Pelleswe, Diplomat UrbanT

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
MrRisling vaknar upp i en säng, han blir lätt orolig för att ha fått hjärnskador efter fallet då hela världen tycks kränga fram och tillbaka. Han känner hur magen börjar krångla och är ytterst nära att kasta upp.
Plötsligt hör han steg från en trappa och när han vänder huvudet ditåt ser han en man med regnställ kliva in i hans lilla skrubb, han inser att han befinner sig på en fiskarskuta.
Fiskaren säger: Nu hade ni tur sir, jag såg er falla ner från himmelen och insåg att ni inte är av denna världen. Jag bestämde mig för att ta med er till min herres gästabud. Vi har just anlöpt hamnen så om ni vill vara så vänlig att följa med här.
Fiskaren gör en gest upp mot trappan och MrR följer honom förvirrat. Dom kommer till en hårt trafikerad hamn i en jättelik stad, MrR tycker sig genast känna igen sig.
I hamnen står ett följe soldater som bugar för honom och ber han att följa dem.
Följet går genom staden, som vid en närmare sin visar sig vara en enda jättelik borg, fram emot centralbyggnaden.
När dom väl är framme vid byggnaden möts de av musik och festligheter, runt borggården står en mängd praktfulla ekipage den ena mäktigare än den andra, mitt i all prakt står en droska dragen av drakar som frustar ut rök mot de förvirrade stallknektarna.
MrRisling brister ut i ett stort leende och vinkar till sig en betjänt och säger:
Meddela din herre att han skall grillas av en vän, och för guds skull ge mig nått att fukta strupen med.
Betjänten ser förskräckt på honom och säger: Skall ske herre följ mig.
De träder in i en fest sal med folk från när och fjärran i värld2, och värden för festen kommer honom skrattandes till möte. Det är en av MrRs närmsta vänner, Urban Traders diplomat och baron Pelleswe.


Han säger: Så nu är det äntligen dags för min intervju.
MrR: Ja det ser så ut. Är du beredd?
Pelleswe nickar.
Vår hjälte börjar: Vad fick dig att börja med TW?
Pelleswe: JE.IS.HERE mer eller mindre introducerade mig till det. I början fattade man inte vad han menade med farmning, truppförflyttningar och så vidare, inte förens han visade mig det förstod jag. Jag tänkte först att bara testa ett tag men fastnade ordentligt.
MrR: Hur länge har du spelat?
Pelleswe: Det blir snart ett år, lite mera exakt är väl ungefär 10 månader.
MrR: Nu är du med i ledningen för den största stammen i V2 hur hamnade du där?
Pelleswe: Jag började i DADS men efter lite om och men med lite spelare som lämnade och byte stam skulle någon eller några ha förtroendet för att leda DADS, sen kom förslaget om att gå ihop med UrbanT och för dem som inte fick plats hamnade i understammar. Så vi i DADS och de från UrbanT behöll sina positioner mer eller mindre å på den vägen är det.
MrR: Vad har du för position innom UrbanT?
Pelleswe: Baron och sköter diplomatin.
MrR: Diplomatin över en så pass stor stam som UrbanT det måste vara ett rejält jobb?
Pelleswe: Ja det är slitsamt speciellt till en början när världen var lite yngre och flera större stammar fanns men nu så går det mesta helt ok. Man har blivit bättre på att utrycka sig och skriver inte lika häftigt längre men kan hålla med om att inkorgen är stor trots att man försöker att hålla den så tom som möjligt.
MrR: Då spenderar du ganska mycket tid på spelet kan jag gissa?
Pelleswe: Ja lite mer än vad min fru med flera kanske anser som hälsosamt. Fast nu är man arbetslös så då har man inget liv längre så det kan dra iväg ibland men det hamnar runt 5-6 timmar om dagen ibland mer.
MrR: Hahaha då måste du tycka spelet är riktigt kul med andra ord, vad är det som gör det så roligt?
Pelleswe: Det är alla vänner man skaffar sig och att man blir en del av den stora gemenskapen som gör att man känner sig del av någonting större.
MrRisling nickar instämmande och lutar sig fram mot den stora fest bålen, han fyller på ett glas och sveper det i en rörelse.
Sen säger han: Jag håller helt med dig, vad är din stora skicklighet i TW? Vad tillför du gemenskapen så att säga?
Pelleswe: Mina strategiska egenskaper, tänker mera på sikt, ibland längre vilket gör att man ibland har lite många tankar och funderingar på lut men det gäller också att kunna framföra dem på bästa sätt. Sen tycker jag själv att jag har lite utav talets makt även om vissa inte håller med mig alltid men jag ser till att forma deras tankar för att på så sätt få mina tankar och mina vänners tankar framförda så att utgången blir något helt annat.
MrR: En typisk Diplomat och strateg med andra ord
Vilka andra anser du vara skickliga spelare i TW?
Pelleswe: Det finns några guldkorn men för att lyfta fram någon så är det -RoBBaN-, bra kille ger mer av sig själv än vad som kanske väntas av honom med tanke på hans familjeförhållande. Kan ta en till resten håller jag för mig själv. Monte, sympatisk liten grabb men kan vara lite bångstyrig. Men som med tiden har växt och har blivit så mycket bättre på att spela detta spelet till fullo.
MrR: Vad tycker du då är viktigt att tänka på när man spelar TW?
Pelleswe: Att inte ha för bråttom. Har man aldrig spelat spelet innan läs allt som finns i hjälptrådarna. Felaktiga beslut kan tvinga en att få starta om.
MrR: Många spelare med ledar ambitioner har säkert någon gång fått spela diplomat, hur blir man en framgångsrik diplomat?
Pelleswe: Man måste kunna lyssna och vara lyhörd man får inte fatta ett beslut för snabbt utan ha allt underlag för ett författar beslut. Större diplomatiska frågor som kan ändra stammens framtid bör man hålla en diskussion med alla beslutfattare inom stammen.
MrR: Vilka andra världar har du spelat i eller spelar du i?
Pelleswe: Norska server 1 men det vart för segt längtade hem. Så jag startade om i värld 1 som jag lovade mig själv att jag inte skulle göra om jag inte var beredd på att satsa. Värld 2 givetvis. Värld 3 men den världen är kass. Värld 4 som jag gör ett försök på men värld 2 är helt klart den roligaste.
MrR: Vad är det som skiljer dem?
Om en nykomling frågade dig varför man skulle spela på V2 och inte på de andra världarna vad skulle du svara?
Pelleswe: Värld 1 där är det tiden lite långsammare men bra att börja i som rookie, Värld 2 no words den är bara roligare, händer mera känns det som, Värld 3 seg folk har slutat att bry sig där, är du stor skiter du i allt bara du får mest, Värld 4 tja den är ju ny så vi får se.

MrRisling ler och tar ett nytt glas bål, en stor kraftig krigare från TKOTRT som också är sugen på bålet, ett par irriterade ord utdelas dem emellan men pelleswe kliver vant emellan och reder ut vant situationen genom att ge de båda suputerna varsin flaska att dricka ur, runda bordet riddaren vandrar vidare.

MrRisling föreslår: Tio snabbfrågor?
Pelleswe: Kör på.
MrR: Trupper eller poäng?
Pelleswe: Trupper.
MrR: Deff eller off?
Pelleswe: Beror på mest optimalt vore off.
MrR: I en deffby, spjut+TK eller spjut+svärd(+bågar)
Pelleswe: Spjut+svärd(+bågar)
MrR: Diplomati eller kötta?
Pelleswe: Kötta!
MrR: HQ20 eller HQ30?
Pelleswe: HQ 20
MrR: Verkstad2 eller verkstad15?
Pelleswe: 15 mest för tidens skull
MrR: Barack24 eller25?
Pelleswe: 25 varför ha den på 24.
MrR: Bra svar jag frågar vissa uppenbara frågor för att nybörjarna som kanske läser intervjuerna innan dom startar ska få lite råd.
MrR: Stammen eller solo?
Pelleswe: Stammen.
MrR: Boxning eller konståkning?
Pelleswe: Boxning, konståkning är för fjollor.
MrRisling skrattar till och säger: Jag ville bara visa vilken hård kille du är eftersom du är det forna DADS främsta representant i UrbanT ledningen.
Sista frågan är lätt för dig, Kanin eller hamster?
Pelleswe skrattar till och svarar: Kanin solklart.
MrR ler lite finurligt och säger: Jag måste ställa en fråga till.
Pelleswe ser lite nyfiket på sin vän och säger: Kör på.
MrR: Vilka stammar har du spelat i under din tid i V1 och vilken trevs du mest i?
Pelleswe ler: Jag har varit i DADS, AAK och R.E. Sann kanin som jag är så är svaret givet. AAK!
MrRisling flinar nöjt och säger: Jag tackar för det svaret . Till sist är det du vill framföra till läsarna?
Pelleswe: Om ni går och lägger er inatt starta om i valfritt hörn imorgon bitti men bygg snabbt jag är snart där.
Sen skrattar båda två hjärtligt och MrR säger som slutord: Tack för din tid och lycka till i framtiden.
Pelleswe ler och säger: Tack själv, njut nu ordentligt av min tillställning och mingla gärna runt med gästerna vem vet du kanske finner någon annan här som kan vara värd att intervjua.

MrRisling som vid det här laget är ganska trött efter sina många turer fram och tillbaka mellan världarna.
Vår hjälte plockar åt sig bål skålen och slår sig ner i ett avskilt hörn och försöker att på kortast möjliga tid dricka upp bålen innan någon annan kommer och vill ha.
Plötsligt tonar en skugga upp över honom, det är samma runda bordet riddare som tidigare och han ser mäkta upprörd ut över att MrR snott åt sig allt bål.
Han säger med vredgad röst: Ge mig bålet eller möt mig på en duell ute på borggården!




Hur skall vår kaninmästare ta sig ur denna knipa, läs nästa intervju så får ni reda på fortsättningen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp