Ordet krig används i fel syfte.

DeletedUser

Guest
Sen den nya Krigsförlaringsfunktionen kom ut så har den utnyttjas utav folk som inte använder den i fel bemärkning.
Ett krig kan inte skapas i början av en värld, folk kallar det krig när en ny värld skapas och medlemmar i en stam har medelvärdet 300-400 poäng och även oppositionen.
Men ställ frågan till er själva,
Kan man ta över varandras byar vid 300 Poäng?
Kan man nedgradera varandras byggnader till max vid 300 Poäng?
Har du som spelare tillräckligt med resurser för att kunna utöka trupperna snabbt och även byggnationerna?

Ett krig är när båda parterna av stammarna har omkring 50.000--> Poäng och inte bara 10.000 poäng och medelpoängen på 300 poäng.
Ett krig är där det ska utrotas byar, tas byar och få den andra försvinna och inte bara skicka cirka 100 spjut och sen är dom borta och helt plötsligt måste man vänta 30 timmar på att producera nya, säga "Hoppsan, där får jag en inkommande attack, nu är det krig !".
Jag hoppas ni förstår vad jag menar jag är minte så bra på att förklara ordentligt men ha överseende.

Som tillexempel nu, nu är det säkert 150 "Krig" redan på värld 18 och det går bara inte.
Folk borde lära sig vad ordet Krig menas med.
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Eller så vänder vi på din vackert framställda retorik och kollar sakfrågan.

Krig inom tribalwars bekämpar inte enbart med adelsmän, faktiskt väldigt sällan med adelsmän. Att förlora, sen återerövra byar är en del av krigandet. Men begreppet krig innefattar så mycket mer scenarion. I alla delar utav spelet bekämpas krig med mycket mer än adelsattacker. Inte sant? Katapulter är den främsta vännen och fienden i krig. Att kunna använda katapulter på ett väldigt effektivt sätt är allt som oftast mer förödande än att tappa 1-2 byar någon gång ibland. Ska då sådant inte räknas in i krigandet? När det allt som oftast är katapulterna som får spelare att sluta spela och konton att bli lätta att senare handskas med då de står ägolösa.

Samma sak är det i startskedet, där handlar det om att dra favör av sitt område och säkra sitt område. På ett så kostnadseffektivt sätt som möjligt, allt som oftast genom intensivt nötande av katapulter. Om då flertalet stammar eller en stam samlar sig för att göra samlade aktioner, är det då inte krigsförklaring och att man då lika gärna kan ta ett stamkrig för att få lite statistik över hur kriget går? Jag skulle vilja hävda att man kan ha krig i tidigt skede, men att det då blir katapult- istället för adelskrig.

Det är min åsikt i alla fall.
 

DeletedUser

Guest
Beror på hur man definierar ordet krig. "Krig inträffar när en grupp människor eller en organisation upplever att fördelarna som kan fås av krig är större än kostnaden."
 

DeletedUser

Guest
Krig som krig.

detta är ju trots allt Tribal Wars Sist ja kolla betyder ordet "War" krig vilket för spelet till den deffinerade punkten de handlar om.

Från och med den dagen du har din by i en värld lever du i en värld i krig. Krig som krig,

... Tolka det hur du vill men inse detta, Hur du än ser på det så är det krig i deras ögon och de kan inte du stå i makt för ifall det är det eller inte.
 
Topp