Om min by bli övertagen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej alla
jag hade kommit rätt långt men råkade bli upsnappad av en stam som runt 5-6 medlemmar från gick multiattack på mig så jag hade inte så stor chans att hålla kvar mina krigare till och med med hjälp så försvan det till slut.
nu har jag förlorat en massa då dom attackerat mig typ 5-10ggr / dag och nu med adelsmän så jag tror med största sanorlighet att byn kommer att bli övertagen. först tänkte jag att bara starta om men det tar ju 14 långa dagar innan man kan starta igen. min fråga är om man förlorar sin by av någon som tar över den tar det lika lång tid då innan man kan börja om igen med en ny by eller?

Sedan finns det ingen regel inom Tribal wars om maximal antal attacker man får göra mot en och samma person.
för som denna stammens vissa medlemmar gjorde tycker jag är rent oseriöst.
minst 10ggr / dag. och flera från samma stam man har ju inte en suck i sahara att försvara sig inte heller om man är med i en mindre stam som har byarna längre bort.

Det finns ju spel som har en gräns på max 4ggr / dag
jag har förståelse att vid krig är det ju en sak då är det ju 2 stammar emot varrandra men i detta fallet är det inte krig och jag hade inte varit på någon av dom så det fanns ingen anledning för dom att spela så oschyst.

Sedan finns det någon regel som säger att man inte kan be dom i sin stam att attackera min by då den blivit övertagen eller om jag skulle börja om att helt enkelt degradera byggnader så dom får jobba sig upp med nya byn?

tacksam för svar.
 

DeletedUser

Guest
1. Blir du av med din by får du börja om direkt ute på kanten

2. Tribalwars är att äta, eller att ätas. Väx snabbare än dina grannar och adla dom. Gå med i en stam för att få hjälp osv. Så fort du har tryckt på "Gå med" så är det krig. Alla byar som inte är mörkblå eller gula är fiender
 

DeletedUser

Guest
om du startar om så får du ny by direkt och sedan tar 14 dagar tills du kan starta om igen
 

DeletedUser

Guest
Vad är det som är osjysst?

Det är ett krigsspel, dom har uppenbarligen bestämt sig för att din by ska ingå i deras stam och du har inget att sätta emot...

Det är därför du går med i en stam som hjälper sina medlemmar och inte bara ser stor och tuff ut på papperet, men inte ens det hjälper om det finns tillräckligt med större som vill ha din(a) byar.

Du har klarat dig ok om du inte råkat ut för några backstabbers ännu.
 

DeletedUser

Guest
vi kan väl få se den första rapporten....



Om du har lite trupper, så är det inte osjysst....då är det mer rätt åt dig.


Hur mycket poäng hade du/antal soldater?
 

DeletedUser

Guest
meningen med tribalwars är att förlora, bara en person av typ 10k pers kan vinna :p
och det är inte oschyst, du måste bara lära dig och veta vilka som är fejk och inte fejk
 

DeletedUser

Guest
Finns ingen BoosteR i värld 2
I värld 1 har han 68 poäng och ligger i nordväst, många runtomkring har mer poäng, hans stam GE har elva medlemmar varav han är minst, största medlemmen har 10k, varför hjälper inte din stam dig?

Av ditt bynamn att döma är du ifrån Timråtrakten :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp