rawr?´s Gimp Guide

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag är inte bäst på norska, som jag tror du snackar. Men hur som helst, poängen med att rendera är att få bilden för sig själv. T ex om du tar ett kort på en apa så får du alltid med en slags bakgrund. Därför kan du ta bort dom bitarna du inte vill ha med och t ex andvända bilden endast som transparent eller helt enkelt fixa en egen bakgrund till den. Nu på morgonkvisten är inte hjärnan aktiverad, så kan ha glömt nåt ^^

Selvfølgelig, det visste jeg, men hva er poenget med å rendre guiden?
 

DeletedUser

Guest
@Emmsi- Fick dator problem, kommer under veckan.

@Hampus204-När du ska skriva en text trycker du på "textverktyget" sedan så kommer det upp en "textmeny" där du kan ändra storlek osv. Där finns en ikon på det aktuella typsnittet, tryck där och du får upp massa olika tysnitt :)
 

DeletedUser

Guest
jag har börjat göra en del sigs nu men när jag ska ladda upp dem står det bara att det är något fel.
 

hampus204

Active Member
Reaktionspoäng
12
@Hampus204-När du ska skriva en text trycker du på "textverktyget" sedan så kommer det upp en "textmeny" där du kan ändra storlek osv. Där finns en ikon på det aktuella typsnittet, tryck där och du får upp massa olika tysnitt :)

Jo, jag vet men jag hitatr de ej ;)
 

DeletedUser

Guest
Gimp har slutat fungera, har testat allt. Installerat om, sökt hjälp på nätet. Kollat om nåt program är för, kollat om brandväggen blockerar. Inget funkar, släng skiten nu är jag sur :(
 

DeletedUser

Guest
Gimp har slutat fungera, har testat allt. Installerat om, sökt hjälp på nätet. Kollat om nåt program är för, kollat om brandväggen blockerar. Inget funkar, släng skiten nu är jag sur :(

Jamen vad f*n :/ Men de som vill lära sig massor av grejer i gimp sök på swegimp.egetforum.se på google så finns det ett forum där :) Hoppas ditt GIMP löser sig nångång.. Testat virus scanna datorn
 

pypper

Member
Reaktionspoäng
0
du kanske skulle ha tagit ''Lås tråden'' istället för "Släng Skiten nu" :awsm:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp