Optico Vs BMF

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jaha, då får jag ta det då! Opticos ledning valde att kl 22.29 den 7e Mars 2011 att förklara krig mot BMF.

Bakgrunden till det hela är två Optico-byar tillhörande Tottas som blev enkelt adlade av två BMF-spelare.
Optico krävde då att få tillbaka byarna, och BMFs diplomat sade att dem skulle avvakta eftersom att det tar tid då det är många som ska tycka till om byarna. Optico vägrade vänta speciellt länge och blev såpass ledsna att dem förklarade krig mot BMF.

Optico har än sålänge visat upp bristande kunskap i ledningen, där det enda kriget dem verkar delta i just nu är ett "Ticket-krig" som går ut på att försöka banna så många som möjligt i BMF... Hittills har det skickats 2-3 st, och det lär bli rätt många fler då Opticos ena ledare verkar se regelbrott i allting, och har bildat sig en falsk och naiv verklighet där han/hon måste ha rätt oavsett hur dåliga argumenten han/hon har är. Ledaren har valt att föra en diskussion med BMFs diplomat, där följande ord har yttrats från Optico-ledaren:
Nu när er ledare är Bannad så kanske du borde passa på att göra myteri :)

Varvid diplomaten i BMF valde att påpeka att ledaren fortfarande är aktiv via ett kontoövervakningskonto, fram tills att bannen på BMFs ledare är upphävd. Och då ville Optico-ledaren skicka iväg ytterligare Ticket pga att han inte förstår, trots upprepade tillsägelser från BMFs diplomat att det är fullt möjligt att logga in på KÖ-konton när man är bannad...

Optico har alltså inte lagt upp en krigsförklarning på externa forumet, och jag tycker det är dags att ni får veta vad som händer på K44!

Krigsförklarningen från Optico löd:
Då stammen BMF idag valt att bryta den pågående dialog och IAP(Eld upphör) som fanns med att skicka attacker mot våra medlemmar finner vi i OPTICO inget annat val än att försvara oss med allt vad det innebär. Härmed tar vi och testar Stamkrigsfunktionen och förklarar BMF krig...

Lycka Till!

Något att påpeka var att under "IAP" (Som inte godkänts av BMFs diplomat) så skickades anfall från Optico-spelare på byarna som en gång tillhörde Optico (Utan godkännande från BMFs ledning). Optico-spelaren Tottas stod för majoriteten av dem här anfallen, trots att han själv sa åt BMFs diplomat att återkomma när byarna var tomma på trupper.

BMF-spelarna har försvarat byarna duktigt än sålänge. Och vad jag kan se så är dem enda byarna Optico tagit re-takes. Kanske borde dem fundera på om Krig verkligen är något för dem?

Lycka till båda sidor, speciellt till Optico (Ni lär behöva det!)
 

DeletedUser

Guest
Lycka till, tror BMF tar hem detta pga att dom har ett sånt j*vla kluster i k44.
 

DeletedUser

Guest
Detta kan bli ett intressant krig och jag får säga lycka till, till både BMF och OPTICO!
 

DeletedUser

Guest
Som ledare i OPTICO får jag väll gå in och bemöda mig att besvara Jnote:s inlägg:

Som Jnote mycket riktigt förklarat ligger stammarna OPTICO och BMF i krig med varandra. Inte på grund av att vi förklarade krig mot dom 22.29 med hjälp av funktionen Stamkrig utan för att vi 3 timmar tidigar fick 500+ inkommande attacker från BMF. Stamkrig är endast en funktion som underlättar kollen av statistik. Tror detta förklaras väl i det citat Jnote använd sig av ovan.

Jag uppskattar inte att bli uthängd av Jnote här i externa med personliga påhopp. Kommer inte heller att bemöta dessa i någon större utsträckning då det inte finns någon mening med det. Väljer ett slumpvis utvalt citat bland många för att illustrera den nivå som Jnote hållit i dialog och låter den tala för sig själv. I övrigt har jag inga ambitioner att kommentera Jnotes agerande här i externa forum.

Det är ju förfan som att prata med en 10 åring som MÅSTE ha rätt i konversationen. DU har fel. Och herrejävlar vad fel du har.

Testa förolämpa mig eller spamma mig så jag kan skicka en ticket på dig, så får du se det med egna ögon om det ska vara så jävla svårt att fatta.

Huruvida det är rätt att fortsätta driva en stam via ett Kökonto eller ej är inte upp till mig att avgöra och därmed finns inget mer för mig att säga i ämnet. Eftersom er ledares ageanden utreds(Kommer inte gå in på dessa här i externa) fanns det uppenbarligen en poäng med att göra en ticket.

I övrigt kan tilläggas att:

Blir en stam attackerad av en annan och förlorar byar är det inget märkligt i att stammen ifråga tar tillbaka dom. Vad som gör detta lite udda är att det byar vi blev av med togs efter att Ubica kontaktat mig för en dialog om ett sammarbete. Som samtliga intresserade och andra TW-beroende spelare kan konstatera så sammarbetar vi inte och för statistik nördarna står det 4-4 och nej samtliga byar vi adlat är inte re-takes.

Önskar båda sidor lycka till
och hoppas slippa se fler bittra inlägg av Jnote här rörande vad jag som person gör och inte gör...
 

DeletedUser

Guest
Som ledare i OPTICO får jag väll gå in och bemöda mig att besvara Jnote:s inlägg:

Som Jnote mycket riktigt förklarat ligger stammarna OPTICO och BMF i krig med varandra. Inte på grund av att vi förklarade krig mot dom 22.29 med hjälp av funktionen Stamkrig utan för att vi 3 timmar tidigar fick 500+ inkommande attacker från BMF. Stamkrig är endast en funktion som underlättar kollen av statistik. Tror detta förklaras väl i det citat Jnote använd sig av ovan.

Jag uppskattar inte att bli uthängd av Jnote här i externa med personliga påhopp. Kommer inte heller att bemöta dessa i någon större utsträckning då det inte finns någon mening med det. Väljer ett slumpvis utvalt citat bland många för att illustrera den nivå som Jnote hållit i dialog och låter den tala för sig själv. I övrigt har jag inga ambitioner att kommentera Jnotes agerande här i externa forum.



Huruvida det är rätt att fortsätta driva en stam via ett Kökonto eller ej är inte upp till mig att avgöra och därmed finns inget mer för mig att säga i ämnet. Eftersom er ledares ageanden utreds(Kommer inte gå in på dessa här i externa) fanns det uppenbarligen en poäng med att göra en ticket.

I övrigt kan tilläggas att:

Blir en stam attackerad av en annan och förlorar byar är det inget märkligt i att stammen ifråga tar tillbaka dom. Vad som gör detta lite udda är att det byar vi blev av med togs efter att Ubica kontaktat mig för en dialog om ett sammarbete. Som samtliga intresserade och andra TW-beroende spelare kan konstatera så sammarbetar vi inte och för statistik nördarna står det 4-4 och nej samtliga byar vi adlat är inte re-takes.

Önskar båda sidor lycka till
och hoppas slippa se fler bittra inlägg av Jnote här rörande vad jag som person gör och inte gör...

1. Har inte hängt ut någon, skrev Optico-ledaren - vilket kan vara vem som helst av Mr.C, Crazy Gonzales och miss wolverine då samtliga 3 bör vara med i ledningen.
2. Om du ska citera mig så underbart så kan du gärna förklara varför jag skrev som jag gjorde, så folk får lite förståelse över hur jävla förbannad man kan bli på personer när dem är så naiva som du har varit än sålänge.
3. Det är något som Ubica får prata om då jag inte kan ge mer fakta än vad någon annan kan.

Men kul att du tar åt dig kritik och anser det vara personligt påhopp! Kanske ska du skicka iväg ännu en ticket bara för att du vill få så många fördelar som möjligt i kriget? Blir inte förvånad om jag får en ticket på mig nu, än sålänge har du ju viljat skicka en ticket på var och vartannat meddelande man skrivit bara för att du har misstankar om något.

Ha det kul Crazy Gonzales.
 

DeletedUser

Guest
1. Har inte hängt ut någon, skrev Optico-ledaren - vilket kan vara vem som helst av Mr.C, Crazy Gonzales och miss wolverine då samtliga 3 bör vara med i ledningen.

Eftersom du citerade mitt inlägg från en av våra pm-konversationer och jag är ledare i OPTICO samt att du skriver

följande ord har yttrats från Optico-ledaren:

Gör att det känns rimligt att du syftar på mig.

I övrigt hade jag kunnat välja mindre smikrande citat ur vår konversation men höll mig till ett som var rimligt rumsrent och avser inte gå in i en sandlådedisskusion här i externa forum med dig. Låt denna tråden handla om kriget mellan OPTICO och BMF så kan du få gnälla på mig via pm istället där resterande V14 slipper höra det. Jag är ju 100% självplågare och har valt att inte blockera dig så det är fritt fram...
 

DeletedUser

Guest
Nu till den stora frågan i denna konflikt...

Vilka är OPTICO:s största fiende, BMF eller de själva?
 

DeletedUser

Guest
Nu till den stora frågan i denna konflikt...

Vilka är OPTICO:s största fiende, BMF eller de själva?

har ingen aning om vem du är men varför skulle vi vara vår största fiende? det får du gärna utveckla för mig vid tillfälle för det låter spännande...:sneaky:
 

DeletedUser

Guest
Har det hänt något efter 1 dygns krig?
Någon kan ju alltid slänga upp lite statistik så man får se hur det ligger till nu i börjar.

Heja ... :sneaky:
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: BMF
Side 2:
Tribes: OPTICO

Timeframe: För alltid

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 7
Sida 2: 7
Skillnad: 0

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 40,799
Sida 2: 40,001
Skillnad: 798

chart


_____________________________________________________________________________________________________________________

Side 1:
Tribes: BMF
Side 2:
Tribes: OPTICO

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1
Sida 2: 3
Skillnad: 2

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 7,936
Sida 2: 16,550
Skillnad: 8,614

chart
 

DeletedUser

Guest
Kriget verkar ha börjat lite väl tamt, nästan osmakligt tamt faktiskt ifrån OPTICO's sida, då de trots allt utifrån vad man sett är de som förklarat krig emot oppositionen, i detta fall BMF.

Men, icke att förkasta är att båda stammarna verkar varit med på noterna och utifrån vad man hört så är det BMF och inte OPTICO som har det större trycket emot motparten. Konstigt nog kan tyckas, då OPTICO vid launch borde slussat ut ett par 1000 attacker minst och BMF enbart var uppe i 500+ attacker ute. Att OPTICO ens tappat fem byar inom 24 timmar utav kriget är förkastligt som attackerande stam, visst har de QTU och Hermione emot sig också, skillnaden i antal byar och poäng är ju trots allt marginell - vad man sett utav OPTICO så här långt är att de är en stam som fallerat fatalt sedan mergen som skapade den nya stammen som skulle anses som ett hot emot forna WEED (numera DSA) och WAAWAL, något de på enbart 24 timmar emot en stam som BMF visat inte ska kunna vara möjligt. Så tack OPTICO och BMF för att ni gett stormakterna ett ännu större försprång då ingen utav nämnda stammar ligger i krig i dagsläget.

För att inte analysera statistiken allt för mycket, utan fokusera på det sakliga så kan man ju säga att detta krig ska bli högst intressant att följa så fort båda stammarna fått helt ordning inom egna leden, och precis som Puta sa i sitt inlägg. Vilken är OPTICO's största fiende, BMF eller de egna leden? Hur tänker man när en stam som är fallfärdig redan innan en merge ska ge sig in och merga med en mycket mindre stam och försöka tro att det hela ska ordna upp sig? Hur kan man vara så naiv? Kanske du erny kan besvara det åt mig då du tydligen är mästarinna på det ;)

Vill avsluta med att önska båda parter i kriget god jaktlycka, men främst önskar jag min kära kompis QTU och lilla Hermione lycka till i sin slaktsession emot stammen OPTICO <3

Side 1:
Tribes: BMF
Side 2:
Tribes: OPTICO

Timeframe: Sedan krigsstart enligt tråden

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 5
Sida 2: 6
Skillnad: 1


Side 1:
Tribes: BMF
Players: QubbenTheUgly, Hermione Granger
Side 2:
Tribes: OPTICO

Timeframe: Sedan krigsstart enligt tråden

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 24
Sida 2: 17
Skillnad: 7


Side 1:
Players: QubbenTheUgly, Hermione Granger
Side 2:
Tribes: OPTICO

Timeframe: Sedan krigsstart enligt tråden

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 9
Sida 2: 2
Skillnad: 7

Over 'n out!

Ödmjukaste hälsningar
XYZ4Life
Misslyckad XYZ rekryt
 

DeletedUser

Guest
Då inlägget fårn XYZ4Life är så fullpackat med felaktigheter så får jag väll gå in och rätta dom sådär lite för skojs skull...

Kriget verkar ha börjat lite väl tamt, nästan osmakligt tamt faktiskt ifrån OPTICO's sida, då de trots allt utifrån vad man sett är de som förklarat krig emot oppositionen, i detta fall BMF.

Om du läser noga vad jag skrivit i tidigare inlägg så var det BMF och inte OPTICO som kastade iväg den första vågen attacker. Således borde dom ha ett stort övertag på oss. I skrivande stund ligger dom 14402 poäng plus i OBA men 142567 minus i OBF. Slutsatsen av detta blir att båda stammarna slaktat ungefär likvärdigt antal trupper offensivt medan deras adelsmän och trupper haft större nederlag vid våra murar. Således kan jag inte påstå att vi gjort en så dålig start med tanke på att vi tillskillnad från BMF även har QTU o co. som anfaller oss. Vi borde ju sedan XYZ tiden varit försvagade av allt smågnabb på K45 och således enkla att rensa bort....;)

Tycker nog att du XYZ4Life verkar en aning bitter över hur utvecklingen blev i K45. Du tycks ha en väldigt klar åsikt om att OPTICO skulle ha en ledning som inte fungerar och att vi floppat totalt. Vet inte vem du är eller varför du har denna bitterhet men det känns lite varmt i mitt TW-hjärta att du finner oss så intresanta att du ägnar oss ett helt inlägg. Man kan ibland som TW spelare känna sig ensam där ute i Värld 14 och då är det tur att spelare som du generöst uppmärksammar oss och ger oss hopp inför framtiden. Om vi någonsin varit ett hot mot någon, kommer bli det eller bara spelar tw och har kul låter jag vara osagt.

Det har varit en generelt taskig vecka för mig som man och mandelallergiker med både kvinnodag och semlor på samma gång. Då är det skönt att få sig en värmande spark i baken och ett gott skratt....
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: OPTICO
Side 2:
Tribes: BMF
Players: Guybrush

Timeframe: För alltid

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 215
Sida 2: 237
Skillnad: 22

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 25
Sida 2: 10
Skillnad: 15

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 812,947
Sida 2: 797,166
Skillnad: 15,781

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 151,581
Sida 2: 57,575
Skillnad: 94,006

chart
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: OPTICO
Side 2:
Tribes: BMF
Players: Guybrush

Timeframe: För alltid

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 215
Sida 2: 237
Skillnad: 22

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 25
Sida 2: 10
Skillnad: 15

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 812,947
Sida 2: 797,166
Skillnad: 15,781

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 151,581
Sida 2: 57,575
Skillnad: 94,006

chart

Ska du göra statistikkoll så ska du först ha koll på från när du ska räkna, du kan inte välja "För alltid" bara för att du är lat. Kolla upp när kriget började och utgå därifrån.

Secondly: Spelaren Guybrush har varit inaktiv i flera dagar, därav bör endast dem byarna som adlades av Optico när han var i BMF räknas med och inte dem som adlats när han fick kicken.

Thirdly: Ska vi räkna statistik så vill jag få med samtliga som slåss mot Optico just nu och se hur det ser ut.

-------Edit:--------

Timeframe: 07/03/2011 22:29:00 till 19/03/2011 13:33:38

Sida 1: BMF + Andra (X-ZD-X Inte inräknat)
Sida 2: Optico
Antal erövringar mot fiendesidan:
Sida 1: 35
Sida 2: 26
Skillnad: 9

Sida 1: BMF + Andra (X-ZD-X Inräknat)
Sida 2: Optico
Antal erövringar mot fiendesidan:
Sida 1: 35
Sida 2: 38
Skillnad: 3
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Spelaren Guybrush ska vara med eftersom han va med er när NI förklarade krig;)
Vad vet du om att han tex blev oaktiv pga av våra attacker?

Dessutom så gäller denna tråd (skapad av er) endast kriget mellan oss två och ingen annan.....

Nä tycker du att det ska vara rätt så ska det också vara det:)
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp