Rate The Continent!

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Rate the Continent

8af9c8e38b4373534297208b834a4ec2.png

Lika bra att man startar upp denna tråden här med en gång då det är nu den egentligen är som mest intressant! :D

Info om tråden: NYHET! - Rate The Continent!

HTML:
[b]Rank 1: K[/b]

[I]Detta anser jag på grund av...[/I]

[1] - 
[2] - 
[3] - 

[b]Rank 2: K[/b]

[I]Detta anser jag på grund av...[/I]

[1] - 
[2] - 
[3] - 

[b]Rank 3: K[/b]

[I]Detta anser jag på grund av...[/I]

[1] - 
[2] - 
[3] - 

[b]Rank 4: K[/b]

[I]Detta anser jag på grund av...[/I]

[1] - 
[2] - 
[3] -

Hoppas på många intressanta listor!!

Med Vänliga Hälsningar!
Felix aka Ogiltigt
 

Absorb

Member
Reaktionspoäng
16
Gör ett försök att få liv i denna tråden då jag tycker den är rolig att läsa :)
Hoppas fler lägger upp listor!

Rank 1: K44

Detta anser jag på grund av...
Att det det känns som den tätaste kontinenten just nu. Många premades som har lagt sig i denna kontinent så det kan sluta på många sett. Beroende på hur diplomati sköts och vad de lite mindre stammarna väljer att göra kan denna kontinent bli mycket intressant!

[1] - LL
[2] - OenSe
[3] - T.O.H

Rank 2: K55

Detta anser jag på grund av...
Att det känns väldigt öppet i fajten om vem som skall ta tag i denna kontinent. Det kanske inte är spelarmässigt den starkaste kontinenten men den skall bli intressant att följa då jag egentligen inte ser några stora favoriter till att vinna k55. Kanske är jag för dåligt påläst, va vet jag ;) Återstår att se om stammar som TARD & GF26 väljer att växa här eller i k54

[1] - Städ
[2] - GBAU
[3] - TARD&GF26 (?)

Rank 3: K45

Detta anser jag på grund av...
Att FFDP gått bra nu under nybörjarskyddet och ser ut att ha fått en hygglig start. Behöver ju inte betyda ett skit men tittar man på namnen som finns i stammen så är de ändå stora favoriter till kontinenten. Återstår att se om ledningen håller... Iallafall tror och hoppas jag på att det finns lite motstånd i bl.a. SIVA men annars känns det som en rätt tråkig kontinent.

[1] - FFDP
[2] - BUS
[3] - SIVA

Rank 4: K54

Detta anser jag på grund av...
Att Henke & company lirar här. GG wp till alla andra på 54.... Tyvärr ser det ut som att de får en enkel resa i k54. Det skulle kunna bli intressant om de stammar som ligger på gränsen mellan 54/55 väljer att bege sig hitåt och hota Sparta om segern i kontinenten. Tror dock de hellre drar sig mot 55 men jag hoppas jag har fel. Air finns väl mest med på listan för det finns några namn osv... Kommer inte kunna utmana som det ser ut nu med endast 9 spelare.

[1] - Sparta
[2] - ......
[3] - Air

Aja fick la med lite iallafall ;) Kom igen och lägg upp listor nu! Nej, det tar inte så lång tid :p 5-10min räcker gott o väl!
Haadeee!
 

SnowAct

Member
Reaktionspoäng
0
Gör ett försök att få liv i denna tråden då jag tycker den är rolig att läsa :)
Hoppas fler lägger upp listor!

Rank 1: K44

Detta anser jag på grund av...
Att det det känns som den tätaste kontinenten just nu. Många premades som har lagt sig i denna kontinent så det kan sluta på många sett. Beroende på hur diplomati sköts och vad de lite mindre stammarna väljer att göra kan denna kontinent bli mycket intressant!

[1] - LL
[2] - OenSe
[3] - T.O.H

Rank 2: K55

Detta anser jag på grund av...
Att det känns väldigt öppet i fajten om vem som skall ta tag i denna kontinent. Det kanske inte är spelarmässigt den starkaste kontinenten men den skall bli intressant att följa då jag egentligen inte ser några stora favoriter till att vinna k55. Kanske är jag för dåligt påläst, va vet jag ;) Återstår att se om stammar som TARD & GF26 väljer att växa här eller i k54

[1] - Städ
[2] - GBAU
[3] - TARD&GF26 (?)

Rank 3: K45

Detta anser jag på grund av...
Att FFDP gått bra nu under nybörjarskyddet och ser ut att ha fått en hygglig start. Behöver ju inte betyda ett skit men tittar man på namnen som finns i stammen så är de ändå stora favoriter till kontinenten. Återstår att se om ledningen håller... Iallafall tror och hoppas jag på att det finns lite motstånd i bl.a. SIVA men annars känns det som en rätt tråkig kontinent.

[1] - FFDP
[2] - BUS
[3] - SIVA

Rank 4: K54

Detta anser jag på grund av...
Att Henke & company lirar här. GG wp till alla andra på 54.... Tyvärr ser det ut som att de får en enkel resa i k54. Det skulle kunna bli intressant om de stammar som ligger på gränsen mellan 54/55 väljer att bege sig hitåt och hota Sparta om segern i kontinenten. Tror dock de hellre drar sig mot 55 men jag hoppas jag har fel. Air finns väl mest med på listan för det finns några namn osv... Kommer inte kunna utmana som det ser ut nu med endast 9 spelare.

[1] - Sparta
[2] - ......
[3] - Air

Aja fick la med lite iallafall ;) Kom igen och lägg upp listor nu! Nej, det tar inte så lång tid :p 5-10min räcker gott o väl!
Haadeee!

Du glömde att jag finns på K55
 

Cingeto

Member
Reaktionspoäng
0
Jag gör också en :D

Jag rankade på vilka jag tyckte verkade intressantast. Jag kan börja med att säga att jag inte har någon koll på vilka som spelar på alla kontinenter så jag snackar mest bull :D

Rank 1: K54

Detta anser jag på grund av...
Det är en öppen kontinent. Sparta tog ledningen i starten, men de andra har börjat knappa igen. Finns alltid möjlighet att sparta blir gangbangade. Jag tror att den här kontinenten riktigt kommer tända till när de första byarna adlas. GBAU ligger alla ganska nära varandra och har gjort en bra start, om de vandrar väst blir det spännande. Air är en uppstickare som man inte kan räkna ut heller. Såklart mest spännande för att världens stjärnskott Cingeto spelar där :cool:

[1] - Sparta <3
[2] - GBAU
[3] - Air


Rank 2: K55

Detta anser jag på grund av...
Jag har svårt att se vem som tar kontinenten. Ett par stammar ligger i framkant men ingen har tagit ledningen ännu. Det blir intressant att se vem det blir som tar tag i den här kontinenten. Vi har familjestammarna PHX som leder poängmässigt, men jag tror inte de har vad som krävs. Utefter läge skulle jag säga att städ har större chans än hären att ta hem kontinenten. Jag tror k55 kommer bjuda på bra spelare som jag inte kände till innan. Sen har vi ju ReAct som inte har någon stam ännu...

[1] - ReAct
[2] - städ
[3] - hären

Rank 3: K45

Detta anser jag på grund av...
Än så länge känns det som att FFDP har det klara övertaget på kontinenten. Det finns möjlighet att någon/några andra lyckas bjuda på strid men jag tror FFDP kommer ta tag i kontinenten när det blir dags för midgame. Siva ligger dumt i mitten så de lär inte ha någon chans, bus ligger lite tightare iallafall. Kontinenten är ju också längst bort från .se:s bästa spelare, så den lär inte bli intressant förrän senare.

[1] - FFDP
[2] - (?)
[3] - BUS

Rank 4: K44

Detta anser jag på grund av...
Jag tror den här blir tråkig. Alla Pros (tryhards) i OenSe kommer göra kontrollerade adlingar och ta kontroll över kontinenten. Jag tror den här kontinenten kommer vara avgjord före alla andra, vilket gör att den blir rankad 4 (lågt underhållningsvärde).

[1] - OenSe
[2] - T.O.H
[3] - LL

PS
adla inte mig, då blir jag ledsen.
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Tråden ska ju inte dö!!! :D Det är ju inte meningen.. Här kommer min lista ^^

Försöker hålla mig så faktabaserad som möjligt, men innan ni börjar läsa bör ni veta att jag själv spelar världen och kanske ger en vinklad bild! ;)

Då kör vi!


Rank 1: K45

Anledningen till att jag tycker denna kontinent är mest intressant är eftersom den är mest osäker. Det finns flera stammar som skulle kunna ha K45 som sin hemkontinent om några månader när de stora krigen väl börjar. Om man exempelvis studerar toppspelarna i kontinenten ser det ut att finnas en ganska frisk blandning mellan olika stammar. Virus, FFDP, Städ, -AC- och VAMP har alla minst en medlem på topp 10 vilket bara det säger en hel del. När det gäller hela enheter, dvs stammar, har jag dock 3 favoriter som jag tror kommer göra upp om kontinenten. - De stammar jag tänker på är FFDP, VAMP och SIVA som alla 3 är ganska jämstora poängmässigt och dessutom har relativt schyssta lägen.

Den som kvalificerar sig som etta av dessa är FFDP då de har en generellt sett bättre line-up än någon av de andra. Hampus204, 06fredrikh och Banana Carter för att bara nämna några. Som tvåa kommer VAMP då dessa verkar vara den överlägset bäst geografiskt placerade stammen i kontinenten. Dessutom känns denna premade som ett sammansvetsat gäng med fejknicks som tenderar att följa temat blodsugare(?). VAMP känns på så sätt lite som F M på v24, både med ett så tydligt tema för nicken och dessutom pga sitt episka läge. Trea i K45 för mig blir SIVA, dock ej att förglömma. De har ett flertal duktiga spelare och en extremt stark OBA (rank 1)! Ska oavsett bli riktigt kul att följa denna kontinentens resa :) Kööör hårt alla involverade! :cool:


[1] - FFDP
[2] - VAMP
[3] - SIVA


Rank 2: K55

Party! har självklart övertygat genom att trots ett väldigt lågt medlemsantal (15) lyckats roffa åt sig rank 1 på hela servern. Jag kan även bekräfta att det finns flera duktiga lirare här man kört med förr lite varstans. Tropisk sol, ReAct & Firestone för att bara nämna 3 ^^ Jag är dock inte helt 100% på att deras väg kommer vara lika självklart enkel som den varit hittills. Det syns att ni har rutin som stam och ni får antagligen stora problem med att smälta in på ett smidigt sätt i er omgivning. Nackdelen med detta är att det borde ge många grannar vibbar på att Party inte är intresserade av deras(grannarnas) välmående i samma grad som sitt eget ;)

Då över till era eventuella problem.. :cool: Vad jag kan se finns det 2 stammar i kontinenten som kan vara riktigt jobbiga för Party!s framtåg. Det är för det första Städ, den jämnstore grannen i norr som ligger och nöter mot gränsen. Här spelar General Hennesey och wervin som båda har en hel del meriter sedan tidigare världar. Den andra utmanaren, som i mitt tycke faktiskt klassas som större än Städ, är ORKA. Här spelar 4 rutinerade konton som helt klart har kapaciteten att tillsammans "rusca" om K55 ordentligt :D Även GBAU/N-G -familjerna verrkan kunna hävda sig i några veckor till.

Sammanfattningsvis drar jag slutsatsen att Party, oavsett eventuella GBs lär vinna kontinenten. Dock med en resa dit som inte är a-walk-in-the-park... Tagga!!


[1] - Party!
[2] - ORKA
[3] - Städ

Rank 3: K44

K44 har sedan start i mina ögon varit OenSes. Vi har helt klart visat att vi är något att räkna med och att vi inte försvinner i första taget. Rank 2 på servern just nu med en samling spelare som varit med och krigat i största krigen på de flesta senaste världarna. - Det råder inget tvivel om att LL, T.O.H och T.M.E som gick på oss i starten förmodligen gjorde det bästa som hade gått. "Tyvärr" misslyckades dock deras GB ganska kraftigt då OenSe var aktiva och snabba på tårna med att försvara de utsatta byarna. Ni som nu tror att all deff kom utifrån har fel. Det kan jag här och nu dementera.

Vår största utmanare i kontinenten är framförallt CCS, bestående av flera riktigt sköna typer som man känner igen från tidigare världar. Metmasken@v21, Mjukiis@v23 och djdesp@24an är med här :) Sedan har vi såklart även LL som kommer fortsätta utmana ett tag framöver, men med ett väldigt dåligt läge och en sviktande aktivitet om jag får gissa.. Jag tror som sagt att vi(OenSe) tar hem kontinenten men att det inte blir en dans på rosor då flera vet vad vi är kapabla till och vill sabba vägen dit^_^


[1] - OenSe
[2] - CCS
[3] - LL

Rank 4: K54

Denna kontinenten har varit avgjord sedan dag 1! O_O Sparta har i stort sett varit ensamma med ett läge som många skulle offra mycket för att få ;) Är övertygad om att teh gow/Henke kommer sköta sitt OP-planerande på ett snyggt sätt och att medlemmarna kommer bjuda på riktigt stadigt motstånd. Snaley, Vendetta och Bacco är garanterat några konton som man bör hålla ett extra öga på, då dessa besitter en rutin som jag vet kommer fylla viktiga roller i Henkes bygge!

Om jag nu måste nämna något som borde kunna utmana om kontinenten så är det APPF med Adam/TheGodOfWar och en trevlig blandning v23 som skulle kunna ställa till med lite rackartyg för att göra livet surt för Sparta. :sneaky: Jag tror dock att det tar slut där och att det tyvärr inte kommer bli särskilt spännande att följa K54. Men vad som som helst kan naturligtvis hända. Sätter FN som trea till följd av sin kontinentrank.


[1] - Sparta
[2] - APPF
[3] - FN

Tack för att du läste - Hoppas du gillart!:D
Mvh Felix
 

DeletedUser

Guest
Ser denna tråden lite som en tolkningsfråga, och mitt sätt att tolka kontinenterna är vem/vilka som ser intressanta ut i respektive kontinent och hur utvecklingen kan se ut.

#1:
Därför kommer K45 ligger först då det finns lite intressanta stammar där, går bland annat rykten om VAMP som gör den kontinenten lite spännande. Finns redan oroligheter i kontinenten, t.ex verkar det vara någon form av ganbang på gång mot SIVA, vem som ligger bakom det är oklart. Kan bli intressant om FFDP och VAMP blandar sig in i detta. Väntar med spänning på vem som går vinnande ur den kontinenten.

Vill bara säga att det roliga tar slut ungefär där. Handlar mest om vilken stam av Party! Oense och Sparta som kommer ha stadigast tillväxt nu mera.

#2
Här kommer K55 då Party! ser ut att han dörren öppen, men samtidigt kan stammar som Städ hota som har några namn. Kan även i denna sekund konstatera att Party! inte längre existerar så får väl bli Sparta då.

#3
Trots att Oense stod emot gangbanget i K44 så tror jag inte att stammarna där har gett upp hoppet. Trots att några intressanta namn ankommit till Oense tror jag de kan möta motstånd ännu en gång.

#4
K54 ganska ointressant enligt mig. Med nytt tillskott till Sparta kommer dem antagligen inte gå att rubba. Kontinenten ser säker ut.
 

DeletedUser

Guest
Jättefin lista! Sjukt roligt med sån här läsning.. Håller med på nästan samtliga punkter, förutom att CCS borde stå som etta ist för två ;) :*
 

DeletedUser

Guest
Rank 1: K45

Denna kontinent är utan tvekan i min åsikt den mest intressanta. Här finns både Vamp, FFDP/EnSe, städ, siva och jag själv. Det är svårt att avgöra vilken stam som kommer ta hem denna kontinent då det mesta förmodligen hänger på diplomatin. Medans vamp ligger samlade i grupp i ena hörnet ligger FFDP lagda i en linje som går över större delen av kontinenten. Så allt VAMP behöver är en annan stam som attackerar från andra hållet medans, vamp har inga hot bakom sig. Utan kommer enbart få utkämpa 1-fronts krig.
Siva ligger mer centralt med ett par andra spelare i andra kontinenter så tror inte att de kommer lyckas ta över kontinenten bara pga. den anledningen men ni får gärna försöka prove me wrong. Städ finns vid gräns linjen och tror att man kommer ligga där emellan två kontinenter utan möjlighet att ta över en kontinent själva.


[1] - Jag aka min stam
[2] - Vamp
[3] - FFDP

Rank 2: K44

Det är mest att jag är nyfiken på hur lång tid det tar innan OenSe dominerar kontinenten totalt. Tror inte LL har något att sätta emot efter deras misslyckade gangbang försök. Vid ett krig mot OenSe så kmr LL falla ihop fortare än man hinner säga ha en trevlig resa. Tror dock inte de kommer lyckas klara av att rensa upp helt bakom sig då CCS (bästa stammen) är en stam med riktigt duktiga spelare.

[1] - OenSe
[2] - CCS
[3] - LL

Rank 3: K55

K55 kommer OenSe 2 vara tvungen att kriga för att ta hem! Finns ett par riktigt duktiga spelare här som inte har mergat sig med Teh gows mergarstam. Jag håller tummarna för de, då det var tråkigt att se städ spelare gå över till Teh gow då jag såg fram emot att se hur kriget emellan stammarna skulle utspela sig.

[1] - OenSe2
[2] - Städ
[3] - Oklart men Gbau

Rank 4: K54

Detta anser jag på grund av den kontinenten så finns det enbart en stam som är något hot och det är OenSe 2 efter deras merg. Då det inte finns några andra stammar i det området som kan göra något nämnvärt motstånd

[1] - OenSe 2
[2] - OenSe större chans att OenSe tar hem denna kontinent än t.ex. FN
[3] - Städ ifall de mot all förmodan lyckas slå ut OenSe 2 i sin bas kontinent
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Mycket fin lista!! Bra analys som med stor sannolikhet överensstämmer med verkligheten :)
 

DeletedUser

Guest
Rank 1: K45

Den tajtaste kontinenten i min mening, därav den intressantaste. Vi har SIVA inne vid krysset som har en del fina byar men kanske inte de bästa expansionsmöjligheterna.. Dessutom har de ett delat kluster, vilket kommer bli jobbigt om några veckor! Den domineras just nu av FFDP/EnSe, men jag tror faktiskt inte de kommer ta den.Svårtippad, men tycker VAMP ser farliga ut med tanke på positionen, vidrigt läge där ute!

[1] - VAMP
[2] - EnSe
[3] - SIVA

Rank 2: K55

Också rolig eftersom den inte är helt avgjord ännu. OenSe2 har 2 toppkonton här ute och dominerar kontinenten, men SIVA har ställt till med lite problem för dem och det blir kul att följa! Det finns även en familjestam med tajt kluster som ligger splittrar SIVA i två. Även denna kontinent blir svårtippad, men tror nog OenSe2 tack vare läget!

[1] - OenSe2
[2] - SIVA
[3] - GBAU-familjen

Rank 3: K44

Den lilla gnista denna kontinent hade dog i samband med LLs näst intill komiska offensiv.. Finns inte mycket att nämna här efter det som har hänt idag, kontinentvinst (och möjligtvis världsvinst) för OnC :sneaky:

[1] - OenSe
[2] - CCS?
[3] -

Rank 4: K54

Har vart den tråkigaste kontinenten sen start och är fortfarande det.. Totalt dominerad av OenSe2. Vinsten är 50% diplomatisk, 50% slaktad :D

Kanske blir intressant sen när APPFs o OenSe2s fronter möts, men vi har några riktigt duktiga lirare där ute så blir nog inga problem ^^


[1] - OenSe2
[2] - APPF
[3] - FN-familjen
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp