Sagan Om Goth

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Jag tänkte i detta inlägg förklara för alla er om GOTH, vad som egentligen hände och hur hela soppan blev så besk som den nu har blivit. Vi börjar där man brukar börja när man ska berätta en saga: Hur allt började.

För ett par månader sedan så hände något med GOTH. Från att ha varit en obetydelsefull liten stam i vänstra hörnet av K34 så kom hela GOTH att på väldigt kort tid att växa sig otroligt starkt. Detta på grund av en rad händelser. Och katalysatorn till detta var Corians krig mot LEGXX-familjen.

När Corian inledde kriget mot LEGXX så fick detta konsekvenser i hela K34. Den halvstora stammen TDK slogs ihop med GOTH för att stå emot Corian. Barro, f.d. ledare för LEGXX, förespråkade en koalition av stammar som alla skulle kriga mot oss. Med facit i hand så vet vi nu att det mer var snack än verkstad. Med TDKs sammanslagning med GOTH så blev GOTH helt plötsligt en makt att räkna med.

Och vi vet ju vad som händer när en stam blir stor och mäktig - den drar till sig en bunt andra spelare som också vill ingå i stammen för att skydda sig själva och få ta del av makten. Plötsligt blev det för många medlemmar och deras systerstam bildades, GOTH-B. Och därefter blev även systerstammen för stor så då grundades akademistammen, GOTH-A - en stam där allt "slask" skulle föras över för vidare "utbildning". Sen så blev det GOTH-C... och sen någon mer etc.

Och innan vi vet ordet av så kom ytterligare en systerstam, GOTH-C, för att ta upp ännu fler medlemmar.

Så vad händer när en sådan obetydelsefull stam som GOTH var, plötsligt blir en "stormakt". Jo, det som händer är att det krävs otroligt mycket av den sittande ledningen och att de har ett bra koll på vad som händer inom stammen. Dessvärre var denna uppgift alldeles för överväldigande för hela ledningen och det slutade med att stammens ledning intog ett diktatoriskt totalitärt förhållningssätt mot medlemmarna.

Alla som inte lydde ledningen blev anfallna och bortadlade av egna stammedlemmar. Oliktänkande och de som hade modet att kritisera ledningen fick också sin beskärda del av blodtörsten från ledningen. Medlemmar som hade vettet att vilja lämna stammen blev fort utsatta om informationen läckte om detta. Alla beslut var tvungna att gå direkt via ledningen.

Medlemmarna fick t.ex. inte ens adla övergivna byar eller anfalla stamlösa spelare UTAN ledningens direkta tillåtelse. Brott mot detta ledde till en skarp tillrättavisning - eller i värsta fall bortadling.

Hursomhelst. GOTHs ledning försökte hålla ihop det korthus som de hade bäst de kunde med de desperata medel som fanns till hands. Jag har fått veta att en del spelare - några har vi tagit in (XXX, YYY och ZZZ) - fick otroligt mycket skit för deras "självständighet" eller vad vi ska kalla det. De kritiserade i alla fall ledningen och fick tråkigt nog mycket skit för detta.

Själv klagade ledningen, som då bestod av bl.a. Deusmachine och Aeon, att det fanns ett fåtal spelare som "splittrade" stammen och som förstörde mycket av den goda stämning som förr fanns.

Vi hade mycket samtal med dessa. Deus gnällde och tjatade varje dag om hur jobbigt han hade det, om spelare som gnällde och som hotade andra spelare, om spelare som snackade skit om ledningen etc. (Har man självinsikt så borde man förstår varför ens medlemmar varje dag kritiserar en)

Då erbjöd vi att ta emot dessa "jobbiga" spelare så att Deus och GOTH slapp problemet. På det viset skulle väl problemet lösa sig och alla skulle må bra?

Men märkligt nog sa Deus varje gång nej. Han ville inte ha kvar dem - men han ville inte att de skulle gå över till Corian. Nej, han ville adla bort dem förstås. Otroligt onödigt, ansåg vi, eftersom detta ändå var duktiga spelare. Dessutom är det väl bättre ifall man slösar trupperna på fienden än på stammedlemmar?

Nåväl. Plötsligt säger Deus och ledningen att de ska lägga av helt med GOTH. Men först vill de "bestraffa" alla de spelare som opponerade sig mot ledningen. Vi ville ingripa och ta emot alla de där oliktänkande och de som vi ansåg skulle kunna tillföra en del till Corian. Men detta fick vi inte göra, sa Deus. Och för att verkligen visa att han menade allvar, så hotade han med krig om vi tog emot dessa. Självklart lät vi det då vara eftersom vi inte ville dra in oss i ännu ett krig mitt under G1-kriget.

