RL med IM-stammarna förklarar krig mot A.B.D

DeletedUser

Guest
Vi har haft en del väpnade konflikter med A.B.D ett tag innan vi beslutade att gå ut i fullskaligt krig mot dom. De började med adelskrockar som inte gick att lösa diplomatiskt, och sedan vidare till konflikter med några allierade.

Men (nu var det ändå lite men...) det var alltså 9 ''adelskrockar'' för 2 dar sen som statsen från twstats stod på? Payback elr krock?
 

DeletedUser

Guest
Men (nu var det ändå lite men...) det var alltså 9 ''adelskrockar'' för 2 dar sen som statsen från twstats stod på? Payback elr krock?

Nu skall vi se. Bråk mellan oss och A.B.D har pågått sedan den 5 Maj. Och den 17 Maj beslöt vi oss för att trappa upp de till ett krig. Då ingick vi också i ett samarbete med RL för att gemensamt slå ut A.B.D.
Så jag kan inte se att vi har varit luriga på något sätt. Vi har försvarat oss själva, och våra allierade. Och givetvis gått till motangrepp när vi själva blivit utsatta.
 

tipu sultan

New Member
Reaktionspoäng
0
Men med tanke på att tipu sultan satte upp stats med både imri etc och RL måste kriget ha pågått en tid så krigsförklaringen måste ha varit ute då hos A.B.D, elr har jag fel? Elr är IMRI oseriösa och skriver diplomati brev efter nån timmes anfall? :awsm:


Eh jag är inte med i A.B.D
 

DeletedUser

Guest
Eh jag är inte med i A.B.D

Har jag inte sagt heller.


Nu skall vi se. Bråk mellan oss och A.B.D har pågått sedan den 5 Maj. Och den 17 Maj beslöt vi oss för att trappa upp de till ett krig. Då ingick vi också i ett samarbete med RL för att gemensamt slå ut A.B.D.
Så jag kan inte se att vi har varit luriga på något sätt. Vi har försvarat oss själva, och våra allierade. Och givetvis gått till motangrepp när vi själva blivit utsatta.

Okej, ja jag förstå att ni har försvarat er men att ni då har spenderat tid på fienden innan ni ens släppt ut krigsförklaringen e ju lite ogenomtänkt, elr?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Har jag inte sagt heller.




Okej, ja jag förstå att ni har försvarat er men att ni då har spenderat tid på fienden innan ni ens släppt ut krigsförklaringen e ju lite ogenomtänkt, elr?

Som jag skrev i de första inlägget så gjorde vi vår krigförklaring direkt till A.B.D, alltså genom PM. Detta enligt överenskommelse med RL.
Men annars så ja. Vi har adlat en del innan de blev krig. Alltså genom konflikter mellan spelare, inte mellan stammarna.
 

DeletedUser

Guest
Gott!

Då kan vi fortsätta att diskutera kriget mot A.B.D. Eftersom IM-stammarna krigar är de välkomna hit också.

//Evandar
 

DeletedUser

Guest
statistik

Från början av kriget till nu:
Side 1:
Tribes: RL IMRI IMAK IMLE
Players:

Side 2:
Tribes: A.B.D
Players:

Timeframe: 17/05/2010 12:00:00till22/05/2010 00:09:38

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 149
Sida 2: 21
Skillnad: 128

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 71
Sida 2: 1
Skillnad: 70

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 1,275,786
Sida 2: 114,271
Skillnad: 1,161,515

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 705,325
Sida 2: 11,910
Skillnad: 693,415

chart
 

linkk

Member
Reaktionspoäng
0
Verkligen roligt när alla lämnar stammen..
Härliga motståndare vi fick ^^
 

DeletedUser

Guest
Ja, jag hade hoppats på lite att bita i, det är roligare att spela då. Nu är det som att hacka smör med ett svärd, inte särskilt svårt.

//Evandar
 

DeletedUser

Guest
Avlsuta kriget och påbörja en enkel expansion me den stammen istället e nog bättre nu :D:D:D?
 

DeletedUser

Guest
Verkligen fasen snart får vi ta ut lite aggresioner vi har i oss med ju :/ går inte bara o sitta titta på längre..
 

DeletedUser

Guest
Haha, ja, flyktingarna är ju öppet villebråd! ^^

//Evandar
 
Topp