Off Topic @V30

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Enligt det nya koncept vi försöker oss på är denna tråden ett komplement eller förlängning av tråden Det ryktas...

Den här tråden får innehålla allt som är tillåtet enligt forumsreglerna, utöver rykten. Se den som klotterplank, myshörna, Heta linjen eller bara ett ställe där diskussioner rent allmänt om v30 är tillåtna. Här kan du ge svar på tal, ifrågasätta det kloka i att deffa med adelsmän, eller dela med dig av ditt senaste recept på v30 formade cupcakes.

För diskussioner som inte ens har med v30 att göra, rekommenderas vårt vanliga Off-Topic forum.

Följ forumets regler och diskutera fritt!

_____

Snart öppnar världen!! :D
 

darkforce

Member
Reaktionspoäng
0
Planerar någon att sätta upp en milstolpe tråd?Eller är den nya "herdersrank" typ samma sak?
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Skulle säga att en stor skillnad mellan Milstolparna och Hedersrankingen är att Milstolparna har med en del (onödiga i mitt tycke) stolpar medan hedersrankingen ist gör en rank av de viktigaste.

Något som dock inte fungerar i hedersrankingen är stammar, det hade därför självklart varit roligt om någon startade upp milstoplarna.. :) (har själv inte tid)
 

bajstank

Member
Reaktionspoäng
24

Knappast. Jag försöker få vissa individer att förstå att man inte är kalasbra bara för att man lägger ner massa pengar och ligger högt upp i början på spelet. Det enda som räknas är om man vinner när världen avslutas.

In fact, det går inte längre att avgöra vem som är bäst på att starta, eftersom det i slutändan handlar om vem som har lagt ner mest pengar. Skulle vilja påstå att vilken medioker spelare som helst skulle kunna gå och leda servern bara personen lägger ner mer pengar än resten. Det fanns en tid då man faktiskt kunde vara bra eller dålig på spelet, men det är väl ungefär 4-5 år sedan.
 

DeletedUser

Guest
Det finns mycket i det du säger. Jag har denna starten använt prem och hänger med trots 10 dagars sen start (eller vad det nu är). Det är inte särskilt mycket jag gjort skicklighetsmässigt över huvud taget. Tråkigt absolut. Det fanns den tiden då det helt enkelt var så att du behövde ha tanke, finess och aktivitet bakom dig för att komma framåt. Det negativa med det är att det istället satt 3-4 stycken spelare på varje konto för att hålla kontona aktiva 24/7. Jag vet inte riktigt om jag anser det vara så förbaskat positivt det heller, som en spelare som brukar vilja hålla mina konton själv.

Det positiva är väl att premets värde börjar sluta göra skillnad. Vid 30 30 30 ress så kostar det rätt mycket att köpa en timmes tid i spelet och det kommer bli mindre värt i framtiden. När väl krigen drar igång så kommer ressen förmodligen finnas i ett överflöd och det är istället byggnadstider på trupper som kommer avgöra mycket. Det är trots allt ingenting de trixat så mycket med än.

Det tåls ju också att säga hur få gånger det är en bra starter som sedan tar hem världen.

När du säger "enda som räknas är om man vinner när världen avslutas" vet jag inte om jag håller med. Det finns olika sätt att spela detta spel. De 11 första världarna var det inte ens snack om att stänga världar. Det var ett okänt begrepp för många, fanns istället många andra roliga saker i spelet. Spelare kunde visa värde genom diplomatik tex. Jag själv spyr över tanken att sitta och kriga när man själv är störst, finns ingen utmaning i det. Har ännu inte vart kvar på ett konto när världen är "vunnen" och kommer säkert inte vara det tack vare att det är så tråkigt att sparka nedåt. Nu är jag väl kanske inte en av de bättre, åtminstone inte längre, men fortfarande står jag för åsikten att vem som helst kan göra det där sista jobbet. Vinna världen blir därför inte nödvändigtvis ett bevis på hur bra spelare du är i grund och botten. Men det är bara min åsikt, har du en annan så stämmer den säkert ifrån ditt perspektiv :) Kyss på era knäskålar.
 

DeletedUser

Guest
Knappast. Jag försöker få vissa individer att förstå att man inte är kalasbra bara för att man lägger ner massa pengar och ligger högt upp i början på spelet. Det enda som räknas är om man vinner när världen avslutas.

