SalamiKungens Galleri

SalamiKungen

Member
Reaktionspoäng
0
Har gjort sjukt mycket bilder/signaturer genom tiderna, men tyvärr har många gått förlorade genom åren.
Får väll helt enkelt börja med en samling här på forumet så att det ligger samlat någon stans.

Sitter och pysslar lite i Photoshop CS5 för er som är intresserade av det, och jag tycker nog att det är ett ganska skapligt program för enklare och lite mer avancerade arbeten.

Börjar med den senaste signaturen jag gjort, och det var till DaniBoy.
Bilden gjordes i 2 varianter så att han själv kan välja lite efter smak och tycke :)

daniboyn.png

daniboy2.png

scaled.php
_________

Sedan lägger jag upp mina egna, som jag plockat ihop lite snabbt när jag suttit uttråkad och inte haft några inks ingame. :p

salamikungen2.png

scaled.php
_________

En bild till tachuk efter vädjan i forumet.
Kan jag hjälpa till så gör jag givetvis det.

tachuk3.png
_________

Till KlöverDam, som kom över en annan signaturbild och valde bort denna.
Fick dock uppskattning av andra spelare för den, och det tackar jag ödmjukast för.

kdam.png
_________

Fyller på utefter vad tiden räcker till.
Har fler bilder på disken, och jag antar att även dom kommer att slängas upp.
 
Senast ändrad:

Putte by

Member
Reaktionspoäng
1
Har du lust och tid so kan du val slanga ihopp nagot till mig :)

Fritt, ska sto Speed nogon stanns bara.
 

SalamiKungen

Member
Reaktionspoäng
0
Har du lust och tid so kan du val slanga ihopp nagot till mig :)

Fritt, ska sto Speed nogon stanns bara.

Kan nog slänga ihop en "fartfylld" liten sign till dig.
Ska det stå "Putte" eller "Putte by" i signen?

Edit:

Gjorde en signatur lite snabbt.
Vet dock inte alls vilken stil du vill ha den i, så jag smäckade ihop en bakgrund (blandade ett par bilder), tryckte dit en snubbe på bakrunden, lite text och sedan lite ljus effekter på det.

Resultatet blev jag halvnöjd med... 4.5/10 enligt mig själv.

scaled.php

Hoppas att du blir nöjd :)
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Måste bars tackar otroligt mycket för dels snabb respons och förutom det en väldigt fin respons. Bra jobbat, SK!
 

Putte by

Member
Reaktionspoäng
1
Allt är super bra förutom gubben den skär sig lite tycker jag :p

Kan du göra den bättre eller samma bakrund med annan bild :)
 

SalamiKungen

Member
Reaktionspoäng
0
Allt är super bra förutom gubben den skär sig lite tycker jag :p

Håller faktiskt med dig. En stund efter att man gjort bilden och inte tittat på den under en tid, så ser man den ur ett annat perspektiv än när man satt och gjorde den.

Kan du göra den bättre eller samma bakrund med annan bild :)

Ska se om jag kan göra om den.
Sparade dock inte arbetsfilen, så jag får göra om den helt från början. Bakgrunden blir antagligen inte exakt lika som den var, men förhoppningsvis blir den bra nog. :)
 

SalamiKungen

Member
Reaktionspoäng
0
En lite idé-skiss åt Black Army Stockholm

Får se om han gillar den.

scaled.php

scaled.php

scaled.php
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
SK, älskar dina signs ;)

Du har redan gjort 2 st signs/profilbild som är snygga och välgjorda. Måste även tacka dig här fast att det var för något tag sen du gjorde dem :)
 

DeletedUser

Guest
snyggt

Mycket fina signaturer du gör :)
Hur gjorde du dom stora texterna i Photo shop ex din test SalamiKungen i din sign?
 

SalamiKungen

Member
Reaktionspoäng
0
Mycket fina signaturer du gör :)
Hur gjorde du dom stora texterna i Photo shop ex din test SalamiKungen i din sign?

Texten i min signatur har jag lagt dubbla effekter på kan man säga.
Först gjorde jag ett textlager, slängde på "Bevel and Emboss - Inner Bevel" under "Blending options" och sedan gjorde jag en kopia på det lagret och slog ihop dem.
På så vis försvinner effekterna och stannar bara kvar visuellt som en del av det lagret nya lagret.
Åter igen gick jag in på "Blending options - Bevel and Emboss" men den andra gången valde jag "Outer bevel". Därav att det ser ut som att texten gör ett avtryck i bakgrunden. :)

Hoppas inte att jag förklarade allt för luddigt.
Kanske kan göra en tutorial lite längre fram
 

SalamiKungen

Member
Reaktionspoäng
0
Gjorde en signatur åt Dempa för skojs skull. Vet inte om han gillar den ännu :awsm:

dempapswepbetrue.png
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Göra en åt mig SK? Vet att vi har haft lite problem med varandra men skulle vara jävligt schysst!:D
 

DeletedUser

Guest
Så ni fick inte veta det?O_O Syftade på att jag tog in en spion i din stam. Men kan vänta, skicka pm när den är klar är du snäll.:)
 
Topp