Russian squatrutine(smolnov)

DeletedUser

Guest
Antar att det finns folk som tränar här på TW och undrar därför om någon har erfarenhet av den ryska benböjsrutinen Smolov. Den ska kunna boosta squaten med 30-50 kg på 13 veckor. D:
Ni kanske har kört något liknande? hur funkade det för er?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Kör en annan variant på det. Kör Mass Super Set kontra Drop Set. Vilket vill säga att jag kör 5 Set och dropar reps. Kör 12-10-8-6-4.

Blir då att man startar med en "komfortabel vikt" som man klarar 12-15 max. Sen dropar jag reps men ökar vikt. osv tills jag når 4. 4:an har jag högre tolerans på beroende på vikt. Acceptabelt är 2-4 men så fort jag klarar 4 "lätt" så ökar jag. Då startar jag med vikten jag hade på 10 och gör 12 osv....

Exempel:

12reps 80kg, 10reps 90kg, 8reps 100kg, 6reps 110kg, 4reps 120kg.

Anpassar denna träningsform till alla övningar och kör 4 månaders intervaller med denna. Efter 4 månader så kör jag 2 månader Super Set, sen går jag tillbaka osv....Beroende på övning blir påslaget allt mellan 2,5kg till 20kg mellan seten. Garanterar att du ökar mellan 10-15% i muskelstyrka och massa.
 

DeletedUser

Guest
Kör en annan variant på det. Kör Mass Super Set kontra Drop Set. Vilket vill säga att jag kör 5 Set och dropar reps. Kör 12-10-8-6-4.

Blir då att man startar med en "komfortabel vikt" som man klarar 12-15 max. Sen dropar jag reps men ökar vikt. osv tills jag når 4. 4:an har jag högre tolerans på beroende på vikt. Acceptabelt är 2-4 men så fort jag klarar 4 "lätt" så ökar jag. Då startar jag med vikten jag hade på 10 och gör 12 osv....

Exempel:

12reps 80kg, 10reps 90kg, 8reps 100kg, 6reps 110kg, 4reps 120kg.

Anpassar denna träningsform till alla övningar och kör 4 månaders intervaller med denna. Efter 4 månader så kör jag 2 månader Super Set, sen går jag tillbaka osv....Beroende på övning blir påslaget allt mellan 2,5kg till 20kg mellan seten. Garanterar att du ökar mellan 10-15% i muskelstyrka och massa.

Superset är en personlig favorit när det kommer till att bygga massa. Jävlar vilket pump och hypertrofi man uppnår redan vid andra droppet. Time under tension blir ju enorm. Aldrig testat det med Squats dock. Kanske värt ett försök;)
 

DeletedUser

Guest
Gör det, bygger massa nått fruktansvärt. Pumpen blir enorm och man ser snabbare resultat!....:)
 
Topp