Premiumfunktioner

Edenhof

New Member
Reaktionspoäng
0
Tja!

Jag spelade på de tidigare världarna, slutade och kom för en tid sedan tillbaka för att testa lyckan... Blablabla... Ni vet hur det är.

Kort sagt blev jag negativt överraskad när jag kom tillbaka. Får känslan av att många tycker likadant. Jag syftar såklart på premiumfunktionerna. Har läst runt en del i forumet och det känns ganska splittrat.

Vissa har satt sig på tvären ordentligt och ser inga fördelar alls med något som involverar överföring av pengar till Innogames. Tycker detta är lite risigt eftersom de är ett företag som självklart vill tjäna sig en hacka på sitt arbete, det vill vi ju alla. Kör man ad-block, köper aldrig något och är dessutom för lat för att använda sponsorpay, ja då kanske man inte ska ha för höga förväntningar.

Å andra sidan finns det också entusiaster som uppskattar premiumfunktionerna. Visst får man göra det. Men det blir ju också lite tråkigt. Det har länge varit snack om att TW tappar gammla spelar (mig) och även har svårt att locka nya. På något sätt måste Innogames få in pengar men samtidigt göra spelupplevelsen bra.

ÄNDA anledningen till att jag själv drar mig för att köpa premium är för att det ändå inge spelar någon roll.
Premiumkonto är en suverän tjänst som underlättar så många moment i spelet, allt blir helt enkelt lite enklare och spelet flyter på bättre - helt klart värt att betala för!
Farmassistent är för mig också en funktion som underlättar spelet för de som är villiga att betala.
Gemensamt för dessa två är att de erbjuder bekvämligheter som underlättar spelet men ändå ger schyssta villkor för alla.
Om man ger sig fan på det kan man ju faktist göra allt som farmassistenten gör "manuellt" och det är därför jag inte har några problem alls med denna funktion.

Det jag stör mig på är konceptet - "den som betalar mest vinner". Halvera byggnadstider, köpa adel, öka resursproduktion och liknande är sådant man inte kan göra utan att betala, detta är inte heller engångskostnader utan den som köper mest får ett så stort försprång att det sällan går att mäta sig med dem, speciellt om man inte har erfarenheten!
Trotts att jag tycker om TW och därför gärna vill stötta dem (+premiumkonto är sweet) så drar jag mig för detta. Skulle hellre kasta pengarna i en sjö eftersom det alltid kommer finnas någon som betalar mer än mig och därför kommer ha ett stort övertag.

Vet inte om Innogames hoppas på en kortsiktig lösning och skiter i framtiden eller om de trodde på detta från början. I vilket fall kanske premiumfunktionerna borde ses över. Jag skulle lätt köpa om jag visste att alla spelade på lika villkor.
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Det var inte igår Edenhof! ^^ (kolla skype) :D

Håller med dig! PK och KH är absolut värda att köpa, sen finns ju alltid de extrema premiumfunktioner som kanske inte är helt rättvisa då de kan ge otroliga boosts. Jag tänker framförallt på köpen av adelsgränser.

Men sen är det ju även positivt då de som arbetar har en större chans att klara sig genom att de kan köpa sin framgång trots en lägre aktivitet. Medan den negativa sidan istället blir för de som studerar och ännu inte har en lön att klara sig med mindre aktivitet. :thinking:

Det är helt klart en bra diskussionsfråga som lyfts tidigare på forumet och fortfarande är lika intressant :)
 
Topp