Rate the player!

DeletedUser

Guest
Låt oss nu försöka få lite liv i v21 forumet!
Världen är ännu inte gammal och många namn har ännu inte kommit ut, därför kan det bli intressant att se vad folk har att säga om varandra redan nu.

Startar upp klassikern "Rate the player", men vill inte ha några personliga påhopp.
Kriterierna man poängsätter utifrån är följande;

Poäng:
OBA:
Position:
Profil:
Stam:


Vi sätter poängen mellan 1-10 där 10 är bäst och 1 är värsta tänkbara.
Poängsättningen skall bara sättas utifrån denna världen, så känner du spelaren sen tidigare så skall det inte ha någon betydelse (varken hat eller älsk!). Utan det är ifrån vad ni ser på kartan/rankingen/profilen/twstats osv på v21 som gäller!

Eftersom jag startar tråden så tar jag tillfället i akt att starta, och väljer då spelaren med rank 1, *Stark*.

*Stark*

Poäng: 10/10 2.272, finns väll inget att klaga på där. Rank 1 ju.
OBA: 2/10 OB-a borde dock ligga mycket högre kan man tycka, många stora grannar som borde vara rensade vid detta laget. Saknas det trupper här kanske?
Position: 8/10 Postionen ser väll ganska hyfsad ut, mycket fina byar att plocka och farma. Får hoppas inte SBI sitter inne på allt för många IAP:s/Allys.
Profil: 1/10 Finns ingen profil.
Stam: 7/10 Känner igen några rätt tunga namn, men också väldigt många nya. Internationell stam som är här för att visa Sverige vilka som bestämmer?

Låt oss nu hålla en bra standard på denna tråden, så sparar vi pias lite jobb!
 

Jayce

New Member
Reaktionspoäng
0
Poäng: 9/10, Ok poäng
OBA: 9/10, Duktig kött
Position: 7/10, För nära oss andra i LoL men bra pos ändå.
Profil: 10/10 Jag som har gjort bilden så kan väll inte sätta mindre?
Stam: 10/10, Tons of Damage!

//Jayce
 

Mordekaiser

New Member
Reaktionspoäng
0
Jayce

Poäng: 10/10. Rank 1. 'Nuff said.
Oba: 5/10 lite mer med tanke på ranken vore bra, men trots allt är det onödigt att kötta för mycket så här långt in.
Position: 5/10 duger antar jag.
Profil: orkar inte kolla -.-
Stam: 10/10 tuff fin och kan gå långt :p

Rate: Mordekaiser
 

DeletedUser

Guest
Mordekaiser

Poäng: 4/10. Ligger en bit efter toppen och relativt lågt i förhållande till sina stammedlemmar.
OBA: 5/10 Bättre i OB-rank än i poäng, verkar ha rensat lite, bör bli bättre i framtiden.
Position: 8/10 Kan väl inte bli så mycket bättre, är väl inga andra stora stammar än hans egen i närheten? Ligger mitt i stammen.
Profil: 5/10 Hade varit 0/10 om det inte funnits en festlig .gif.
Stam: 10/10 Är en av 3-4 stammar som än så länge kan förtjäna full pott i förväntningar, får se om de kan uppfylla förväntningarna.

Rate: selakefo
 
Senast redigerad av en moderator:

ai se eu te pego

New Member
Reaktionspoäng
0
Selakefo

Poäng: 2/10. Låg poäng.
OBA: 2/10 Låg oba relaterat till poäng.
Position: 8/10 Tycker detta är bra position för dig att köra på o slå ut andra i ditt område, trumma på så lär du bli stor där med rätt kunskap.
Profil: 1/10 boring
Stam: 2/10 Ingen aning om vilka ni är - tyvärr! :)

Rate : Ai se eu te pego
 

DeletedUser

Guest
Ai se eu te pego

Poäng: 10/10 Gissar på att det är mer poäng än trupper där ;) Men bra jobbat med akademin.
OBA: 8/10 Du har köttat på väldigt bra/strategiskt
Position: 5/10 Inte skoj att ligga i smeten, men du har ett fint utgångsläge
Profil: 1/10 Ganska tråkig profil
Stam:10/10 Stammen är ju underbar, den har ju dig :O

Rate: GlasDeKlas
 

ai se eu te pego

New Member
Reaktionspoäng
0
Glasdeklas

Poäng: 7/10 Helt ok poäng, kommer dock förändras vet jag.
OBA: 9/10 Bra OBA jämfört med poäng.
Position: 10/10 Du kommer slakta allt i din väg!
Profil: 1/10
Stam:10/10 Klarar sig bäst ;)

Rate Ai se eu te pego
 

DeletedUser

Guest
Ai se eu te pego

Poäng: 10/10 Återtagit förstaplatsen
OBA: 9/10 Bevis för att du inte enbart har kört på poäng
Position: 8/10 Stora valmöjligheter med adlingar men finns mycket farliga spelare runt dig.
Profil: 1/10
Stam: 10/10 och ja jag är partisk :)

Rate Blågammelsmurf
 

Bushdoctor

Member
Reaktionspoäng
0
Blågammelsmurf

Poäng: 8/10 Ser helt ok ut
OBA: 9/10 Bra ob i förhållande till poäng
Position: 8/10 Kunde vara bättre och det blir nog lite körigt längre fram.
Profil: 1/10 Rätt tråkig och intetsägande
Stam: 2/10 Ser inte ut som ni kommer gå långt...men jag har haft fel förut

Rate Bushdoctor
 

DeletedUser

Guest
Bushdoctor

Poäng: 9/10 Bra med poäng för den sena starten!
OBA: 10/10 Kan inte begära mkt mer med tanke på sen start, och man skall inte kötta i onödan!
Position: 7-8/10 Inget 100 procentigt läge med tanke på stammens postions, däremot har du nog inte så mycket till motstånd i början!
Profil: 4/10 Färgglad bild på ett träd som dricker öl, alla gillar väll öl?
Stam: 9/10 Vill inte ge någon annan stam än LoL 10an, men ni är väll 9.9 då. Tror att det är ni som kommer ta hem denna världen om alla/många av er fortsätter och ha motivation!
 

DeletedUser

Guest
Heimerdinger

Poäng: 7/10 - Rank 55, klart godkänt men inte så mycket mer.
OBA: 10/10 - Rank 2, men frågan är om du inte har för mycket OBA?
Position: 2/10 - Om er stam ska vara så bra som flera påstår har du inget roligt läge, flera stamkamrater som grannar nästan. Annars är jag orolig att du rensat för mycket så att adlingsmålen tar slut då ni är sex stycken i det området.
Profil: 5/10 - En bild, något citat och utmärkelser. Inget speciellt men samtidigt kan man väl inte begära så mycket mer.
Stam (LoL): 7/10 - Har en känsla av att ni är för få riktigt duktiga spelare, och för få som lirar 100%. Kan hålla hyggligt i början men inte i längden.
Övrigt: 4/10 - Går rykten om att det är Tilleyy som spelar här och då har du gjort en bra start om man jämför med tidigare världar. Klart godkända poäng men positionen är bedrövlig och jag är rädd att du köttat lite väl mycket.

Mister Bane
 

DeletedUser

Guest
Mister Bane

Poäng 8/10-ligger ju på top 15 så det måste ha varit en bra start
OBA 5/10- inget märkvärdigt mer än att du kör off
Position 8/10- mitt i gröten, får man en bra start där så går man långt
profil 3/10- inget speciellt med den
Stam 8/10- känner igen några spelare som jag har spelat mot innan
övrigt: 0/10 har inget här

Herrmalmo
 

DeletedUser

Guest
Herrmalmo

Poäng 6/10 Helt okej poäng, tycker dock den borde vara lite högre för du har allt ett bra läge!
OBA 6/10 Rank 110 vilket inte är så bra, men med tanke på att du mest har barbarian byar som grannar så är det helt okej!
Position 5/10 Mycket barbarianbyar, mindre adelsmål!
profil 9/10 Gillar bilden! ;)
Stam 5/10 Inget särskilt.


Rate Guess my name
övrigt:
 

DeletedUser

Guest
Guess my name:

Poäng 9/10 Mycket bra. Enda som fattas är första ranken, därför inte en 10.
OBA 6/10 Det är inte helt kasst. Men med tanke på poängen och (trupperna?) som borde finnas bakom kontot så borde du ligga högre. Men efter en titt på kartan där jag ser att du har många stammedlemmar jämte dig så kan jag förstå.
Position 5/10 För mycket stammedlemmar nära!
Profil 2/10 Alltid något.
Stam 5/10 Känner inte igen en enda spelare. Men att du är ganska stor och är med i den, gör att folk troligtvis ändå kommer följa den lite.


Rate: Whine N Doctor
 

DeletedUser

Guest
Whine N Doctor:

Poäng 5/10 Relativt bra. Borde dock ligga högre med tanke på ditt härliga läge!
OBA 8/10 Jämförelsevis med din poäng så är den ganska bra, borde kanske ligga snäppet högre för du har en väldigt bra position, men dem kanske har gett upp redan, inte vet jag.
Position 9/10 Mycket bra. Du är överlägsen i din 15x15 åtminstone!
Profil 8/10 Vackert!
Stam 10/10 Känner igen relativt många, ligger först i OB samt poäng, fortsätt i den inslagna vägen.

Rate: Devastator
 

DeletedUser

Guest
Devastator

Poäng: 7/10 Helt okej poäng
OBA: 8/10 Bra med tanke på din poäng
Position: 6/10 Hyffsat bra läge. Mycket barbarbyar runt dig
Profil: 1/10
Stam: 9/10 Verkar vara en bra stam med lite erfaret folk i den :)
 

Wwhjip

Member
Reaktionspoäng
0
Cubencis

Poäng: Bra om du har köttat trupper sedan start och ligger på en hög farmnivå så är poäng helt okej, om du går efter poäng måste jag säga att du är lite efter;)
OBA: 1.559 Lite oba sparar på trupperna, kanske väntar på något stort ?
Position: Jefligt taskigt läge mitt i LoL klustret och farmerna är säkert tomma hela tiden förmodar jag, oxå rätt lite barbs på stor yta :/
Profil: Inte särskilt lockande tyvärr.. eller "underhållande" kanske är det bättre ordet jag söker :)
Stam: Stamlös tyvärr.

Rate: Hallonkräm
 

DeletedUser

Guest
Hallonkräm

Poäng: 9/10 Fin poäng, fint farmat så du har förtjänat poängen. Bra!
OBA: 4/10 Hänger inte riktigt med i poäng rankingen, men antar att du sparar dina trupper och köttar på snart! (eller kanske en deffspelare?)
Position: 5/10 Brevid en annan stor spelare, men annars mkt bra farmer osv om man har bra koll på dom dvs. Ditt betyg dras ner här lite pga den låga OBn.
Profil: 2/10 Ren och skär information, tack för den! Men vill se lite färger, gillar alla regnbågens!
Stam: 1/10 Utan stam för tillfället, förhandling pågår? ;)
 

DeletedUser

Guest
Heimerdinger

Poäng: 10/10 Kan inte förmå mig att klaga på en spelare på rank 16 med 3.062 poäng. Bra jobbat!
OBA: 10/10 Köttat på rejält, kanske för mycket? Med tanke på att du ligger nära många i din stam kanske du farmar bort goda adlingsoffer i framtiden? Eller hur man nu ska uttrycka sig...
Position: 5/10 Du ligger ganska nära ett par andra från din stam vilket kan vara ett problem när det ska adlas. Som på OBA. Antingen så blir det succé eller flopp.
Profil: 4/10 En konstig bild, ett citat och några utmärkelser. Imponeras som vanligt aldrig av folks profiler, de är svåra att göra något vettigt med...
Stam: 8/10 Har en bra chans att gå långt om ni lyckas med diplomatin.

Övrigt om min egna tanke just nu : Vafaan sitter jag o håller på med? Fast nån gång ska väl vara den första...
 

lolmanned

Member
Reaktionspoäng
0
Profil: 4/10 En konstig bild, ett citat och några utmärkelser. Imponeras som vanligt aldrig av folks profiler, de är svåra att göra något vettigt med...

Inte vettigt? Det är en bild av Heimerdinger och texten är hans "lore".

"For Science!"

Edit: Länk så att du kanske förstår:
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp