Rutkowski, föredetta Ärkebiskop BFH

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
MrRisling, vår ihärdige reporter har avlidigt och hamnat i helvetet för sina synders skull.
Helvetet är en hemsk plats att beträda, överallt omkring honom flyger osaliga andar förbi och utstöter fruktansvärda avgrundsvrål. Darrande i hela kroppen vandrar kaninmästaren förbi den ena avgrundsdemonen efter den andra som plågar själarna från fallna krigsherrar i tribalwars värld.
Flera gamla legender ses plågas av avgrundsdemonerna och alltihopa överses av en man som fram tills helt nyligen fortfarande vandrade på V1s yta och fortfarande har kontakt med. Det är den fallne ärkebiskopen Rutkowski.
Vår hjälte vandrar modigt fram mot den store krigarens tron.


Han säger: Nu när jag ändå är här skulle jag ju kunna passa på att få en intervju med er?
Rutkowski ser ner på den lilla dödlige och ler: Om du vill kan du få intervjua mig innan du skall få ditt straff.

Journalisten ser framför sig hur han dränks i ett kar med finkel om och om igen av kaniner som samtidigt tuggar på hans öron han ryser och inser att det här kan bli hans viktigaste intervju hitintills.

Han börjar: Vad fick dig att börja spela TW?
Rutkowski: Jag surfade på rollspelsforumet sorcerers.net där jag såg en ad för TW.net. Vanligtsvis trycker jag ALDRIG på ads men spelet såg intressant. Jag spelade på w7.net i en månad eller något innan v1.se började där jag blev medlem dag ett.
MrR: Med andra ord är du en av de verkliga veteranerna på TW, hur länge har du spelat?
Rutan: Som jag sa tidigare, sedan .se började så har jag spelat på .se, lite längre på .net, jag lade dock ner .net i Augusti. Försökte också samla ihop en stam på v3.se och fick flera av de bästa spelarna med mig men det sprack på grund av interna konflikter.
MrR: Oj det låter som du ägnar mycket tid åt spelet, hur många timmar sitter du framför datorn om dagen?
Rutan: Jag spenderar cirka två timmar om dagen, spridda beroende på när jag ska attackera och blir attackerad. Sitter dock vid datorn 13-14 timmar om dagen i genomsnitt så jag kan kolla när som helst egentligen.
MrR: Du var ju fram tills helt nyligen ledare för en av de mest framgångsrika stammerna på SE-servern, hur hamnade du där?
Rutan: I beta-servern så bjöd en kille som hette Jayyee in mig i en stam där vi latjade runt en hel del i det dygnet vi spelade. Jag hoppade in i den stammen, SFE, när den riktiga servern började men tröttnade snart på deras inkompetens och idiotism så när en kille som hette Tjarls rekryterade en av mina få vänner i SFE till hans nya stam, BFH, så gick jag snabbt över. Nu var vi medlemmar av BFH, cirka tjugo man mot FFA, SFE, och alla deras systerstammar vilket gav dem kanske 350-400 spelare. Vi bad dem att låta oss vara ifred men när de fortsatte anfalla oss så förklarade vi krig. Vi krossade dem sakta men säkert och efter ett par månader så hade vi gått om dem och SFE splittrades och de flesta gick in i TDF, som gjorde samma sak, det var en kontinuerlig process. Dock så i slutet av SFE-kriget
så blev vår ledare Tjarls tvungen att sluta och han rekommenderade mig och Lufsen75 som hans efterträdare.
MrR: Det låter som ett riktigt spännande krig vad tror du gjorde att ni vann?
Rutan: Samarbete, effektivitet, stamvilja och goda taktiker.
MrR: Vad är då det som du tycker är roligast med TW, det som gör att du är beredd att spendera flera timmar framför datorn och spela vidare?
Rutan: Jag är krigshistorier; jag har läst om krigshistoria sedan mellanstadiet. Jag gillar att försöka nya taktiker och skit. Sedan så är jag också en rollspelare vilket märks när jag skriver krigsförklaringar och dylikt. Det är ännu ett outlet för mig; det är allt. Det är inte så att jag känner någon i spelet egentligen, jag håller IRL och spelet ifrån varan. Har sett hur illa det kan gå om det inte sker.

Plötsligt flyger ett par plågade andar förbi skrikandes om blod, sorg och smärta, journalisten ryser till och försöker samla sig samtidigt som han känner hur tårarna trycka på och hela hans världsbild ruckas. Han är medveten om att vistelsen här nere kommer att förfölja honnom för all framtid.

Han tar ett djupt andetag och fortsätter: Vad anser du din skicklighet inom spelet vara? Vad gör dig till en av storspelarna?
Rutan: Min skicklighet är mitt tålamod och mitt ledarskap. Dock så ser jag mig inte som en storspelare; bara en ledare.
MrR: En som varit ledare för en väldigt framgångsrik stam bör väll räknas som en storspelare.
Vilka räknar du som storspelarna i TW?
Rutan: Spelare som kombinerar taktik, ledarskap, lag samarbete, och effektivitet. Mitt praktexempel är MentalMidget i BFH. Han har inte högst poäng i spelet men han har en effektivitet som jag inte tror jag sett någon gång tidigare.
MrR: Spelar du några andra spel, som du kan rekommendera för att förbättra sin taktik i TW?
Rutan: Nej jag spelar många krigsstrategispel men inget som passar egentligen.
MrR: Vad tycker du är viktigt att tänka på när det gäller TW?
Rutan: Att det bara är ett spel det är det viktigaste av allt.
MrR: Bra svar, tio snabba frågor nu?
Rutan: Okey.
MrR: Trupper eller poäng?
Ärkebiskoppen ser på kaninmästaren som om han vore en idiot rullar med ögonen och svarar: Trupper.
MrR: Defensivt eller offensivt?
Rutan: Offensivt.
MrR: I deffen, svärd+spjut eller spjut+TK?
Rutan: Svärd, spjut, båge.
MrR: HQ20 eller HQ30?
Rutan: HQ20
MrR: Verkstad2 eller 15?
Rutan: 2
MrR: Barack24 eller 25?
Rutan ser än en gång på journalisten som ställer så löjligt enkla frågor, han svarar med en iskall stämma: 25 självklart, den lilla skillnaden har effekt i det stora långa.
MrRisling kryper ihop lite grann och ser omkring sig hur andarna och demornerna kryper närmare med en djurisk hunger i sina blickar när dom ser på honnom.
Han fortsätter: Diplomati eller kötta?
Rutan: Lite av varje.
MrR: Farma eller adla?
Rutan: Adla, jag har aldrig farmat.
MrR: Stammen eller solo?
Rutan: Stammen såklart; det syns väl på mina poäng.
MrRisling stramar upp sig och frågar: Sista frågan är viktig, kanin eller hamster?
Rutan: Kanin; har ju en har dock också dvärghamster, gerbiler, och marsvin.
MrRisling ser nöjd ut och ställer nästa fråga med nyvunnet mod: Om du skulle ge ett råd till en nybörjare vad skulle det vara?
Rutan: Organisera. Använd manipulation hos dina grannar för att slå ut dem en och en. Se till att du inte fastnar hos en masstam; det är en dödsstöt.
MrR: Du har ju nyligen avgått som stamledare för BFH, vad är anledningen till detta?
Rutan: Jag och min fästmö gifter oss i sommar(vigsel 28e Juni, ceremoni 3e Juli) och det tillsammans med andra IRL-saker har varit bakgrunden i beslutet. För jag menar; enligt Katolska Kyrkans lära så får ju inte biskopar vara gifta. ;9
MrR: Jag gratulerar
Rutan: Sedan så har jag också märkt att TW har tagit upp för mycket av min tid och IRL går alltid före spel; så är det bara. Jag kommer dock fortsätta som forummoderatör och radion.
MrR: R.E hävdar ju i det allmänna forumet att deras attacker mot dig varit en bidragande orsak stämmer det?
Rutan: Nej som sagt; IRL står för beslutet, inte något annat.
MrR: Det Låter bra och även skönt att du kommer vara kvar som forumadmin och i radion, kommer du att börja spela igen i framtiden?
Rutan: Kanske, jag och damen planerar att kanske skaffa en unge någorlunda snart så det beror helt på hur det utvecklar sig.
MrR: Jag hoppas vi ser mer av dig i TW i framtiden och tackar för din tid.

Den före detta Ärkebiskopen reser sig från sin tron och säger: Jag skulle vilja att denna intervjun når de levandes värld, därför ger jag din denna dryck.

Han sträcker fram en bägare av ben till den förstummade journalisten, i bägaren finns en klarröd vätska och kaninmästaren rynkar på näsan åt den. Senan rycker han på axlarna och tänker att om man väl har klarat av Tbb1s fuldricka borde man klara vilken vätska som helst.
Han sveper bägaren i ett enda drag, han känner smaken av vin. Plötsligt kastar sig alla demoner och osaliga andar fram mot honom och sliter tag i hans kropp och samtidigt som han förlorar medvetandet hör han Rutkowskis skratt eka mellan väggarna.

Vad skall hända nu, har han blivit förgiftad av den mäktige ärkebiskopen? Svaret får ni i nästa intervju.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp