Redovisning: Operation ShadowStrike

Keio

Member
Reaktionspoäng
0
Kära Läsare

Som Officiell Krigstalesman Så Ser jag det som min uppgift att informera Er om hur det går i denna tråkiga insident med råttorna från Horden. Efter det att råttorna anföll, utan någon som helst krigsförklaring, så har vi samlat ihop oss och förberett oss på en lång drabbning. Här kommer nu resultatet av första veckans hårda drabbningar där vi följt vår plan: Operation ShadowStrike. Operation ShadowStrike gick ut på att placera oss hos fienden och skapa grupperingar både nära och långt ifrån vi skulle även deffa upp viktiga mål. Resultatet blev att av 28 försök så lyckades vi genomföra 24 (16). Inom () så ser ni det förväntade resultatet.

Här kommer första rapporten på ett delsteg i detta långa krig. Operation ShadowStrike.


- Kartläggningen är färdig till 100%

- 24 av 28 delars mål i detta steg klarade vi av och har genomförts utan större problem - vilket är 8 fler än beräknat.

Detta är ställningen sedan värde 0.

Totalt Antal Byar Erövrade

Horden: 78 (140) - Vi räknade med att första månaden skulle Hordens spelare ta 10 byar av oss per dag och 10 byar själva.

-STH-: 173 (35) - Vi räknade med att vi skulle få ligga på 100% deff och kanske hinna med 5 byar per dag.


Totalt Antal Byar Erövrade Av Motståndarna

Horden: 10 (130) - Då Hordens spelare hade fördel av både anfall och i närområdet ett övertag med 17:1 förhållande så var vi helt säkra på att de skulle tagit minst 75% av våra byar i norr + etablerat fäste i Norra delen av K54.

-STH-: 1 (0) - Självklart skulle vi inte kunna ta någon by av dom.


Totalt Antal Poäng Erövrade

Horden: 399.877 (980.000)

-STH-: 816.631 (245.000)

Kan vi hålla förhållandet 1,21:1 så kommer vi att förr eller senare vinna kriget även om det är avstånd mellan stammarna. Denna gång har vi hållit 2,21:1 på antalet byar och 2,04:1 på poäng - alltså mycket bättre än förväntat.

Vi räknar fortfarande med att kriget kommer att ta slut den 12 augusti då vi inte kunnat starta Operation: Fly By Nite tidigare.

Tackar för visat intresse.


Hälsningar

Keio
Krigstalesman
 

DeletedUser

Guest
Fly by nite? :p

det var något nytt helt klart =)
Lycka till
 

DeletedUser

Guest
Det låter helnördigt med era kodnamn, verkligen...
Men bra jobbat =)
 

DeletedUser

Guest
Kan vi hålla förhållandet 1,21:1 så kommer vi att förr eller senare vinna kriget även om det är avstånd mellan stammarna.
Av allt dravvel så stör jag mig mest på detta. Varför just 1,21?

Om ni håller förhållandet 1,0000001:1 så kommer ni förr eller senare ha hela världen då tidsfaktorn går mot oändligheten. Lär ju ta ett tag men "förr eller senare" kan ju också vara en bit framåt..

Vad säger att ni inom rimlig tid, säg max ett år, skulle slå ut Horden om er "total antal poäng erövrade" eller "totala antal erövrade byar" är 21% högre än Hordens? Ni behöver fortfarande inte ha tagit en enda by av dem...

Nä lägg ner svammelstatistiken är ni snälla.

Era förväntningarna sen visar ju bara att ni är sämre på att förutspå framtiden än Stefan Invges lagt räntebanan i slutet av 2008, så jag ser inte riktigt varför ni redovisar hur fel ni haft.

Får intrycket att ni vill att man ska bli imponerad av er redovisning men ett tips är då att inte berätta om hur fel ni haft, det drar ner intrycket..
 

DeletedUser

Guest
Av allt dravvel så stör jag mig mest på detta. Varför just 1,21?

Om ni håller förhållandet 1,0000001:1 så kommer ni förr eller senare ha hela världen då tidsfaktorn går mot oändligheten. Lär ju ta ett tag men "förr eller senare" kan ju också vara en bit framåt..

Vad säger att ni inom rimlig tid, säg max ett år, skulle slå ut Horden om er "total antal poäng erövrade" eller "totala antal erövrade byar" är 21% högre än Hordens? Ni behöver fortfarande inte ha tagit en enda by av dem...

Nä lägg ner svammelstatistiken är ni snälla.

Era förväntningarna sen visar ju bara att ni är sämre på att förutspå framtiden än Stefan Invges lagt räntebanan i slutet av 2008, så jag ser inte riktigt varför ni redovisar hur fel ni haft.

Får intrycket att ni vill att man ska bli imponerad av er redovisning men ett tips är då att inte berätta om hur fel ni haft, det drar ner intrycket..

Haha, kunde inte sagt det bättre själv! Kom igen nu HORDEN slå ut dom!
 

DeletedUser

Guest
måste säga att jag tycker den gör viss nytta .

kanske mest bara för jag är sifferkåt .. ^^
men även om viss fakta säger mer än annan så får man ut något av detta . det gör även ni i Horden när ni säger att det är skit. Det ger er en uppfattning om -Sth-, vad jag tycker om detta har inte med tråden och jag behöver därmed inte säga det . :)
tystnadsplikt... *schhhhh!*
 

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
Känns som det är enklare att göra såhär...


Side 1:
Tribes: Horden
Players:

Side 2:
Tribes: -Sth-
Players:

Timeframe: För alltid

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 760
Sida 2: 816
Skillnad: 56

image.php


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 13
Sida 2: 3
Skillnad: 10

image.php


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 2,978,693
Sida 2: 3,187,557
Skillnad: 208,864

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 103,009
Sida 2: 20,060
Skillnad: 82,949

image.php
 

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
Side 1:
Tribes: Horden
Players:

Side 2:
Tribes: -Sth-
Players:

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 0
Sida 2: 0
Skillnad: 0

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 0
Sida 2: 0
Skillnad: 0

image.php







Side 1:
Tribes: Horden
Players:

Side 2:
Tribes: -Sth-
Players:

Timeframe: Förra veckan

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 5
Sida 2: 0
Skillnad: 5

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 41,634
Sida 2: 0
Skillnad: 41,634

image.php
 

DeletedUser

Guest
dom statsen var tråkiga ;)
isf äre bättre att läsa Keios o bmxm5s låååååånga härliga invecklade inlägg ! :D
 

DeletedUser

Guest
Hahaha... Känns som Benetus lekte fel med statistiken igen. Kul att han skickade en underhuggare med statistiken. Nä, han får nog räkna rutor igen och leka mattematik professor tror jag. Och räkna med att jag en vacker dag kommer och knackar honom på axeln.
 

DeletedUser

Guest
Hahaha... Känns som Benetus lekte fel med statistiken igen. Kul att han skickade en underhuggare med statistiken. Nä, han får nog räkna rutor igen och leka mattematik professor tror jag. Och räkna med att jag en vacker dag kommer och knackar honom på axeln.

om jag förstått saken rätt är benetus endast vice diplomat .. så jag kan inte påstå att jag håller mig dig på ngt sätt .
 

DeletedUser

Guest
JAg tycker det är ett väldigt itressant namn på den här operationen. Jag undrar om det finns några dolda budskap :)
 

DeletedUser

Guest
va är det ni vill visa med era uträkningar och operationer? er operation verkar inte så lyckad heller:rolleyes:
 
Topp