In fact, det går inte längre att avgöra vem som är bäst på att starta, eftersom det i slutändan handlar om vem som har lagt ner mest pengar. Skulle vilja påstå att vilken medioker spelare som helst skulle kunna gå och leda servern bara personen lägger ner mer pengar än resten. Det fanns en tid då man faktiskt kunde vara bra eller dålig på spelet, men det är väl ungefär 4-5 år sedan.

Ta inte åt dig, AngelFromAbove är ett klassiskt exempel på dålig spelare som BEHÖVER prem för att klara sig i TW. Och då menar jag inte allmänt att alla är dåliga som använder prem, utan bara AngelFromAbove <3
 

bajstank

Member
Reaktionspoäng
24
När du säger "enda som räknas är om man vinner när världen avslutas" vet jag inte om jag håller med. Det finns olika sätt att spela detta spel. De 11 första världarna var det inte ens snack om att stänga världar. Det var ett okänt begrepp för många, fanns istället många andra roliga saker i spelet. Spelare kunde visa värde genom diplomatik tex. Jag själv spyr över tanken att sitta och kriga när man själv är störst, finns ingen utmaning i det. Har ännu inte vart kvar på ett konto när världen är "vunnen" och kommer säkert inte vara det tack vare att det är så tråkigt att sparka nedåt. Nu är jag väl kanske inte en av de bättre, åtminstone inte längre, men fortfarande står jag för åsikten att vem som helst kan göra det där sista jobbet. Vinna världen blir därför inte nödvändigtvis ett bevis på hur bra spelare du är i grund och botten. Men det är bara min åsikt, har du en annan så stämmer den säkert ifrån ditt perspektiv :) Kyss på era knäskålar.

Ja, visst. Det stämmer det du säger. Förr fanns det inget uttalat mål, men det gör det idag. Jag kanske uttryckte mig klumpigt, men jag menade inte det enda som gäller är att som spelare vinna världen. Jag menade att det som räknas är om stammen vinner världen, eftersom det är målet som faktiskt finns idag. Det som bör räknas för att betygsätta hur bra en spelare är anser jag personligen är hur mycket man har bidragit för stammens tillväxt. Sen kan man alltid diskutera sättet på vilket världar vinns också eller för den delen vilken typ av prestation som anses ge mest bidrag till stammen.
 

butchers

Member
Reaktionspoäng
1
intressanta tankar som yttras !!
men det ryktas vidare om att det är pengarna som styr spelet ...

det pratas om att starta med masspremning! glöm inte de som drar upp murar 0-20 på ofattbara korta tider ??
summan det kostar gör ju en blek om nosen O_O

sen är det ju det med det sociala ! hur då ?tänker du ...hur kan man vara social på nätet ? ... svaret är lätt !
man babblar och gnatar på varandra (vänner som fiender) helt plötsligt börjar man babbla om allt runt omkring ! man kan babbla om hus och bilar ölsorter wirre golf . .... till gubbar som sover :) samtidigt det plingar till uppe i hörnet och en eller flera attacker kommer från personen i fråga !!
det är tjusningen det ... slåss så siffrorna flyger som lönen på kontot när allt ska betalas !
på detta vis har man fått både vänner irl samt närmare via fejjan !
tack tribalwars för att du finns ....många mörka kvällar och nätter har du roat mig med denna möjlighet att skapa kontakter ! och fördriva tid !

har aldrig varit otrevlig och kommer inte vara det ....oavsett hur mörkt det ser ut i spelvärlden ...

mvh
//b aka sgt slayer
 

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
intressanta tankar som yttras !!
men det ryktas vidare om att det är pengarna som styr spelet ...

det pratas om att starta med masspremning! glöm inte de som drar upp murar 0-20 på ofattbara korta tider ??
summan det kostar gör ju en blek om nosen O_O

haha Orom V28 :D Priceless
 
Reaktionspoäng
28
Äh, prem kostar inte så mycket. Jag gör av med mer pengar på mjölk varje dag faktiskt. De flesta som gnäller på att man premar sig till vinst är folk under 18 eller dom utan jobb. Jag skulle kunna (och gör ofta), spendera ca 2000kr i månaden på prem och kommer ändå inte upp i de summor annat löst folk bränner upp på telefonkort, cigaretter, snus, alkohol, garderobsavgifter, inträde till krogen taxi hem osv, osv.

Men inte hör ni mig stå utanför krogen och gnälla på alla som gör det? :p
 
Topp