Senare avgår ledningen och hela stammen faller ihop som ett korthus. I ett annat samtal hade Deus sagt till oss att han ville att vi skulle ta över hela GOTH. Deus var alltså villig å ge bort hela GOTH till oss - den värsta formen av förräderi i våra ögon. Att som ledare förråda HELA sin stam.

Och nu gick visst Deus självmant över till WCW efter att ha varit med oss en kort tid. Varför? Våra två senaste tillskott XXX och YYY - de två spelare som han och ledningen förde krig med innan de bestämde sig för att köra hela stammen i diket - anslöt sig till oss.



GOTHs största hot var aldrig G1, Groover, eller andra yttre krafter. GOTHs största hot var GOTHs ledning och GOTHs plötsliga tillväxt.
 

nixu

Member
Reaktionspoäng
0
Jag skulle inte för allt i välden vilja förstöra ditt "moment" nu Henrik.. Men är det inte Anduran din ledare som har skrivit detta?
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Jag skulle inte för allt i välden vilja förstöra ditt "moment" nu Henrik.. Men är det inte Anduran din ledare som har skrivit detta?

Tror de är förstört nu. Återigen så kan ja gå tillbaka till v3 o slakta lite så får ja tillbaka mitt "moment" of happieness ;)

Att du ens anklagade mig för något sådant! bör bestraffas redan nu :p
 

DeletedUser

Guest
Du tänkte inte låta Anduran kopiera in det i det allmänna forumet själv om han ville ha det här...?
 

DeletedUser

Guest
Urk. Jag tänkte faktiskt låta henrik posta inlägget i mitt ställe. Det viktigaste är väl att budskapet kommer fram och inte vem som skrivit inlägget?
 

DeletedUser

Guest
Just vem som skrivit det spelar väl ingen roll nej. Men vad jag vet är han inte i Corians ledarskap? (Och om han är det så är det uppenbarligen inte uppenbart.) Och ett sådant uttalande är väl ändå något som ledarskapet för stammen borde stå bakom. Han har ju iofs ändrat dina "jag" till "vi" osv men det ökar ju intrycket av att det är något officiellt stamuttalande. Som sagt; möjligt att det är men då borde det väl göras tydligt.

En anledning till att jag är kritisk är att i folk34-tiden så gillade henrik att framstå som ledaren för stammen när det gagnade honom. När det sedan blev hett om öronen så skyllde han ifrån sig ansvaret med att han "bara" var vice-ledare. Tycker mig skönja dessa strömningar även i denna handling och även hans luddiga svar.


Du skrev det mycket väl Anduran. Klart att det inte måste framgå att du skrivit det men det borde förtydligas att det är Corians ledarskap som står bakom.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
En anledning till att jag är kritisk är att i folk34-tiden så gillade henrik att framstå som ledaren för stammen när det gagnade honom. När det sedan blev hett om öronen så skyllde han ifrån sig ansvaret med att han "bara" var vice-ledare. Tycker mig skönja dessa strömningar även i denna handling och även hans luddiga svar.

DyZe vet du ens va du snackar om? vadå hett om öronen?!? vi krigade aldrig, hur f*n kan de uppstå problem då?

Snälla, ta de med mig igen så slipper vi spamma forumet....
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Jag blir nästan lite rörd över att ni tagit er tid och skrivit ihop en saga om oss, nästan gulligt :)

Vad jag däremot inte förstår är varför ni engagerar er så otroligt mycket i hur vi sköter vår stam? Om vi är såna nötter som ni verkar anse så är det väl bara att skita i oss eller?

Dessutom finns det ytterligare en intressant aspekt i det hela, och det är att så fort XXX, YYY och ZZZ försvann så stabiliserades stammen. Men vad vet jag, måste ju varit rena tillfälligheter eller det kanske var den goda fen, hon brukar ju alltid dyka upp i sagor.
 
Senast ändrad:

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Jag blir nästan lite rörd över att ni tagit er tid och skrivit ihop en saga om oss, nästan gulligt :)

Vad jag däremot inte förstår är varför ni engagerar er så otroligt mycket i hur vi sköter vår stam? Om vi är såna nötter som ni verkar anse så är det väl bara att skita i oss eller?

Dessutom finns det ytterligare en intressant aspekt i det hela, och det är att så fort XXX, YYY och ZZZ försvann så stabiliserades stammen. Men vad vet jag, måste ju varit rena tillfälligheter eller det kanske var den goda fen, hon brukar ju alltid dyka upp i sagor.

Var hälsad Häxan i historian! (snälla slå mig int...:D)

Jadu, istället för o säga "skit i de du, int upp till dig hur vi sköter stammen" så kanske vi kan förklara ord för ord för dig o deus. Fast iof frågar man deus tillräckligt så ignorerar han en, o får ett "fint" brev från dig ;)
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Var hälsad Häxan i historian! (snälla slå mig int...:D)

Jadu, istället för o säga "skit i de du, int upp till dig hur vi sköter stammen" så kanske vi kan förklara ord för ord för dig o deus. Fast iof frågar man deus tillräckligt så ignorerar han en, o får ett "fint" brev från dig ;)



Han blev väl lite trött på ditt spammande misstänker jag henke... och det blev jag också till slut. Dessutom är det inte lite väl barnsligt att skriva till mig och fråga om Deus får igga dig? Tycker inte du att det är upp till han att bestämma det?

Men vad är det du ska förklara ord för ord? Kriget mellan LEGXX och Corian? Eller ska du förklara XXX, YYY och ZZZ? Och om jag ska vara riktigt ärlig, jag tror faktiskt inte vi behöver några förklaringar från dig, har nog rätt så mycket mer livserfarenhet än du har, och vet du, den räknas... men visst, skicka du mig ett pm och "förklara" eller om du föredrar att göra det här, kan inte säga att jag bryr mig särskilt mycket om vilket, kan ju vara roligt för andra att läsa det också... :)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
ja aeon, kan ju berätta om hur du sköter goth - med dina ord, så kan vi få se vem som är häxan ;)

mhm, personerna i fråga - vi ville ha över dom, ni sa "nej" jaja, int mitt fel
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Om det får dig att må bättre henke, så gör det :)

Som jag sa innan, jag bryr mig inte. Tycker du det är roligt att försöka förnedra mig i offentliga forum så varsågod, för mig är Tribal ett spel, inte en verklighet. Det kommer du också tycka när du blivit vuxen. :)

Och när det handlar om dom spelarna så tycker jag att varje stam själva ska ha rätt att ta hand om spelare som beter sig illa. Och hota stamledaren anser iaf jag räknas dit. Sen om ni vill ha dom är iaf i mina ögon inte en anledning att inte "bestraffa" hot och annat dåligt beteende. Tror jag inte du hade tyckt heller om det inte hade varit för att det råkade vara dina vänner.

Men visst, sätt du igång och berätta med "mina ord", ska bli riktigt intressant att läsa.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Om det får dig att må bättre henke, så gör det :)

Som jag sa innan, jag bryr mig inte. Tycker du det är roligt att försöka förnedra mig i offentliga forum så varsågod, för mig är Tribal ett spel, inte en verklighet. Det kommer du också tycka när du blivit vuxen. :)

Och när det handlar om dom spelarna så tycker jag att varje stam själva ska ha rätt att ta hand om spelare som beter sig illa. Och hota stamledaren anser iaf jag räknas dit. Sen om ni vill ha dom är iaf i mina ögon inte en anledning att inte "bestraffa" hot och annat dåligt beteende. Tror jag inte du hade tyckt heller om det inte hade varit för att det råkade vara dina vänner.

Men visst, sätt du igång och berätta med "mina ord", ska bli riktigt intressant att läsa.

Tycker de är småkul när deus går med oss, ser våra planer om "goth" sen drar ni över till nwcw o ber om skydd. Intressant teknik ni har! :D

Sen har vi ju sett rapporter på dina anfall på zzz :p då blir man gla som tusan.

Aja, dra groover visan igen nu "jag har int tid" när de blir varm om öronen!

//aja, tycker ni gör rätt i o ha regeln om att ALLT måste gå igenom er, annars blire bortadling - så Gothare, hoppas ni int adlar en övergiven utan o frågar aeon!
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Tycker de är småkul när deus går med oss, ser våra planer om "goth" sen drar ni över till nwcw o ber om skydd. Intressant teknik ni har! :D

Sen har vi ju sett rapporter på dina anfall på zzz :p då blir man gla som tusan.

Aja, dra groover visan igen nu "jag har int tid" när de blir varm om öronen!

//aja, tycker ni gör rätt i o ha regeln om att ALLT måste gå igenom er, annars blire bortadling - så Gothare, hoppas ni int adlar en övergiven utan o frågar aeon!

Nu hänger jag inte med riktigt... hur kom Groover in i sagan? Vad jag vet så har han aldrig varit med i GOTH?

*hämtar chipspåsen och ser fram emot nästa kapitel*
 

DeletedUser

Guest
Nu hänger jag inte med riktigt... hur kom Groover in i sagan? Vad jag vet så har han aldrig varit med i GOTH?

*hämtar chipspåsen och ser fram emot nästa kapitel*

Hahaha du läser allt det, och det enda du ser är Groover =)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp