omröstningen om adlar !!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hyfs har tyvärr aldrig varit min starka sida.^^ Har dock andra kvaliteter.:D
Om det nu är så j-vla ohyfsat att bli förbannad? Klart som fan att alla har åsikter och rättigheten att framföra dem men då måste man ju också räkna med "mothugg" från "oliktänkande". Lolao har inte dragit mig i örat än men är rätt så säker på att det kommer.:p

Kan man inte förmedla sina åsikter utan att bete sig som en hormonstinn tonårsflicka, och spika in "j-vla" i varje nytt stycke, tycker jag att man ska låta bli.

Detta gäller alla då nivån på forumet är tämligen låg, emellanåt.
 

DeletedUser

Guest
Nu får du väll ändå ta och tagga ner lite grann, hade en -SK- spelare sagt så till en i DH hade det blivit ett jävla liv hit och dit, det märkte vi väll annars i tråden om att ni bokade alla barbarer efter Helmic då några -SK- spelare tyckte det var fel. Lite hyfs måste man ändå kunna hålla i externa gentemot en allierad spelare trots att man inte delar den spelarens åsikter i en viss fråga, men att hålla på som du gör är ju bara löjligt.. Konstigt att Lufsen och övriga ledningen inte ber dig tänka på tonen du framför gentemot allierade, eller DH som stam kanske tycker det är helt ok att hålla på och bete sig hur som helst, vad vet jag?

Flera gånger har det nämnts att detta inte har ett skit med SK som stam att göra. Personligen skulle jag välja andra ord än MJMJ men att du jämför detta med att faktiskt gå in och kritisera, håna och avfärda en allierad stams beslut i ett allmänt forum tycker jag är lite snett! Den dagen som någon i DH loggar in här och gör en sådan sak mot SK som stam så kommer han/hon få den tillsägelse som du talar om.
 

DeletedUser

Guest
Nu får du väll ändå ta och tagga ner lite grann, hade en -SK- spelare sagt så till en i DH hade det blivit ett jävla liv hit och dit, det märkte vi väll annars i tråden om att ni bokade alla barbarer efter Helmic då några -SK- spelare tyckte det var fel. Lite hyfs måste man ändå kunna hålla i externa gentemot en allierad spelare trots att man inte delar den spelarens åsikter i en viss fråga, men att hålla på som du gör är ju bara löjligt.. Konstigt att Lufsen och övriga ledningen inte ber dig tänka på tonen du framför gentemot allierade, eller DH som stam kanske tycker det är helt ok att hålla på och bete sig hur som helst, vad vet jag?

Som allierade står man sida vid sida och det gör vi på slagfältet. i denna fråga (som är infekterad) så står vi på olika sidor (vet att det finns de i SK som stöttar min linje). Jag vill inte och fattar inte varför man skall ändra i befintliga inställningar efter 3 ÅR. Det finns speed för de som har bråttom, vilket vi inte har. Dessutom har Lalamums inte sagt att en sänkning av myntpriset garanterar att världen tar slut snabbare.
 

Efra

Member
Reaktionspoäng
0
Som allierade står man sida vid sida och det gör vi på slagfältet. i denna fråga (som är infekterad) så står vi på olika sidor (vet att det finns de i SK som stöttar min linje). Jag vill inte och fattar inte varför man skall ändra i befintliga inställningar efter 3 ÅR. Det finns speed för de som har bråttom, vilket vi inte har. Dessutom har Lalamums inte sagt att en sänkning av myntpriset garanterar att världen tar slut snabbare.

Precis, men som allierade ska vi inte gå in och kränka varandra eller vara så hårda i tonen som en viss MJMJ varit här, det fick vi i -SK- på pälsen för rejält då vi sa betydligt snällare saker i er tråd om Helmic (visst var det han ni bokade alla barbarbyar för då han gick barbar?), det är det jag påpekar!

Sen så vet jag, likväl som dig att det finns de i -SK- som håller med er i DH i denna fråga, rättfärdigar det dock det som en av era spelare uppvisat här enligt dig? Annars var ditt inlägg totalt meningslöst.
 

DeletedUser

Guest
ska vi inte gå in och kränka varandra eller vara så hårda i tonen som en viss MJMJ varit här

Men herregud............:rolleyes:
Se så....torka tårarna nu så lovar dumma MJMJ vara tyst i fortsättningen.:p Vill ju inte att folk skall bli ledsna!
 

DeletedUser

Guest
Precis, men som allierade ska vi inte gå in och kränka varandra eller vara så hårda i tonen som en viss MJMJ varit här, det fick vi i -SK- på pälsen för rejält då vi sa betydligt snällare saker i er tråd om Helmic (visst var det han ni bokade alla barbarbyar för då han gick barbar?), det är det jag påpekar!

Sen så vet jag, likväl som dig att det finns de i -SK- som håller med er i DH i denna fråga, rättfärdigar det dock det som en av era spelare uppvisat här enligt dig? Annars var ditt inlägg totalt meningslöst.

Den dagen ni håller i Lalamums så kans jag börja att hålla i MJMJ.

Skämt åsido så är detta en tråd om omröstningen och där kommer det att vara hårda ord. Detta för att det triggas hårt. När denna omröstning är över får vi se vad som händer.
 

DeletedUser

Guest
Vi har lalamums i kejdor och inburad. Hjälper ej :( Har ni lite tips? :(

Förövrigt bara jag som tycker denna omröstning är olidlig pågrund av dess jämnhet ? :S
 

DeletedUser

Guest
Istället för att sura kom till en mellanväg.. båda sidor.. är ju typ 50/50 just nu.


Sänk ungefär 20% testa en månad(lär inte märkas) och testa det i 1 månad ? elr nått.


Sluta tjura på båda sidor och kom fram till nått iaf. det här är bara pinsamt från båda hållen -_- skäms! :awsm:
 

DeletedUser

Guest
MJMJ du sa att jag skulle hålla käften och logga ut för gott, hur kan du påstå att det inte är personligt?

Jag vill ha en ursäkt för så säger man inte, du får tycka hur illa om mitt förslag som du vill. Det gör mig inget då vi har åsiktsfrihet i det här landet. Men att be en allierad hålla käften och logga ut för gott, det är inget man gör bara för man har skilda åsikter.

Och lufsen angående att hålla i mig, varför skulle någon behöva göra det? Jag har inte hoppat på en allierad? Jag har lagt fram ett förslag som jag har mycket stöd bakom ifrån andra, jag är bara den som la upp förslaget och argumenterar mest. Om du anser att jag hoppat på dig personligen eller varit otrevlig så får du jättegärna skicka PM igm om vad så kan vi prata om det, men i nuläget kan jag inte tänka mig att något jag sagt skulle vara personligt mot en allierad.

Som sagt fria åsikter och bra, men vi kan väl hålla en god ton även om vi munhuggs lite grann? så fungerar det i politik och det är vad vi utför här. TW- politik, där munhuggs man med varandras förslag som man inte tycker om. Men jag tror aldrig vi får se Reinfeldt be "den där" Mona Sahlin hålla käften och försvinna för gott ifrån politiken.

Eller är jag helt ute och cyklar?
 

dalapeter

Member
Reaktionspoäng
0
Det har förekommit "nördförklaringar", man har bett andra "hålla käften" och tyckt att de ska "logga ut för gott"!

Vill påstå att ingen av dessa kommentarer är genomtänkta överhuvudtaget!

Innan ni ska skriva något nästa gång, stanna upp och TÄNK efter innan ni skriver!!

Eftersom det fortgått så länge som det gjort tvivlar jag dock på att ni har en sådan självbehärskning (lägg märke till hur jag utmanar er till att överbevisa mig...gör ni det så slipper vi mer kommentarer av det här slaget, smart va :awsm: )!

Om min taktik inte lyckas är sista utvägen att ni håller era personliga påhopp (för det är vad ni skriver även om ni i efterhand inte "menade" det som så) på igm nivå till varandra, så kan ni ju roa er med att rapportera varandra och kanske lyckas stänga av den andre :rolleyes:


Men framförallt så blir det en tråd med inlägg UTAN personliga påhopp!

BÄTTRING ALLESAMMANS, UPPFÖR ER ORDENTLIGT!
 

DeletedUser

Guest
Vilken sandlåda det är här.
Vissa håller i spaden och försöker visa att de visst håller en högre nivå än övriga men det är bara löjligt tycker jag.
Det finns två sidor av saken, men det visste vi väl från början?
I stridens hetta kastar vissa mer sand än andra men det är deras sätt att hantera striden.
Jag blir inte upprörd av detta utan mest road av hur vissa försöker dra saker till sin spets genom polemik.

Trams som den gamle Carl Lidbom sa...
Ställer mig inte på någon sida o kastar sand men har tagit ställning utan pajkastning
 

DeletedUser

Guest
*Tar en näve sand och kastar på Beta3D :D *

Ja 285 46.95%

Nej 322 53.05%

Ontopic, ser ut som en seger för Nej sidan :p
 

DeletedUser

Guest
Två dagar kvar och trettio rösters skillnad, inget är avgjort på långa vägar tyvärr =/
 

Nova

Active Member
Reaktionspoäng
7
Nu tycker jag att ni ska sluta "kasta skit" på varandra. Blir ledsen i ögat när ni gör så.
Jag vill inte se fler inlägg av de som jag nästan rubricerar som påhopp. Då låser jag tråden.

Så var snälla emot varandra.
 

DeletedUser

Guest
Det var värst vad det tjivas....dagisnivån är enorm!

Det finns två meningskiljaktigheter en JA och en NEJ sida. Räcker det inte med att skriva ett inlägg och sen låta det vara utan det ska diskuteras och pajkastas sönder i olika motargument hela tiden....Vi har alla olika åsikter är själv inte pigg på ett halverat myntpris...finns andra världar att söka sig till...

Men att ändra på något mitt i är så fel det bara kan bli. Vi har alla startat i v1 någon gång när det begav sig med vetskapen om att världens inställningar är sega men stannat kvar för att vi gillar dem.

Varför pilla på något som alla en gång har accepterat!!!
 

DeletedUser

Guest
Men att ändra på något mitt i är så fel det bara kan bli. Vi har alla startat i v1 någon gång när det begav sig med vetskapen om att världens inställningar är sega men stannat kvar för att vi gillar dem.

Varför pilla på något som alla en gång har accepterat!!!



Med det tänket hade människan varit kvar på stenåldersnivå och så länge det tänket finns kvar hos svenska folket kommer man även att betala bland de högsta skatterna i världen och ha bland de högsta momsskatterna i världen. Att man inte pillar på något som alla en gång accepterat.

kanske inte så mycket on topic, men tycker att det är väldigt bra jämförelse och som sagt utan förändringar hade vi t.ex inte kunnat flyga idag. Tänk alla på 1600 talet som accepterade att bara fåglar kan röra sig där uppe i luften och flyga, tänk så fel de personerna hade när vi i dagens samhälle kan flyga i princip vart vi vill bara man har pengar.


JA, till att förändra det som gör världen till det bättre!
 

DeletedUser

Guest
Med det tänket hade människan varit kvar på stenåldersnivå och så länge det tänket finns kvar hos svenska folket kommer man även att betala bland de högsta skatterna i världen och ha bland de högsta momsskatterna i världen. Att man inte pillar på något som alla en gång accepterat.

kanske inte så mycket on topic, men tycker att det är väldigt bra jämförelse och som sagt utan förändringar hade vi t.ex inte kunnat flyga idag. Tänk alla på 1600 talet som accepterade att bara fåglar kan röra sig där uppe i luften och flyga, tänk så fel de personerna hade när vi i dagens samhälle kan flyga i princip vart vi vill bara man har pengar.


JA, till att förändra det som gör världen till det bättre!

För att göra den jämförelsen så är det just alla dessa uppfinningar som just gör att jorden håller på att gå under. SÅ VARFÖR FÖRSTÖRA DET SOM FUNGERAR?
 

n3apower

Member
Reaktionspoäng
0
För att göra den jämförelsen så är det just alla dessa uppfinningar som just gör att jorden håller på att gå under. SÅ VARFÖR FÖRSTÖRA DET SOM FUNGERAR?

Fungerar det så bra som du säger så hade väl inte folk viljat sänka myntpriset?
(Menar inte att alla vill det, men att "så många" vill det)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp