Off Topic @V32

DeletedUser

Guest
Svårt att tro det om mig, men jag flytta mig faktiskt från ryktestråden.

Eller nä, såg Ogiltigt online och blev skrajj i byxan
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Haha tjäder <3

"Varför spelar Henke aldrig 1v1s för? Är han så dålig?" De är ju mer eller mindre de du frågar. Ja, jag skapar gangbangs när de behövs. Svar, ja, jag mergar när det behövs. Men jag mergar inte för att vinna, skillnad där mellan och merga för att överleva & vinna. Hur lång tid tog det oss på v19 att vinna efter "sista mergen på 2 spelare" vi tog in? Vi mergade 1 gång där & då hade vi ett val, merg eller förlora här & nu. Inte merg & vinna direkt, vi fick slåss i vad? 6 månader till där -M- ledde statsen från början till slutet.

Ja, jag förpestar säkert alla världar jag sätter min fot på. Är emot de bästa i väldigt många fall & ja, visst kommer det svida hos någon som bara lirar med de allra bästa, självklart. Vi vet ju vilken effekt jag kan ha på världar, alla gånger går det inte.

Mm v33 är skillnad, det kommer bli min sista värld. Slutat många ggr har man, men detta blir verkligen den sista. Varken tid eller ork finns numera, så nej, vi är inte helt nykläckta men jag tippar oss inte som bäst. Finns ju många bra mergvilliga toppstammar på den världen & de flesta håller varandra om ryggen nuförtiden.

Är väl bara o säga som det är Tjäder, ni ville vinna v32 så ni mergade er till vinst. End of story, men sluta skryta om det på uppenbara's bekostnad. De hade en chans ja, ni hade en chans. Men ni tyckte 50-50 odds var för dåliga, ni pallade inte för trycket. Så ni mergade för en garanterad vinst. Kommer nån säga att v32 va en bra vinst? Förmodligen inte, finns många världar folk kommer skratta över & denna blir en i ledet, tyvärr.

Detta är väl knappast första & sista värld de lär ske.
 

DeletedUser

Guest
Haha tjäder <3

"Varför spelar Henke aldrig 1v1s för? Är han så dålig?" De är ju mer eller mindre de du frågar. Ja, jag skapar gangbangs när de behövs. Svar, ja, jag mergar när det behövs. Men jag mergar inte för att vinna, skillnad där mellan och merga för att överleva & vinna. Hur lång tid tog det oss på v19 att vinna efter "sista mergen på 2 spelare" vi tog in? Vi mergade 1 gång där & då hade vi ett val, merg eller förlora här & nu. Inte merg & vinna direkt, vi fick slåss i vad? 6 månader till där -M- ledde statsen från början till slutet.

Ja, jag förpestar säkert alla världar jag sätter min fot på. Är emot de bästa i väldigt många fall & ja, visst kommer det svida hos någon som bara lirar med de allra bästa, självklart. Vi vet ju vilken effekt jag kan ha på världar, alla gånger går det inte.

Mm v33 är skillnad, det kommer bli min sista värld. Slutat många ggr har man, men detta blir verkligen den sista. Varken tid eller ork finns numera, så nej, vi är inte helt nykläckta men jag tippar oss inte som bäst. Finns ju många bra mergvilliga toppstammar på den världen & de flesta håller varandra om ryggen nuförtiden.

Är väl bara o säga som det är Tjäder, ni ville vinna v32 så ni mergade er till vinst. End of story, men sluta skryta om det på uppenbara's bekostnad. De hade en chans ja, ni hade en chans. Men ni tyckte 50-50 odds var för dåliga, ni pallade inte för trycket. Så ni mergade för en garanterad vinst. Kommer nån säga att v32 va en bra vinst? Förmodligen inte, finns många världar folk kommer skratta över & denna blir en i ledet, tyvärr.

Detta är väl knappast första & sista värld de lär ske.

Japp och tyvärr var vår merg ett nödvändigt inslag ur mina ögon, svårt att rekrytera in nya spelare till konton som var hårt påslagna, folk faller tyvärr ifrån efter hand, vi behövde få in spelare eftersom vi inte kunde ersätta spelare på konton av olika anledningar, med facit i hand blev mergen fel, med all respekt för alla inblandade. Trodde Upp skulle få en moralsmäll, men resa sig fort och komma igen med samma intensitet dom hade, dom kvaliteterna hade dom. Vet inte någonting om spelet bakom men ev hade upp samma rekryteringsproblem som vi och då är det förståeligt, i vilket fall blev utfallet dåligt och det är en sak som vi får ta lärdom av.... sen får du nog räkna om 50-50 med ovanstående fakta, vi var i brygga under anstormningen på sydliga fronten, men hade alliansen kordinerat alla deras trupper rätt, och hindrat Norra området från framgångar hade det varit över på 14 dagar, så för dåligt organisation av alla stammarna och samarbetet över stamgränserna hade varit avgörande.... Man kan säkert ha andra synvinklar men denna e min :)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Japp och tyvärr var vår merg ett nödvändigt inslag ur mina ögon, svårt att rekrytera in nya spelare till konton som var hårt påslagna, folk faller tyvärr ifrån efter hand, vi behövde få in spelare eftersom vi inte kunde ersätta spelare på konton av olika anledningar, med facit i hand blev mergen fel, med all respekt för alla inblandade. Trodde Upp skulle få en moralsmäll, men resa sig fort och komma igen med samma intensitet dom hade, dom kvaliteterna hade dom. Vet inte någonting om spelet bakom men ev hade upp samma rekryteringsproblem som vi och då är det förståeligt, i vilket fall blev utfallet dåligt och det är en sak som vi får ta lärdom av.... sen får du nog räkna om 50-50 med ovanstående fakta, vi var i brygga under anstormningen på sydliga fronten, men hade alliansen kordinerat alla deras trupper rätt, och hindrat Norra området från framgångar hade det varit över på 14 dagar, så för dåligt organisation av alla stammarna och samarbetet över stamgränserna hade varit avgörande.... Man kan säkert ha andra synvinklar men denna e min :)

En lärdom jag tog med mig från v30 var att, vi och fienden hade nog inte många dagar kvar innan vi hade gett upp. Tur för oss så gav de vika först, vi hade förmodligen inte orkat förevigt. Går det segt för en stam så kan man nästan vara säker på att de är så för de andra, om det är en jämn kamp. Den som leder statistiken har oftast en liten moralboost.
 

Nocturne

Member
Reaktionspoäng
6
En lärdom jag tog med mig från v30 var att, vi och fienden hade nog inte många dagar kvar innan vi hade gett upp. Tur för oss så gav de vika först, vi hade förmodligen inte orkat förevigt. Går det segt för en stam så kan man nästan vara säker på att de är så för de andra, om det är en jämn kamp. Den som leder statistiken har oftast en liten moralboost.





Vi hade ju dock vunnit det här kriget med eller utan mergen
Det var bara en fråga om tid

Nu slipper vi sitta och nöta stenhårt dag ut och dag in
Att uppenbar sen valde att lägga ner direkt så fort det blev lite ändringar i leden är något de får stå för
Vi har kämpat oss till och förtjänar den här vinsten


Folk har gangat oss hela världen så att vi plockade in ett par spelare är inte direkt något som ska skugga våra prestationer på den här världen
 

iLight

New Member
Reaktionspoäng
1
Det jag inte förstår är att uppenbar klaga hur värdelösa vi är mash är osv, men dom blev arga när vi joina plzz?:confused:



Om vi är så värdelösa borde det ju inte spela någon roll om vi joina dom?:sneaky:
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Det jag inte förstår är att uppenbar klaga hur värdelösa vi är mash är osv, men dom blev arga när vi joina plzz?:confused:



Om vi är så värdelösa borde det ju inte spela någon roll om vi joina dom?:sneaky:

En Backstabber är väl bra mycket mer värdelös än någon som inte gör något. En som bara är värdelös motverkar dig inte iallafall.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Vi hade ju dock vunnit det här kriget med eller utan mergen
Det var bara en fråga om tid

Nu slipper vi sitta och nöta stenhårt dag ut och dag in
Att uppenbar sen valde att lägga ner direkt så fort det blev lite ändringar i leden är något de får stå för
Vi har kämpat oss till och förtjänar den här vinsten


Folk har gangat oss hela världen så att vi plockade in ett par spelare är inte direkt något som ska skugga våra prestationer på den här världen

Ungefär så lät de på v29 & man ska inte vara så säker på att Dance hade vunnit.
 

Lundav

Active Member
Reaktionspoäng
58
Vi hade ju dock vunnit det här kriget med eller utan mergen
Det var bara en fråga om tid

Nu slipper vi sitta och nöta stenhårt dag ut och dag in
Att uppenbar sen valde att lägga ner direkt så fort det blev lite ändringar i leden är något de får stå för
Vi har kämpat oss till och förtjänar den här vinsten


Folk har gangat oss hela världen så att vi plockade in ett par spelare är inte direkt något som ska skugga våra prestationer på den här världen

Äntligen ett någorlunda vettigt inlägg från Plzzz sidan, inget skitsnack om att "Dance hade fallit platt utan mergen". I mina ögon vann Dance sakta men säkert.

Jag kan inget annat än hålla med om att det finns många värdiga vinnare i Plzzz, ni vet nog själva vilka ni är.

Nu håller jag bara tummarna för att man också ser till att endast värdiga vinnare faktiskt står som vinnare.
 

modo92

Member
Reaktionspoäng
2
atno, bliixt och iLight i vinnarstammen. Bjud in Mauler så har ni top 4 i samma stam :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Äntligen ett någorlunda vettigt inlägg från Plzzz sidan, inget skitsnack om att "Dance hade fallit platt utan mergen". I mina ögon vann Dance sakta men säkert.

Jag kan inget annat än hålla med om att det finns många värdiga vinnare i Plzzz, ni vet nog själva vilka ni är.

Nu håller jag bara tummarna för att man också ser till att endast värdiga vinnare faktiskt står som vinnare.

På min tid innan jag sluta strax före mergen.... så lät inte Dennis sådär in-game iaf ;)
 

DeletedUser

Guest
Är väl bara o säga som det är Tjäder, ni ville vinna v32 så ni mergade er till vinst. End of story, men sluta skryta om det på uppenbara's bekostnad. De hade en chans ja, ni hade en chans. Men ni tyckte 50-50 odds var för dåliga, ni pallade inte för trycket. Så ni mergade för en garanterad vinst. Kommer nån säga att v32 va en bra vinst? Förmodligen inte, finns många världar folk kommer skratta över & denna blir en i ledet, tyvärr.

Med några få ändingar så har du rätt.

Ja, vi ville vinna. Ja vi valde att merga men det var enbart för att förkorta processen. Varför vi mergade tar jag fullständigt på mig ansvaret för. Det var helt och hållet mitt (och Patriks) beslut utan att några åsikter vädrades. Båda kände vi att solen började titta fram och istället för att spendera våren framför tw så ville vi spendera våren med ett par öl i solen.

Att du inte tycker v32 är en "bra" vinst får stå för dig, personligen ser jag ingen större skillnad på den från många andra världar. Att stammarna vi krigat emot inte tycker det är en bra vinst tar jag för givet, de förlorade trots allt.

Den bästa stammen vann världen, så enkelt var det. Vi dominerade early game, övriga stammarna på världen fick kirra familjestammar för att inte halka efter för mycket. Vi dominerade midgame genom att plocka ut S.O.S (minns inte orginalstammens namn) mördande snabbt. Detta under tiden som Upp1bar satt fast emot 300. Vi plockade därefter bort 300 i en rasande fart medans Upp1bar gjorde marginellt vann i sin front emot oss. Därför dominerade vi även midgame. Sist men inte minst så spelade vi även smart i lategame.

Vore toppkonton har varit långt aktivare än alla övriga stammars toppspelare, något som dagens belöningar bevisar ganska klart. Med det sagt så säger jag inte att Upp1bar hade dåliga spelare, de har några riktigt duktiga men gällande aktiviteten så höll dem inte samma tempo. Troligen för att många av dem spelade solo eller inte hade något överdrivet stort intresse för världen.
 
Senast redigerad av en moderator:

Tophee

Member
Reaktionspoäng
9
sen får du nog räkna om 50-50 med ovanstående fakta, vi var i brygga under anstormningen på sydliga fronten, men hade alliansen kordinerat alla deras trupper rätt, och hindrat Norra området från framgångar hade det varit över på 14 dagar, så för dåligt organisation av alla stammarna och samarbetet över stamgränserna hade varit avgörande.... Man kan säkert ha andra synvinklar men denna e min :)

Här har du helt rätt! Det som gjorde det omöjligt var att MASH var inkapabla att hjälpa till :)
 

DeletedUser

Guest
300:s ineffektivitet var väl ändå en större anledning till att det inte gick vägen än vad MASH var.

Sätt ur ett krigsperspektiv så var MASH helt utanför kriget. De hade ingen front emot oss. Anledningen till varför ni ville ha in dem på er sida var väl snarare för att de inte skulle stå emot er?
 

DeletedUser

Guest
Fanns en del MASH spelare som gjorde betydligt mycket mer skada och orsaka mer helvete än vad flertalet frontade upp1bar spelare gjorde...
 
Topp