeck faller hårt emot marken.
"Nu är du skyldig mig en intervju, skrattar Abel"
Brobeck muttrar lite och säger. Låt gå!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Abel börjar med att fråga: Vad fick dig att börja spela tribalwars?
SirBrobeck: För att vara ärlig så var det en polare som jag tränade med. Han sa att han hade hittat det löjligaste och mest meningslösa spel någonsin och ville visa mig. Så vi gick hem till mig och så visade han o så garvade ja som fan åt vilket patetiskt spel det var. Vi fortsatte spela och skratta och skapade en stam som hette backstabbers, några veckor senare va vi dödsseriösa och hooked.

Abel: Det förvånar mig faktiskt inte ett dugg den berättelsen, var det på v2 du startade direkt eller började du på en annan värld?
SirBrobeck Ja det va v2. Fast då hette jag Peddopeter

Abel Var var det som fick dig att stanna så länge på v2 då?
SirBrobeck Mina kluster. Jag har byggt upp dem med mycket kärlek och omsorg. Det låg för mycket stolthet bakom pixlarna för att vika ner sig. Det är av samma anledning som ja inte spelat andra världar hela tiden. Jag kommer alltid fram till att jag aldrig i helvette skulle orka lägga all den tid som ja lagt på v2 för att få mina kluster som dem är idag, en gång till. Sen så får jag inte glömma att nämna min stam heller =).

Abel Den känslan känner jag verkligen igen, när man stirrar ut över sina kluster med stolthet =) men visst har det legat mycket slit bakom och krig om inte annat. Vilket är det mest intressanta krig du har varit i, och varför?
SirBrobeck Det mest intressanta kriget jag varit med i var Bring it vs DO. Back in the days i slutet av DOs glansdagar. Dels för att det var första gången jag som diplomat gett min stam vatten ovanför huvudet o sett till att vi blivit gangbangade (men inte sista), och dels för att det var väldigt bra motstånd. Tussi89 Ljungarum bigkrille tigertutt harreyboey samarbetade fint med Ros och RosR och gav oss ett helvette lång tid framöver. Det gillar vi.

Abel Ja ditt krigssinne är verkligen någonting som gjort dig känd både i och utanför v2.
Du pratade även om ditt berömda sätt att skapa krig genom att prata. En del betraktar dig som den mest hatade spelaren på v2 inte bara av spelare utan även av somliga i tw crew har uttryckt starka känslor emot dig, samtidigt så är du högt uppskattad av de som står dig nära, hur hänger detta ihop och hur har du lyckats?
SirBrobeck Det är skoj att höra. Min taktik har varit att vara en röv i det offentliga. Jag tänker på vad jag säger (vet att det är svårt att tro) men gör allt jag kan för att promenera folk på nerverna. Dem enda som jag har nytta att bli omtyckt av är min egen stam och mina allierade, och dem tror jag att jag har på min sida. Jag känner en vis man som jag ska citera, för att kortfattat förklara min taktik. "Ju mer dina fiender hatar dig desto bättre, eftersom dem då kommer fokusera på ATT döda dig, istället för HUR dem ska döda dig."

Abel rodnar när han känner igen sitt eget citat och fortsätter sedan stolt: På tal om de du håller nära så har du varit i en del stammar på v2, vilken är den som är närmast till hjärtat och varför?
SirBrobeck Yaks var första stammen jag började spela med, som sedan mergade med TCO. Så jag anser att TCO och Yaks är samma stam. Så då står valet mellan Bringt och TCO.. Svår fråga. Om jag får svara lite diplomatiskt för en gångs skull så upplevde jag mig aldrig utanför TCO, förutom kanske direkt efter att vi bröt oss loss. Vi har delat forum med ledning och fotfolket o hållt kontakten bra hela tiden. Så jag svarar nog Bringt o TCO=) Lojaliteten har alltid legat hos Yaks/TCO, fast jag har haft min roligaste tid med Bring it.

Abel Jag har spelat i båda stammar jag själv så förstår verkligen hur du menar, även om vår historik före var delad.
Men vi vet alla att du är en spelare med många bra egenskaper. Men vad är din starkaste enligt dig?
SirBrobeck Jag tror det är samma som bannar mig och sätter mig i problem både IG och IRL, min stora käft. Tribalwars i sig är ju inte så jävla knepigt om man har någorlunda hjärna. Det som knäcker dem flesta spelarna är psyket, jag har under min speltid sett väldigt få spelare som blivit ihjäladlade. Men desto fler som blivit knäckta av prestige så jag tror forumet är viktigt. Och jag "spelade" mer i forumet än IG, undertiden jag var välkommen därinne;)

Abel skrattar till och frågar: På denna bra egenskap, vad är din sämsta egeskap enligt dig?
SirBrobeck Det är nog min stora käft. Och att mina stamkompisar låter mig vara diplomat. Jag har ordnat inkommande från både tkotrt tkotr2 tkotr3 solace KOL RoS RoSr DO SVIT RIM HB. Många av dem såg jag dessutom till att dem kom samtidigt. Jag hade lojala och tålmodiga medspelare.. Många andra hade vikt ner sig och lämnat mitt läckande skepp=)
Abel Så har du aldrig blivit riktigt besviken på dina medspelare i något krig ? det kan inte alltid gått vägen trots en så stor käft som du har ?
SirBrobeck Jo. Jag har blivit besviken på många spelare. På slutet tog vi in lite fler spelare än vi borde, vilket jag ångrar som fan. Vi hade en bra kärna i Bringt, som va jävigt lojala och vassa. SuperNova EdubbleE Tussi89 Ljungarum Dark Lunatic Abel Keyser Robban basseb janne och blixsten. Resten är oäktingar som inte höll måtten. Det var fel att merga. Mitt fel, och det va synd som fan.

Abel Du är verkligen en intressant spelare, trots att det var du som till stor del gav tco ett sådant vinnarläge som de har idag så ångrar du det, hur kommer detta sig?
SirBrobeck Jag ångrar inte att TCO står på toppen och slår neråt. Tanken var ju att vi skulle vinna förr eller senare. Men om jag får välja så ligger jag helst underst och slår uppåt. Spelet är inte så fräckt i sig. Men lägger man till 50 tjuriga snorungar som vill döda dig och några tusen inkommande så kan man helt plötsligt bränna en massa timmar på tw om man delar min kärlek för skadeglädje.. Jag gillar att vi vann tillslut, men har själv valt att sluta spela och lämnat vidare mitt konto

Abel Synd att höra, men måste som sagt kännas bra att det du kämpat för så länge till slut blomstrat?
SirBrobeck Ja det är gött att se TCO vinna. Vi kom som underdogs med Yaks och TCO och hade länge allians utan att v2 visste om det. Vi har gått tillsammans hela vägen och klättrat spikrakt från botten till toppen genom en taktik hela ledningen varit överens om. Så det känns gött att få de svart på vitt att vi gjorde rätt beslut. Inte bara för att gnugga det i ansiktet på folk. Fast främst det iallafall.=)

Abel Haha jag är inte förvånad att du tycker så. Men för att fortsätta, du är en spelare som dyrkar krig så som grekerna dyrkade ares, så vilken spelare hade du allra helst haft en fet front emot? förklara varför.
SirBrobeck Ja alltså om ja får ta vem som helst så får ja nog välja han som leder v4. Var är det han heter, mongodroid? Folk säger att han ska va så jävla häftig o duktig. Det hade varit skoj att ge honom en lavett=)

Abel Okey, för att vända på frågan, vem/vilka hade du aldra MINST velat ligga i krig emot?
SirBrobeck Ett gäng Bringt spelare. SuperNova EdubbleE Abel och tussi89 Dem spelarna har jag haft nära inpå mig och vet hur dem agerar när dem blir testade hårt. Jag vet hur mycket ansträgning och tid det skulle kräva för mig att vinna över dem.. Jag hade ångrat mig som helvette ganska snabbt när jag insett det, men inte kunnat sluta pga prestige. Så de vore ett misstag.

Abel De du nämner är spelare du spelat med under din tid på v2, vad är det bästa motstånd du stött på någon gång?
SirBrobeck Tussi89. Jag har dansat med många men Tussi var den jobbigaste. Hon plågade mig en hel sommar i kriget mot DO. Jag blev tvungen att bära med mig min laptop hela tiden på jobbet. Sådär smidigt om man jobbar som snickare. Måste också ge en eloge till Ebolas. Honom har jag krigat mot både på hans ebolas konto och Herlow kontot. På Ebolas kontot blev det ganska kortvarigt eftersom vi ganska snabbt drog oss ur kriget. Men den gången gick han segrande ur striden(inga byar adlade). Andra gången hade jag tänkt om och bytat taktik o då drog jag längsta stråt. Fast helvette vilken deffspelare han är.. Mycket imponerande.

Abel För att hålla kvar oss på krigsdelen:
Om du fick ta med dig 4 spelare till att möta 5 andra spelare, vilka som helst, vilka skulle spela med dig och vilka skulle stå på andra sidan?
SirBrobeck hehe skoj fråga. Jag tror att jag hade velat ha med mig nova ee dig och tussi. Sen hade jag velat att Ecalos skulle valt ut deras 5 bästa och komma ut på slagfältet. Vi har ju haft lite oralgruff med den stammen och det ska också vara den stammen som är bäst på .se, sägs det... Jag tror vi är bäst, och skulle gärna göra det officiellt. Det låter som ja har ett mega hat mot ecalos nu. Men de har jag inte. Har bara hört positivt om dem o det e också därför dem får min uppmärksamhet, så ta det som beröm, ni som spelar i Ecalos =).

Abel Okey då har vi kommit fram till den sista frågan i intervjun innan 10 snabba. Du har varit väldigt framgångsrik innom tae kwan do, är det någonting som du tror har hjälpt dig någonting på tribalwars. med tanke på ditt offensiva spel och strategiska tänkande vill säga?
SirBrobeck njae det tror jag inte att jag fått. Om något så kan jag kanske fått insikten att det inte är så farligt att få lite pixlar färre i jämförelse med att få en fot i nyllet. Jag är inte ett skvatt rädd för att förlora i detta spelet, vilket väldigt många verkar vara. Och jag tror man e som farligast när man skiter i ifall man överlever eller dör. Om det kommer från kampsporten är jag inte säker på. Men tävlings och slagsmåls glädjen jag har i mig både i tw o på taekwondo kommer nog från min uppväxt snarare än kampsporten. Jag tänkte lägga den energin och det engagemanget på Thaiboxning framöver. Håll ögonen öppna så ska ni se att jag står överst på ranking listorna snart;)

Abel Okey då kör vi 10 snabba då?
SirBrobeck Shoot.

* organiserat eller kaos?
Ordning är bara för idioter, genier behärskar även kaos;)

* Adla eller katapultsera?
katapulter, hellre skadeskjuta än mörda

* Snabbdeff eller segdeff?
Snabbdeff i frontkrig. Segdeff i säkra kolonier som bara ska döda tåg.

* Snabb off eller seg off?
Jag är ett stort fan av lk. Har minst 2800 i varje offby för att kunna skicka dem ensamma på odeffade offbyar.. så de får bli snabboff

* Vän eller fiende som granne?
fiende

* Vinna en värld, eller förlora innan i ett tappert krig?
Förlora tappert låter gött

besegra en stor motståndare eller flera små?
en stor får ja nog säga. Fast helst hans små fotsoldater också=)

* Sitta hemma med en öl framför datorn eller ta samma öl på krogen?
Nu är jag inne i en väldigt brunstig period.. Så nu blir det mycket supa och ragga brudar på krogen.. Men är det krig så är de krig. Då är det bara till att runka o bita ihop.

* öl eller cola?
Cola

* Taekwando eller tribalwars?
taekwondo får ja väl välja där.. Fast det e inte fel att slänga sig framför datorn efter ett hårt pass=)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Då får jag tacka dig för denna intervju, svarar Abel med ett stort leende och bugar emot SirBrobeck.
"Inte så bråttom, först vill jag ha en revansch" skrattar brobeck.
Abel vänder sig om och bugar emot brobeck, om jag redan tagit honom en gång så lär det bli likadant denna gången.
Abel vänder upp svärdet till ett hugg men innan han hinner blinka så har brobecks knytnäve träffat honom hårt på näsbenet. Snabb som en blixt kommer ett knä emot buken på Abel, och snabbt därefter en fällning som får honom att falla i marken med en hård duns. Helt chockad kollar Abel upp på en skrattande brobeck som hjälper honom upp och säger: "Då var det 1-1 för oss då va Abel?"
Abel är fortfarande i chock och kollar frågande på brobeck innan han undrar: "om du var så övermänskligt snabb, hur kunde jag slå dig första gången.. Lät du mig vinna?"
"Ja" Svarar Brobeck snabbt. Riktigt förvirrad frågar nu Abel: "Men det innebar ju att jag fick göra en intervju, du som föraktar allt som har med intervju att göra, varför lät du mig då vinna?"
Brobeck ler varmt emot Abel, tar honom på axeln och säger: "Du behövde intervjun och jag gör allt för en vän, när jag vet att min vän hade gjort detsamma för mig" Han ler emot Abel, därefter öppnar han porten och säger: Må din resa gå tryggt och snabbt, du är alltid välkommen tillbaka i dessa trakter!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp