Old school världar/rundor och också snack om nya pp funktionerna

DeletedUser

Guest
Hejsan!
Här en ide som slog mig helt plötsligt när jag läste diskussionen om
de nya premiumfunktionerna.

Detta är hur jag har tänkt mig att det ska funka, det finns två olika sätt.

1. Oldschool rundor
Snabba rundor som är kortare en vanliga världar fyllda
med spänning och krig. Inställningarna ska röstas fram av medlemmarna
och ha en touch av de gamla från v1 etc.
Inga premiumfunktioner ska kunna användas eftersom detta ska vara en värld
där man mäter hur bra man är och inte hur fet ens plånbok är.

2. Oldschool världar
Helt vanliga världar som ska slutas som v1-3 och ha liknande inställningar. Hoppas också
kunna få "den gamla grafiken" på dessa världar om det är möjligt att skaffa fram detta.
Här ska de gamla premiumfunktionerna användas alltså endast premiunkontot för de som vill inhandla detta
och alltså inte några av de nya pay 2 win funktionerna.

Varför?
Varför är frågan många just nu ställer sig, jo eftersom många veteraner nu står mellan valet
att sluta helt från TW eftersom de nya premiumfunktionerna som gör att man kan införskaffa sig och ungefär
fuska sig fram. Tribalwars kommer inte göra större vinster om man talar i pengar, men om det gick att klara sig på
"donationerna" förut kommer det gå ihop nu.
Jag tror att många av "de gamla" som fortfarande är kvar och spelar kommer få upp ögonen och intresset igen och också kanske skicka ett sms till sina gamla vänner att tw är tillbaka, som det var förr. Nu när Tribalwars v2 kommer det troligtvis finnas massa nya pp funktioner som också kommer ogillas från oss med liten plånbok och oss som gillade det simpla och enkla.


Vad tycker ni om detta? Skulle det funka, skulle de varit kul? Skulle också
uppskattas om några i TW teamet och kunde skicka iväg ett inlägg.

Mvh
simon08
v1 noob.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Fråga: Varför göra en värld utan p2p funktioner när dem tjänar 3 ggr så mer än dem utan?

Ingen gör något gratis i denhär världen.
 

DeletedUser

Guest
Eftersom det är många medlemmar som kan komma att lämna nu när nya pp funktioner kommer om vi inte
får tillbaks det gamla TW=förlust åt tribalwars.
Bättre att ha mindre inkomster en förluster.
 

DeletedUser

Guest
Benägen att hålla med henrik här tro det eller ej. Vi vet alla hur innogames fungerar. Förmodligen hade de tjänat mer pengar idag om de värnat om sina medlemmar de hade för 3 år sedan mer istället för att suga ut från få spelare och tjäna endast från dem, men istället för att försöka gå tillbaka till ursprunget tror jag snarare att de inför mer premade fördelar snart. TW är ett dött spel och blir dödare för varje vecka, tror de inte riktigt bryr sig om tw 1.0 försvinner utan riktar in sina blickar mot tw 2
 

DeletedUser

Guest
På andra tanke håller jag med er tyvärr, tribalwars har blitt som många andra spelcommynities som bara
tänker på pengar.
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Benägen att hålla med henrik här tro det eller ej. Vi vet alla hur innogames fungerar. Förmodligen hade de tjänat mer pengar idag om de värnat om sina medlemmar de hade för 3 år sedan mer istället för att suga ut från få spelare och tjäna endast från dem, men istället för att försöka gå tillbaka till ursprunget tror jag snarare att de inför mer premade fördelar snart. TW är ett dött spel och blir dödare för varje vecka, tror de inte riktigt bryr sig om tw 1.0 försvinner utan riktar in sina blickar mot tw 2

Jag tror tyvärr inte att innogames har lärt sig av sina misstag och att den svenska versionen av TW2 (om det ens kommer någon, jag har inte läst något om spelet) kommer sluta precis som föregångaren. :(
 

Crantz

Member
Reaktionspoäng
0
Skulle vara riktigt kul med en oldschool runda men gamla grafiken och allting. Hoppas innogames inte bara tänker på pengar..
 

DeletedUser

Guest
Hoppas innogames kan ge oss något tillbaks, det är ändå vi som har gjort så att ni har
klarat er !
 

DeletedUser

Guest
Skulle vart kul att höra någon av det svenska tw teamets åsikter om hur detta skulle kunna vara möljigt.
 

DeletedUser

Guest
Ska försöka svara efter bästa förmåga;

1. Oldschool rundor
Snabba rundor som är kortare en vanliga världar fyllda
med spänning och krig. Inställningarna ska röstas fram av medlemmarna
och ha en touch av de gamla från v1 etc.
Inga premiumfunktioner ska kunna användas eftersom detta ska vara en värld
där man mäter hur bra man är och inte hur fet ens plånbok är.

Det här känns som det är en High Performance / Classic server. De är kortare, snabbare och därför ofta med lite annorlunda settings som är betydligt enklare att justera efter spelarnas önskemål.

2. Oldschool världar
Helt vanliga världar som ska slutas som v1-3 och ha liknande inställningar. Hoppas också
kunna få "den gamla grafiken" på dessa världar om det är möjligt att skaffa fram detta.
Här ska de gamla premiumfunktionerna användas alltså endast premiunkontot för de som vill inhandla detta
och alltså inte några av de nya pay 2 win funktionerna.

Problemet med önskemålen att världarna ska vara "som förr" är att det då fanns ett annat spelarunderlag. Det var, kort sagt, fler spelare som startade och spelade på varje värld. Det blir stor skillnad på om det är 5 000 spelare som startar, eller om det är 1 500. Skälen till att är färre spelare idag är flera. Dels är det nu snarare regel än undantag att man lägger ner en server om det inte går bra i starten och sedan startar på nästa och försöker igen istället. Det hänger ihop med att livslängden för en server har gått från att vara oändlig när det inte var möjligt att vinna och få servern stängd, till att idag vara 1-2 år lång. Idag är det få som startar på en server som varit igång i ett år, då startar man istället på den nyaste servern och därmed blir i slutänden alla världar mindre. Ännu ett skäl till att det är färre spelare, är förmodligen också att utbudet av andra spel idag är extremt mycket större än det var tidigare.

Det är lätt att glömma TribalWars är ett gammalt spel. Det är över tio år sedan det var nytt och det har hänt massor sedan 2003 på spel och teknikfronten. Under åren har TW förändrats, det är ett måste för att överleva på en marknad där utvecklingen går framåt så snabbt. Utveckling är inte gratis, lika lite som det är gratis att driva en server.

Grejen är kanske att för oss spelare är det ett spel, ett tidsfördriv med goda vänner. För InnoGames är det en produkt de säljer som måste dra in mer i inkomst än det kostar att utveckla och hålla igång. Jag personligen tycker inte att de nya funktionerna förgyller spelet men man får se realistiskt på det - varför skulle InnoGames ha kvar produkten Tribalwars om den kostar pengar istället för att gå med vinst?
 

DeletedUser

Guest
Ska försöka svara efter bästa förmåga;



Det här känns som det är en High Performance / Classic server. De är kortare, snabbare och därför ofta med lite annorlunda settings som är betydligt enklare att justera efter spelarnas önskemål.



Problemet med önskemålen att världarna ska vara "som förr" är att det då fanns ett annat spelarunderlag. Det var, kort sagt, fler spelare som startade och spelade på varje värld. Det blir stor skillnad på om det är 5 000 spelare som startar, eller om det är 1 500. Skälen till att är färre spelare idag är flera. Dels är det nu snarare regel än undantag att man lägger ner en server om det inte går bra i starten och sedan startar på nästa och försöker igen istället. Det hänger ihop med att livslängden för en server har gått från att vara oändlig när det inte var möjligt att vinna och få servern stängd, till att idag vara 1-2 år lång. Idag är det få som startar på en server som varit igång i ett år, då startar man istället på den nyaste servern och därmed blir i slutänden alla världar mindre. Ännu ett skäl till att det är färre spelare, är förmodligen också att utbudet av andra spel idag är extremt mycket större än det var tidigare.

Det är lätt att glömma TribalWars är ett gammalt spel. Det är över tio år sedan det var nytt och det har hänt massor sedan 2003 på spel och teknikfronten. Under åren har TW förändrats, det är ett måste för att överleva på en marknad där utvecklingen går framåt så snabbt. Utveckling är inte gratis, lika lite som det är gratis att driva en server.

Grejen är kanske att för oss spelare är det ett spel, ett tidsfördriv med goda vänner. För InnoGames är det en produkt de säljer som måste dra in mer i inkomst än det kostar att utveckla och hålla igång. Jag personligen tycker inte att de nya funktionerna förgyller spelet men man får se realistiskt på det - varför skulle InnoGames ha kvar produkten Tribalwars om den kostar pengar istället för att gå med vinst?

Gött att få höra lite från dig och dina åsikter också, tyvärr håller
jag med dig att verkligheten är så. Ska skicka iväg ett pm till innogames
bara för att se vad dem svarar :)
 
Topp